Logg inn med Facebook eller Google!

Antiparos

Started by Svein~B, 16. Aug 12, 19:13:11

Previous topic - Next topic

Ole

Propp i vasken trenger man ikke. Det er bare å legge litt dopapir ned i sluket, så har du propp som funferer utmerket!

Svein~B

Antiparos Hotel ligger i ei stille gate like sør for sentrum. Det er supermarked i gata. Det er cirka 100 meter til sentrum, 150 meter til havna og 400 meter til stranda. Når det står på hotellets hjemmeside at det er 150 meter til stranda, tror jeg de mener en bitteliten strand på havna. Der tror jeg det er sjelden at noen bader, men direkte usant er det ikke. Noe jeg imidlertid mener er usant er at rommene deres er romslige. Jeg husker at min eks og jeg reagerte på det. Vi hadde truffet verten i Parikia og fått en brosjyre som vi studerte på ferja. Da vi kom fram, var vi og kikket og vi reagerte på at rommene var små. Jeg har hørt flere kommentere det og jeg tror også det har vært nevnt her i forumet. Jeg ser at det fortsatt står på hjemmesida.

http://www.antiparoshotel.gr/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Skrått over gata fra Antiparos Hotel ligger Studios Irene. Her tok min eks og jeg inn etter at vi kom ut igjen fra Antiparos Hotel, for vi hadde ikke gått mange metrene før ei ung dame spurte oss om vi så etter rom. Vi tok inn der, som sagt, men bodde ikke der ei eneste natt. Kan noen gjette hvorfor?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Mygg kanskje???
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Brudd på vannledningen?

Anders

Kykladenes største lizard? Midt oppå veggen... sånn ca 20 cm over hodeputen? :-)

polyanna

Tenker umiddelbart på kjempemygg :help: - hvis hotellet er i nærheten av Pavlos/Galini- 'you only do it once'...Forlot hotellet med tapet som i løpet av nettene hadde fått et kreativt innslag; he,he.. rødt mønster som resultat av den nattlige krigen  :synge:. 'Fete-Karl' er andre valg, de storvokste kakkisene. 

Tjorven

Jøss... mygg og kakkelakker og klesvask og problemer???? Antiparos er til for å nyyyyytes  ;D 
Quote from: polyanna on 20. Aug 12, 22:15:35
Tenker umiddelbart på kjempemygg :help: - hvis hotellet er i nærheten av Pavlos/Galini- 'you only do it once'...Forlot hotellet med tapet som i løpet av nettene hadde fått et kreativt innslag; he,he.. rødt mønster som resultat av den nattlige krigen  :synge: . 'Fete-Karl' er andre valg, de storvokste kakkisene. 

Kan ikke skjønne at myggen er der, det er jo et godt stykke fra "myggsumpen".
Men, tror nok kanskje at det kan være litt mygg ved Irene/Antiparos Hotel, siden de ligger i denne trange (og frodige) sidegata. Marianos der jeg bor (nabo til vaskeriet) er i en mer luftigere gate, selv om den ligger nærmere sumpen. Har forresten aldri benytta meg av vaskeriet, men spurte hva de skulle ha i juni. 10€ for en vask, opptil 1 kg  ??? Det syns jeg var litt for mye for noe småtteri jeg kunne håndvaske selv.
Og som Ole sier, hva skal man med propp når man har dopapir?  ;D ;D ;D Det enkleste er ofte det beste  ;) 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Ellers ser jeg fram til mer Antiparos fra din side, Svein  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Kristian/Planer er til for å utsettes

Svein~B

Kristian har helt rett. Det var på grunn av mygg at vi ikke bodde der ei eneste natt. Allerede før det ble mørkt, la vi merke til at det krydde av mygg. Det har vi ikke sett noen andre steder. Og da det begynte å bli mørkt var lufta tykk av mygg. Vi skjønte hvorfor også, for vi så den sumpen som er like utenfor byen allerede da vi gikk og orienterte oss rett etter ankomst.

Vi gikk ned til havna igjen. Der var det ingen mygg å se og vi fant oss ei leilighet så og si i vannkanten. Så gikk vi tilbake, betalte for den første natta, tok med oss tingene våre og gikk.

Her er inngangen til Studios Irene fra en annen vinkel og det er vår uteplass vi ser på bildet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

kaka

Plassen ser jo riktig trivelig ut, den, men jeg skjønner godt at dere ikke orket selskap med den myggsvermen  :-\
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...