Logg inn med Facebook eller Google!

Club Greece Resorts

Started by Tine, 24. Jun 07, 09:28:54

Previous topic - Next topic

Tine

Hei folkens!

Er det noen som har vært borti Club Greece før ? De stod ved havnen i Rhodos og spurte om 1 min til en spørreundersøkelse også trakk vi premie.. men premien måtte vi hente på deres servicekontor, og når vi kom dit fikk vi vite at vi måtte være med på min 1,5 time guiding på hotellet dems.. zxcqqqaaaaaaaa

Ole

Quote from: \"Tine\"Hei folkens!

Er det noen som har vært borti Club Greece før ? De stod ved havnen i Rhodos og spurte om 1 min til en spørreundersøkelse også trakk vi premie.. men premien måtte vi hente på deres servicekontor, og når vi kom dit fikk vi vite at vi måtte være med på min 1,5 time guiding på hotellet dems.. zxcqqqaaaaaaaa

Høres skummelt ut! Vi hører jo om liknende ting i media av og til, og i de tilfellene har folk blitt lurt. Jeg har aldri blitt oppsøkt av \"slike\", men jeg kommer i alle fall til å styre unna hvis det skulle skje!

Hvordan gikk det videre da, Tine??

Epicuristen

Rethymno er fullt av unge skandinaviske blonde bimboer og kropp-ulfer. Du er med på en spørreundersøkelse, som takk for det får du delta i ett lotteri og vinner for eksempel ett videokamera (til stor overraskelse for bimboen eller kropp-ulfen). Det er bare det at man må pokker i vold for å hente premien, og må der delta på en visning på leiligheter (time-share). litt av ett press til å kjøpe skal det visst nok være, og nekter man å skrive under er dem ikke så hjelpsomme at det gjør noe. De vi traff, og som hadde vært tåpelig nok til å bite på, hadde visst nok måttet gå seks - syv kilometer siden de ble nektet å bruke telefonen for å ringe taxi. Kanskje kan det være lurt å lagre telefon-nummeret til det lokale taxi-sentralen når man er der nede? Bare i tilfelle situasjoner skulle oppstå! Uannsett, znuppa har i alle fall fått bruk for de få franske frasene hun mestrer, ettersom vi da regnes som fullstendig uinteressante av frida fra eskilstuna og hans-jørgen fra larvik. :wink:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Tine

jo, altså vi dro jo dit da, med taxi som de hadde betalt..saken var jo at vi ble fortalt at vi kunne se på hotellet med det samme vi var der, ikke at vi MÅTTE.. Hun dama som hadde undersøkelsen om kvelden møttes oss dagen etter og praia en taxi, som ble betalt når vi kom fram..så møtte vi en dame der som begynte å fortelle, og da sier samboeren min at vi følte oss lurt siden vi kom dit for å hente gevinsten, ikke for å vandre rundt i flere timer.. Så de fikk tak i en Taxi tilbake og betalte for det.. Jeg hadde allerede lagret nummeret til Ving-guiden fordi på kvelden etter hadde vi hadde \"vunnet\" så spurte jeg henne Hvilket prisnivå de kommer til å ligge på og om man kan bestille en pakke med fly og hotell eller om de bare driver hotell og det hun svarte var \"det var et godt spørsmål, det har jeg ikke tenkt på\"..

Det gikk heldigvis bra, vi kom oss trygt tilbake, men holdt oss selfølgelig unna den delen av havnen resten av ferien, hehe..

(Vi fikk mistanken bekreftet om at det var noe med det her, på  kvelden da vi ble med i undersøkelsen sa hun dama at de hadde undersøkelsen for å finne ut mer om spesielt skandinaviere for de tenkte å tilby reiser neste år..Når vi satte oss i drosjen på vei tilbake så spurte jeg om de hadde betalt han og da svarte han \"jaja, når Club Greece sier at de betaler så betaler de, vi har kjørt hit for dem i 3 år nå..med andre ord så har de holdt på en stund..)

JohnS

Vi dro en gang ut for å hente vår gevinst, etter å ha \"vunnet\" i lotteriet i Rethymnon.  Jeg ble først og fremst med av ren nysgjerrighet, da jeg hadde hørt mye om denne varianten av erstatning for time-share, som vel hadde fått så dårlig ord på seg at det var vanskelig å selge konseptet.

Representanten for Club Greece bemerket først at jeg ikke så spesielt glad ut for å vinne en uke for to i Hellas, og det hadde hun jo rett i, jeg regnet aldri med å se premien.  Jeg fulgte ekstra nøye med under trekningen, og det fungerte ganske enkelt.  Loddene blir trukket fra en pose, og denne posen har to rom.  I det ene ligger trøstepremiene, i det andre hovedgevinstene.  Jeg vet ikke om jeg så mest troskyldig ut, men etter at de tre andre hadde trukket sine småpremier, som jeg ikke engang husker hva var, ble posen behendig snudd, lukket og åpnet igjen, slik at jeg fikk trekke fra det andre rommet.  Den svenske jenta virket ganske fersk, og gjorde trikset sitt på en så klossete måte at det var lett å se hvis man var en smule oppmerksom.  Posene pleier i tillegg å være \"fikset\" nokså primitivt, med vanlig tape.

I ettertid har jeg møtt mange representanter, særlig på Rhodos og I Rethymnon, og jeg pleier alltid å spørre dem om de er sikre på at jeg trekker av det rette rommet i posen.  De pleier å bli litt usikre da, og det har flere ganger endt med at jeg har blitt kraftig utskjelt når jeg ber dem dra hjem eller finne seg en hederlig jobb der nede.  Egentlig synes jeg det er ganske morsomt å snu spillet på den måten, sel vom det kanskje er litt ufint å terge dem.... men så fristende, da!

Men den gangen vi ble med,betalte de for drosjen, og vi ble sittende ganske lenge, og  fikk en liten omvisning.  Jeg sa fra om at enten måtte de få fatt i drosje til oss eller skaffe noe mat, det nærmet seg tid for lunch.  Riktignok var det tidlig, men  jeg var litt spent på hva som ville skje.  Det var ikke noe problem, etter 5 min kom de med baguetter og cola til oss alle fire, så de regna nok med at de hadde oss på gli.  

Det ble mye tørrprat, og det viste seg etter hvert at hun som prata med oss, fikk provisjon etter hvor lenge hun greide å holde på oss.  Etter hvert trygla hun nærmest om vi ikke kunne sitte ti minutter til, da passerte klokka et punkt der hun fikk ekstra bonus.  Antagelig er taktikken å trette oss ut.  Vi kom etter hvert i prat om litt andre ting også, og jeg kom til å si at hun virket nokså fersk i gamet.  Da reiste hun bust, hun hadde ei hel uke kurs i dette, og hadde holdt på i over 6 uker!  Snakker om utdannelse og lang erfaring i markedsføring.

Hvordan det endte?  Vi takka pent for oss, fikk en betalt taxi tilbake, og hadde hatt en litt uvanlig opplevelse på en gråværsdag.  Jeg fulgte opp premien min, men hørte aldri noe fra selskapet da jeg sendte inn papirene på gevinsten.... noe jeg heller ikke hadde ventet.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Tine

Jeg leste innlegget ditt for samboeren og vi satt her og bare \"Selfølgelig!!\".. Nå var det mest av nysgjerrighet og muligheten til å gjøre noe annet et par timer som lokket meg, men du verden så planlagt alt er...
Tror jeg satser på samme strategi som deg neste gang jeg møter dem, hihi..

Gita

Våra grannar var på Kreta och de hade inte hört talas om Time-share... så de betalade ca 40 000 SEK för an lägenhet! Det var just Club Greece på Kreta. Jag frågade dem om detaljer, men de visste inte riktigt hur det fungerade... De trodde att de skulle få åka när de ville och vart de ville. Men så blev det inte. De fick önska EN vecka under sommaren, och det blev i augusti - det tyckte de inte om. (De ville iväg tidigt, i juni, så då köpte de en sista-minuten chater till Alcudia i juni!)

Lägenheten finns i Hersonissos, det är väldigt fint, lyxigt. Men det ligger långt från en bra badstrand, så de badar bara i poolen när de är där. Dessutom är de fast i Hersonissos, de KAN få byta om någon vill byta med dem. Och de får bara en vecka där, man KAN få en bonusvecka om det finns plats (så eftersom de vill åka två veckor på sommaren, så skall de köpa en charter-resa till Mallorca denna sommar cokså!)

Och vet ni vad de betalade för detta? Jo, först 40 000 SEK och sedan nästa sommar, eftersom de ville fortsätta, ca 350 000 SEK till! Huga! Och så måste de köpa flygbiljetterna själva, betala för transfer och ändå  får de bara en vecka under sommaren - men inte då de vill, de får det när det finns plats.

Vad tycker ni - skulle ni vilja semestra så? Nej, man vill ha valfrihet och möjlighet att stanna så länge man vill Och för ca 400 000 SEK (+flygbiljetter och transfer) kan man åka många, många gånger...

Har tänkt - om vi träffar sådana säljare i sommar - att säga till dem:\"Intressant! Jag är journalist och jag tänkte skriva om er verksamhet - hur människor luras. Kanske kan jag få ta en bild på dig och göra en intervju?\"  zqr2eeeeee

Tine

Såpass ja!!  Skjønner ikke helt hvorfor de fikk stå der da ? På en eller annen måte må de ha vridd seg unna for hun sa at Time Share er forbudt på Rhodos, allikevel stod de foran politistasjonen.. Nå er jeg bare såååå glad for at vi kom oss vekk derfra.. Men det er jo rart at det ikke har vært skrevet noe om dem og det de driver med ? det hadde vært VELDIG gøy å sagt at man var fra en stor norsk avis som VG eller Dagbladet og sagt at man skulle lage en reportasje..

konemor

Jeg har jobbet hos Club Greece på Rhodos. Det er ikke timeshare, men en ferieklubb. Timeshare har faktisk strengere regler for seg enn ferieklubbene har, men det skal visst endres nå. Jeg vet om folk som har blitt fornøyde med det de har kjøpt, og jeg vet om det motsatte.

Det å jobbe der er vanskelig. Det er ikke sånn at man får bonus etter hvor lang tid man klarter å holde på kundene, men de ansatte får en overhøvling og gjerne en form for straff, hvis de ikke klarer å beholde folk ihvertfall i to timer. Men går det mange ganger med bare to timer, straffes man for det også.

Jaja, lurer dere på noe, svarer jeg gjerne.

Mixelite

Huttemeitu, det høres ut som en trist jobb!

Jeg har ikke noe imot timeshare og ferieklubber generelt, men jeg synes ikke mye om salgsmetodene man hører om, for å si det sånn!

Vi vant en ferie vi også en gang, i Portugal, men selv om vi var nysgjerrige på hvordan ting foregår, hadde vi ikke ork til å bruke en feriedag på det. Opplevelsene til JohnS høres jo morsomme ut! :-D

Kitz

Jeg og min samboer er desverre blitt lurt med på dette.... Vi har kjøpt 7 uker ferie med Club Greece og RCI. Jeg er veldig skeptisk av natur og var fast bestem på å si nei da jeg fikk en skikkelig ubehagelig følelse ved hele opplegget, men min samboer falt for fristelsen etter en del press fra ansatte ved CG og signerte kontrakten og nå er vi snart 38000,- blakkere....

Konemor: kan du si noe om hva garantien er for at vi faktisk får reise dit vi vil og når vi vil etter de 2 første ukene som vi skal ha på enten Kreta eller Rhodos neste år?

konemor

Quote from: \"Kitz\"Jeg og min samboer er desverre blitt lurt med på dette.... Vi har kjøpt 7 uker ferie med Club Greece og RCI. Jeg er veldig skeptisk av natur og var fast bestem på å si nei da jeg fikk en skikkelig ubehagelig følelse ved hele opplegget, men min samboer falt for fristelsen etter en del press fra ansatte ved CG og signerte kontrakten og nå er vi snart 38000,- blakkere....

Konemor: kan du si noe om hva garantien er for at vi faktisk får reise dit vi vil og når vi vil etter de 2 første ukene som vi skal ha på enten Kreta eller Rhodos neste år?

Det kan gå bra. Problemet er at de som jobber med å selge dere dette, egentlig ikke vet noe særlig om det som skjer etterpå, inkludert meg selv. Men det jeg vet, er at dere må planlegge godt, og være ute i god tid. RCI har ikke så mye med Club Greece å gjøre som det virker som, det er egentlig en ren bookingtjeneste. Men de er veldig hyggelige de som jobber der. Dere kommer nok til å få god hjelp med bookingen, men dere må altså være ute i god tid.

Dere kommer til å få tildelt en person når dere kommer på deres første ferie, som skal \"passe på at dere har det bra\". Denne personen kommer til å være veldig hyggelig, og han/hun kommer til å prøve å få dere til å kjøpe fullt medlemsskap. Jeg kjenner folk som har fullt medlemsskap i RCI, og som synes det er ok, men jeg vet også om det motsatte. Man må nemlig være litt på hugget for å få utnyttet det man har krav på.

Det vil si, man må planlegge og følge med på flytilbud og i det hele tatt holde seg orientert. Og så bør man være sikker på at man kommer til å bruke det man kjøper, at man kommer til å ville reise såpass mye.

Jeg vet ikke nok om det som skjer etter det første kjøpet, dessverre.  Hadde vært moro å vite hvem dere kjøpte av!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...