Jeg kommer faktisk ingen vei med min kansellering fra 06.09 til 30.11.2020. OSL-ATH-OSL
Jeg logger meg inn, og når jeg søker på "status for refusjoner" så finnes ikke bookingnummeret mitt...
På "mine bestillinger" så er det under behandling.
Jeg ringte og fikk vite at det er under behandling, uten noen som helst svar, egentlig.
Kan jeg bruke TAP sine vouchers siden det er også en Star Alliance?
Det hadde jo vært ok å få brukt disse flybillettene da.
Noen her i forumet som har fått refusjon fra SAS i 2020?
Nei, kun Norwegian. Det gikk veldig greit.
Ja, fikk refusjon fra SAS på en flyreise i 2020, Oslo til Aten for slutten av mars. Fikk mail fra SAS 24. mars med beskjed om at flighten var kansellert og i den mailen står det at jeg skulle få refusjon innen syv dager. Den 31.mars fikk jeg jeg mail om at de hadde mottatt min søknad om refusjon og grunnet stor pågang så ville det ta lenger tid enn vanlig med refusjon. Den 6.mai fikk jeg en tilsvarende beskjede , men fikk vel beløpet refundert i slutten av juni, litt overraskende var det riktignok!
De tre T'er, ting tar tid!
Du fikk i hvert fall mail fra SAS, mouche! Jeg får vel bare vente og se hva som skjer, og på kundeservice fikk jeg jo bekreftet at saken er under behandling. Men det er jo dårlig service fra SAS, og de kunne jo ha giddet å sende meg en mail i det minste.
Ja, enig.De kan vel snart heller ikke skylde på stor pågang.
Jeg kansellerte flere reiser i 2020 og har fått refundert alt.
Det tok noen måneder, men alt kom til slutt.
Høstreisen tok bare noen uker å få refundert, så det virker som de fikk opp farten i løpet av året.
Jeg har en voucher fra TAP, som er i en Star Alliance. SAS er også i en Star Alliance, så noen som vet om en voucher fra TAP kan brukes i SAS ?
Quote from: marjana on 22. Jan 21, 14:03:54Jeg har en voucher fra TAP, som er i en Star Alliance. SAS er også i en Star Alliance, så noen som vet om en voucher fra TAP kan brukes i SAS ?
Det ser dårlig ut:
https://www.flyertalk.com/forum/tap-air-portugal-miles-go/2019908-use-tap-refund-voucher-other-star-alliance-airlines.html
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1-i10702-k13289588-Vouchers_and_Star_Alliance_partners_question-Air_Travel.html
Quote from: marjana on 22. Jan 21, 14:03:54Jeg har en voucher fra TAP, som er i en Star Alliance. SAS er også i en Star Alliance, så noen som vet om en voucher fra TAP kan brukes i SAS ?
Som det skrives over, ser det dårlig ut.
TAP changes and cancellations (https://www.flytap.com/en-us/booking-information/changes-and-cancellations)
Her står bl.a.: "These vouchers are not refundable and must be used for the purchase of TAP tickets within the space of one year."
Quote from: Frynse on 20. Jan 21, 14:13:30Jeg kansellerte flere reiser i 2020 og har fått refundert alt.
Det tok noen måneder, men alt kom til slutt.
Høstreisen tok bare noen uker å få refundert, så det virker som de fikk opp farten i løpet av året.
Hvilke type billetter hadde du siden det har gått så greit å få refusjon?
Quote from: marjana on 23. Jan 21, 13:27:24Quote from: Frynse on 20. Jan 21, 14:13:30Jeg kansellerte flere reiser i 2020 og har fått refundert alt.
Det tok noen måneder, men alt kom til slutt.
Høstreisen tok bare noen uker å få refundert, så det virker som de fikk opp farten i løpet av året.
Hvilke type billetter hadde du siden det har gått så greit å få refusjon?
Vanlige ruteflybilletter, type økonomi, både kjøpt via Ticket og direkte fra SAS.
Mulig at det har litt å si at jeg er gullkunde, men som nevnt tok det noen måneder før det "løsnet".
Reisen i mai/juni tok en god stund, men september og desember kom på konto med få dagers mellomrom i november.
https://e24.no/boers-og-finans/i/1BjAkJ/norwegian-fryser-bonusprogrammet-kunder-vil-hverken-kunne-tjene-eller-bruke-reward-poeng
Nå kan man bli sur på Norwegian også☹️
Tja, er ike helt enig med tanke på den situasjonen de er i. Hadde en del cashpoint og har brukt disse til å bestille billetter til Hellas, men vet jo ikke om de flightene vil gå, ei heller hvordan det vil være å booke om, refusjon eller hva vet jeg, men det hele er nesten for en bagatell å regne i disse tider, dessverre!
https://www.nrk.no/norge/frykter-han-har-tapt-40.000-kroner-etter-at-norwegian-setter-cashpoints-pa-pause-1.15355964
Jeg synes ikke man her helt skal glemme at hvis man hadde valgt refusjon i stedet for cash points (med et tillegg) så ville man ha fått igjen pengene fra Norwegian, hvis ikke kunne man ha benyttet reiseforsikringen og fått igjen pengene og ved en konkurs gått på kredittkortselskapet man benyttet (eller burde ha) ved kjøp av billettene. Rådene i så måte har vært klare!
Jeg er fortsatt sur på SAS.
Jeg har ikke fått refusjon, eller svar, på en kansellering av en reise t/r Oslo/Athen i 2019, som jeg fortsatt har referansenummeret til.
Jeg har ringt for mange måneder siden. Saken er under behandling................................
I dag har jeg stått i over FIRE timer i kø på chat på kundeservice, men slo av nå for nok er nok.
Jeg fikk også et nyhetsbrev fra SAS: Bestill nå, og også med et spørsmål om hva jeg synes om nettsidene deres.
Kundeservice på nettet er helt forferdelig, også svarene da jeg ringte, for de sier kun det samme som jeg ser på nettet.
Jeg får vel søke på www. momondo.com når det gjelder en enveis billett Athen - Oslo.