Logg inn med Facebook eller Google!

Till Karpathos april 14.....

Started by Mikke, 28. Feb 14, 20:13:56

Previous topic - Next topic

Mikke

 Onsdag 14 maj.
Igar var jag (forstas) peau Pelagos, men smog ivaeg naer det var full gas....Det aer inte SA kul att saega farvael, och inte blir det roligare om det aer 15-20 pers....utan knallade hem och borjade packa....Begriper inte varfor jag har sa mykke grejer med....Packningen kaendes (minst) lika tung som naer jag kom....
Nu har jag staedat och kort ner bagaget till AutoMotoCenter, daer Vasilis ska ge mej skjuts till faerjan om en stund....
Vaedret aer (forstas) jettefint med ca 30 grader och sol...sa batresan blir saekert bra.
Ska forsoka aterkomma naer jag aer peau Rhodos....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

Hemresedagen,lördag 17 maj.
Hade frågat Panayotis på Vandrarhemmet om han händelsevis kunde skjutsa ut mej till flygplatsen, och det kunde han. Så kvart i tio stod jag utanför hans hus, inte långt ifrån Mango. Sen knallade vi ut ur den södra porten,där hans bil stod och begav oss ivaeg mot flygplatsen. Kom alltså dit i god tid, mer än två timmar innan avgång. Mycket folk i rörelse, men jag satte mej på en bänk, petade in öronpropparna och läste lite i en bok. Konstigt nog verkade inte köerna bli kortare, så efter ett tag gick jag och kollade...
Då visade det sej att efter incheckningen, fick folk gå och ställa sej i en annan kö till genomlysningen av det incheckade bagaget, så jag tog och gick till incheckningen och möttes av en finsk (!) dam, som tämligen strängt ( management by perkele?) beordrade mej att lägga både mandola och lillrygga på vågen, tillsammans med storryggan.....( gulp ) Vågen visade då runt 29 kg, så damen meddelade mej att jag hade 9 kg övervikt, gav mej en lapp och skickade iväg mej till nåt kontor, där jag blev 72 Euro fattigare.....( 8 Euro per kg ) Sen tillbaka och hämta hela tjillevippen och ställa mej i långkön till genomlysningen....Där tyckte dom väl att min rygga såg misstänkt ut ,så dom körde den två ggr.....
Tiden gick och det började bli lite väl nära avgång, 12.25, så jag remmade upp, stod i kö, slet av mej livrem och allt löst, och som tur var gick mitt lilla gepäck igenom utan att jag behövde visa all skrot jag hade med.....
Vi kom iväg ca 25 minuter efter utsatt tid, men flygningen gick fint och vi landade  på Arlanda 10 minuter före utsatt tid,rätt ok med andra ord!
Solen sken i Stockholm, och min kompis Peter hade lovat komma och hämta mej med sportbil ( Mazda R8 me wankelmotor) och efter diverse förvecklingar lyckades vi hitta varann i Arlandalabyrinten......
Sen bodde jag kvar  hos honom i Blackeberg, och han körde ner mej till tåget på söndag morron, och nu är jag hemma i Kallsta igen....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...