Logg inn med Facebook eller Google!

Anders på Naxos... igjen :-)

Started by Anders, 10. Jun 12, 08:03:11

Previous topic - Next topic

Anders

God morgen! En ny, fin morgen på Naxos... synd det er den siste på en stund. Her er skyfritt og "litt trekk"... men ikke nok til å skape surfe-bølger :-) Her går det i morgenkaffe og "en lille Dr.O" (ikke alt man kan drasse med seg hjem heller!)
Belegget har tatt seg ørlite opp de siste par dagene (mest skandinaver), men ikke tvil om at her er god plass. Fikk "æren" av å by vårt vertskap på en lunsj igår... man kan bli ydmyk av mindre :-)

Så blir det til å pakke og snart rusle nedover mot havna. BS Delos ti på ett... meze&hector skal med samme båt, så vi har avtalt å "mythose" oss nedover... rom på Santorini er ordnet og alt er egentlig helt på stell... man forsøker å trøste seg selv med at det "skal bli godt å komme hjem igjen også", uten å lykkes... skulle gjerne hatt den tredje uken nå, så vi har allerede bestemt oss for sen september-tur.

Skal hilse alle kjente fra Manoli... dessuten virker det som om mange ungdommer har funnet det interessant å lære seg norsk, av en eller annen grunn...

5ifamilien

Takk Anders, for at du har delt oppholdet ditt med oss - det har som vanlig vært en fryd  ;) Du har gjort ventetiden mot ferie og Hellas mye lettere, og man gleder seg desto mer :D God tur hjem!

Kristian

Quote from: Anders on 22. Jun 12, 07:06:45
man forsøker å trøste seg selv med at det "skal bli godt å komme hjem igjen også", uten å lykkes... skulle gjerne hatt den tredje uken nå, så vi har allerede bestemt oss for sen september-tur.

Skal hilse alle kjente fra Manoli... dessuten virker det som om mange ungdommer har funnet det interessant å lære seg norsk, av en eller annen grunn...


Da kan det jo bli en mulighet for den "lille" vi hadde påtenkt på Finikas i fjor. Vi har fly fra Naxos 27 sep om morgenen.

Mht norsk-kurs tror jeg nok at det er grunn til å ha litt is i blodet. Hadde litt kontakt med en del av de grekerne som kom her på flukt fra Juntaen. Norsk ble ike lært over natta, og det blir det ikke i dag heller.

Men har du god utdannelse på Universitetsnivå og gode engelskkunskaper er det muligheter. Det virker imidlertid som mange har glemt kombinasjonene.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Aldeles nydelig morgen på Santorini... turen ned gikk på fornøyelig vis og vi fant omsider (via lokalbuss og lang trasketur) frem hit til Villa Anemomilos.
Veldig varmt og vindstille... de som står på reisefot har noe å glede seg til! Anafi "henger" i disen der borte... nå er det over for vår del, men ønsker alle andre en slik morgen...

Anders

...joda... for så vidt kjekt å komme hjem... men litt av en overgang!

Kristian

Kan tenke meg det -----------------
Kristian/Planer er til for å utsettes

karri

Borte bra, men hjemme best.
Bare at det ikke stemmer helt, sånn med en gang.....
:)  Velkommen  :)
KARRI

Sisi

Hei Anders, kan jeg kuppe tråden din litt for å gi beskjed om at Tjorven har mista mobilen sin på Antiparos. Vet at noen av dere på HF har tlf.kontakt med henne. mvh Sisi

Anders

Huhei... sikkert ille å miste mobilen, men enda bra at det ikke var noe "verre" da! Hun damen har jo en tendens til å "rote seg opp i ting" underveis, ble jo nesten litt bekymret da hun ikke ga livstegn fra seg og spesielt da jeg ikke fikk svar på en melding :-)
Håper hun har det bra ellers og koser seg videre.

Tjorven

Joda, damen har det bra og kom helskinna hjem ved midnatt igår. Overlevde et halvt siste døgn i Pireus også, uten noe uhell  ;D Det var på Anti jeg (selvfølgelig) ble utsatt for en lommetyv!!! En marokkaner som hadde forvilla seg dit fra Paros visstnok. Neste dag laga han kvalm på en kafe m.m og ble satt i håndjern, arrestert og sendt i fengsel på Syros. Gjett om det ble oppstandelse på lille Antiparos  :o Han knabba kameraet mitt også, men etter 4 dager fikk jeg beskjed om at politiet hadde funnet det blant sakene hans. DA var gleden stor  ;D ;D ;D
Så, fikk jo ikke svart på siste mld di, Anders...
Ser at du også har kommet hjem nå, velkommen hjem.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Velkommen hjem til deg også, da, Tjorven. Med nye erfaringer i bagasjen  :(
KariK

karri

Men, uff da, Tjorven!!!  :o  Så bra du fikk igjen kamera ditt !! Og, velkommen hjem. Håper du hadde en fin tur, tross tyv-opplevelsen.
KARRI

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...