Logg inn med Facebook eller Google!

Anders i "Doddisene! 2014

Started by Anders, 30. Aug 14, 08:09:25

Previous topic - Next topic

Anders

Hipp hei og Kalimera fra et glohett Rhodos! Skyfritt og vindstille, så her går tilogmed klokkene for halv maskin :-) Hotellet (!?) vi havnet på her i Archangelos har nok endel mangler og "skjevheter", bl.a. bruker geitene bassenget som drikkekar, men det kan jeg heller fortelle mer om siden :-) Reisedagen ble lang og slitsom, men stort sett bare hyggelige mennesker underveis. Selv har jeg sovet relativt greit (kanskje myggen ikke liker Ouzo?), mens reisefølget må ha seg ettpar timer på puten nå etter å ha blitt oppspist gjennom natten. Blir nok AC heretter, ja :-) Ellers fikk vi oss en rusletur nedi "sentrum" igår kveld, og dette er vel det man kan kalle det "ekte" Hellas. Midt inn i hverdagen til folk. Fin utsikt over byen her fra balkongen, men tror nok vi må komme oss til sjøen og litt trekk utover dagen. Men turen har begynt akkurat så "på skeivo" som jeg håpet på, så dette blir nok bra :-)

Anita

Archangelos  :) snakk om å havne ute i "hutaheiti" ... hi hi. Det er vel Stegna Beach som er den nærmeste stranda... koselig sted... badebåtene fra Rhodos by er innom der.

Kos dere videre og hils co. fra oss.

Blir litt rart å komme til Naxos i morgen kveld og ikke treffe dere  :)

med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Kristian

Ut på rur ogg aldri sur. 2-3 km til stranda er ingenting for ryggen til Anders

:-\
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

God morgen igjen :-)Strålende søndagsmorgen. Var i byen igår, og fikk sett gamlebyen. JohnS kan si hva han vil om min "forutinntatthet"... jeg har i løpet av halvannen dag fått de fleste av mine "bange anelser" bekreftet. Selv om "kulissene" var okay, så var innholdet GC. Tenker oss til Lindos idag, og så skipper vi muligens videre til Tilos allerede imorgen. Dette blir litt stort og hastigt for min del.... har knapt sett annet av sjøen enn noen glimt ut et bussvindu.

JohnS

Er man forutinntatt, er det stort sett ikke så vanskelig å få bekreftet sine anelser.  Jeg har bare en gang vært på GC, men jeg kan ikke si jeg så geiter drikke av bassenget på hotellet der, og jeg leste jo i ditt første innlegg at dere hadde havna i det "ekte" Hellas, midt i folks hverdag.  Synes det høres Ok ut jeg, og man er jo ikke nødt til å falle inn i stimen og tråkke Zokratesgaten og resten av den mest ekstreme turistløypa i Gamlebyen vel?  (Og selv Gamlebyen har fredelige perler hvis man går litt på tvers, hvor man kan gå forbi åpne dører og vinduer, der familier sitter innenfor med sitt måltid mens TV'n står på full guff.....)    ;D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Anders

Tilos. Bare bølgeskvulp... :-)

Anders

Utrolig stille og rolig sted! Tror jeg blir ferdig med BEGGE bøkene :-) Har det som plommen i egget nå. Veranda tjue meter fra sjøen. Ouzo i glasset og dagen siger langsomt ned...

Anders

Og her kan antagelig noen hver skrive sin bok....

Anders

Temp godt oppå tredvetallet idag. Noen nordmenn. noen engelske, noen ubestemmelige... men alle går rundt og smiler :-)

Greece-Traveller

Hei Anders, Kikket inn her litt sent og ser at du var i Archangelos. Jeg  var der for snart 25 år siden og ble kjent med en familie, og ble invitert på såvel lunsj som middag - meget hyggelig !



Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Anders

En praktfull uke på Tilos går mot slutten. Drar videre til Nisyros imorgen. Skal antagelig få med oss en "Panegyri" ikveld, det kan jo bli en opplevelse :-) Ellers har dette stedet vært en meget behagelig opplevelse... når det mest anstrengende man gjør er å bla i en bok, da har man ferie :-)

Ole

Det høres utmerket ut! Kos deg videre og god tur til Nisyros!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...