Logg inn med Facebook eller Google!

Aprilhilsen fra Syros

Started by marjana, 24. Apr 13, 22:22:15

Previous topic - Next topic

marjana

12. May 13, 21:17:38 #36 Last Edit: 12. May 13, 21:29:30 by marjana
I dag var det en super, varm sommerdag! Jeg dro ut til Galissas for en ny kapersinspeksjon, og nå er sesongen i full gang! Hurra! Plukket en liten vannflaske full.
Og jeg badet for første gang i år! Det tok litt tid å komme uti, for det kjentes kaldt, men jeg badet lenge, og det var helt herlig! Men sola tar godt, så en liten stund i sola, selv med solkrem er nok.
Det skal visstnok komme en regnbyge til i løpet av noen dager, men etter det er det visst bare sommervær fremover!

I morgen skal jeg se på de billigere rommene som Vasillis vet om, og satser på at det blir aktuelt å flytte dit på lørdag når jeg har bodd ut tiden jeg har betalt for her..

Jeg legger ved et fristebilde av stranda der jeg badet.
Og i forgrunnen på det bare fjellet er det en del kapersplanter.
Glika i zoi

karri

Kos deg videre. Koselig å følge deg.
KARRI

kaka

Koselig å følge med, marjana. Kjenner det rykker i "svømmefoten"  :)
KariK

Tjorven

Åhhh, den stranda så forlokkende ut  :)  Husker den deilige lykkefølelsen ved mitt første (Hellas)bad i fjor, og nå er det bare 14 dager til jeg får oppleve det igjen  ;D 8) ;D
Håper det nye rommet ditt faller i smak, fint at du fant noe billigere når du skal være så lenge.
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

14. May 13, 01:54:35 #40 Last Edit: 14. May 13, 02:02:38 by marjana
14 dager er ikke lenge til, Tjorven! Og været skal visstnok ha "satt" seg innen det, så det blir varmt, sol og fint sommervær når du kommer nedover.

Det ble ingen visning av rom med Vasillis i dag. Da jeg ringte ham kl 13.30 og spurte om det ble noe av, så lå han fortsatt og sov, og var kjempetrøtt og ville bare sove videre siden det var så dårlig vær.
Det var et voldsomt tordenvær og masse regn tidlig i morges, så han sa at han ringer meg igjen i morgen, men det skal regne da også, så det blir vel heller en tur bort for å se på rom på onsdag da kanskje, men det haster ikke. Det er gresk avrio her.
Det var ganske fint vær i kveld, men da jeg spiste middag kl 21.30 skyet det over og da braket det løs igjen! Masse lyn og torden og det bøttet ned med regn. Etter hvert ble det litt sent, og jeg ville hjem fra baren der jeg satt og ventet på oppholdsvær, så tilslutt gikk jeg fort hjem i regnet uten jakke eller paraply.

På baren så jeg på hva de serverte, og det mange bestilte var mastikalikør med isbiter og sitronjuice. Jeg fikk en smak i et shot glass av mastikalikøren, som er ganske søt, og man kan helt tydelig smake mastikaen. Det var godt, og jeg skal absolutt prøve drinken med sitronjuice en gang.

Jeg tok bilder av regnværet der jeg satt og spiste middag, og vet ikke om det kommer helt tydelig frem hvor mye det regnet, og de store vanndammene det ble i gata. Lynet var umulig å rekke og ta bilde av, men det lynet hele tiden.

Her kan man se på været, nedbøren og luftfuktigheten osv. Pluss web kameraet.
http://www.syroswx.gr/index.php

Glika i zoi

karri

Kan være enig i at det regner ja!!  :-\
:hjerteregn:
KARRI

Tjorven

Jeg smakte mastikalikør for første gang i fjor sommer, da jeg ble "overfalt" med flere smaksprøver i taxfree'n på flyplassen i Athen  ;)  Den var både søt, sterk og frisk (uten is eller juice) og den smakte like godt som medkjøpt apretife på terrassen på Antiparos  :)
Det vises tydelig hvordan regnet fosser ned på bildene dine, Marjana. En hver som har opplevd slik styrtregn i Hellas vet hvordan regnet liksom smeller i bakken, og spretter opp igjen så det nesten ser ut som om det regner oppover! Håper du snart får bedre sommervær  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Jeg tar med både paraply og regnfrakk nedover, tror jeg  ???
KariK

marjana

Vasillis er en kjernekar! Han ringte meg på slaget kl 13 i dag for å vise meg rommene. Søsteren hans er gift med en av eierne av bygningen, så både foreldrene deres og Vasillis selv har bodd der. Han viste meg et par rom i første etasje, et par rom i andre, og tilslutt et på toppen i tredje etasje, som jeg falt helt for. Det var ikke så stort, og uten kjøkken/kitchenette, men med et kjøleskap og et bord med en stol, en dobbeltseng, klesskap og et lite bad, AC og TV. Men det aller beste var at det var rett ut på en takterrasse like stor som rommet med utsikt over hustakene og havna!!!
Vasillis sa at de kan sette inn et tekjøkken med to kokeplater sånn at det mulig å koke egg, steke noe, og lage kaffe/te, og jeg trenger jo ikke et kjøkken.
Rommet var booket i perioder i tiden jeg er her nå, men jeg får det fra 1.september og utover. Bare 300 euro per måned! Vannet var inkludert, men stømmen må betales separat utfra forbruket, men uten å betale skatten som grekerne blir belastet med over strømregningen. Det var en vaskekjeller der også med vaskemaskin så man kan til og med vaske klær. Klessnoren var oppe på taket lenger bort fra rommet "mitt". Så jeg blir boende her jeg er så lenge, og flytter kanskje ut til Galissas etterhvert. Jeg er veldig fornøyd med det rommet! Og jeg kjøpte en flaske god rødvin som takk til Vasillis.

Uværet ser ut til å være over, men det er visst utrygt for litt regn mot helgen, men det ser ut som det bare er godvær i sikte nå.
Glika i zoi

kaka

Det der hørtes skikkelig koselig ut, Marjana! Jeg syntes jeg så det for meg. 300 pr mnd er jo billig!
KariK

marjana

Javisst er det billig, kaka! 10 euro per dag er det ikke noe å si på, og det blir ikke så mye i strøm i tillegg. Det var et koselig rom, og med den takterrassen kan man jo nyte både utsikten, solen og stjernehimmelen! Vi gikk så raskt gjennom alle rommene så jeg rakk ikke å ta bilde, eller jeg glemte det vel helt. Det får komme noen i september!
Glika i zoi

Tjorven

Der gjorde du en veldig god deal, Marjana, og rommet hørtes topp ut med den takterrassen  ;D Men det er jo lenge til september, kunne du ikke få et av de andre rommene i mellomtida, eller vil du helst ut til Galissas når sommeren setter inn for fullt?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...