Logg inn med Facebook eller Google!

Anders på Naxos... igjen :-)

Started by Anders, 10. Jun 12, 08:03:11

Previous topic - Next topic

Anders

Målingene gjort i skyggen borte på flyplassen... det var 35 hos Manoli. Da blir det i "luneste laget" for meg :-) Da var det faktisk bedre å trekke tilbake til rommet og ha en antydning til svalende bris på terrassen. Og idag ser virkelig ut til å bli varmere, ja... tror ikke det er grunnlag for de helt store fysiske utskeielsene!

Riitta

Du har tydligen fått all den värmen också som vi inte fick :) Du får väl ta ocks svalka dig i havet :)
Ha det bäst :)

Riitta

Anders

Ble riktig så varmt igår ja, og det fortsetter minst idag også. Hvem klager vel på 25 gr nå kl 0700, og igår kveld ble jo en riktig fløyelsaften...  Fikk et kort møte med meze og hector også, og avtalte et senere treff. Idag blir det dagstur til Mykonos og Delos, gleder oss til det.

Mr.Mythos

Anders.......Du får bare nyte det mens du kan......tempen her i Kr.Sand er ikke av den beste sorten selv om sola kommer frem akkurat når det passer hun. Ta et par pils for meg så kan det hende vi sees i slutten av neste uke. JAMAS :cheers:
Το όμορφο νησί μου, τη Νάξο

Anders

Holder på med den oppgaven akkurat nå... men dagsturen ble faktisk såpass "slitsom" at det rekker med et par før puten kaller :-) 29 grader på terrassen akkurat nå (halv ti lokal tid) Dagen begynte veldig fint men vinden økte på etter hvert så det ble litt "hoppsasa" med Alexander. Delos var spennende og mye mer omfattende enn vi hadde tenkt oss (men der var nå en coffeeshop så vi fikk både vått og tørt) Mykonos blåste vekk... fint innimellom husene men litt for mye Gucci og Vuitton for min smak (og lommebok). Zoom har åpnet her idag, så det blir ferske rundstykker til frokost... eller ser værmeldingene særdeles lovende ut, med samme været minst en uke fremover (dog mindre vind). Tror skrotten sier at det blir en tipota-dag imorgen... håper alle der hjemme har det bra, og de som snart skal ut og reise har noe å se frem til. Har oppdaget at her er mer enn vanlig av falske sedler i omløp... vær obs på det. Må en tur i banken imorgen...

karri

Var å titta på web-kamera over Mykonos i stad, jeg så ikke deg, men jeg så Alexander som lå og jynga fra side til side  :) Så ut som det blåste friskt der i dag ja, var hvite topper på bølgene nesten helt inn til stranda... Kos deg videre, Anders  :)
KARRI

kaka

Når du sier det var litt "hoppsasa" med Alexander, da var det nok sjø, ja!
Hvil din skrott og nyt det som kommer.
Hils ditt reisefølge
KariK

Solgry

Ja, kos dere videre i varmen! 8)
Hvis du "slenger forbi" noen av de som selger båtbilletter, gidder du å sjekke om det går ferjer til Samos fra Naxos iår? Vi finner ingen slike ruter på nettet, men jeg syns det virker litt rart, og lever i håpet, om at vi kan komme oss tur/retur Naxos/Paros i september...... :-[
Jamas til dere begge! :cheers:
Lodotter er englenes tøfler.....

Feta

15. Jun 12, 07:31:47 #20 Last Edit: 15. Jun 12, 07:45:50 by Feta
. Men BS Delos var en liten skuffelse... det aner meg at der krangles litt mellom verft og rederi, for den ristet heftig SIDELENGS! Enten noe feil i selve konstruksjonen, eller så i måten det har blitt bygget. Og "soldekket" var slett ikke like "koselig" som på de andre søstrene...

Vi reste med Delos loerdag 9ende fra Santo til Naxos. Var det den turen du var paa?
-Var helt edru, men kjente ikke den minste vibrasjon. Synes baaten var fantastisk flott jeg for min del. Satt foran i baren, panoramaUTSIKT.
PS: Det er 3 dekk aa velge i dersom du vil vaere ute, inkl promenadedekk. :)

Det eneste jeg ikke likte var bagasjedeponering paa annet dekk. Ok oppover med rulletrapp, men pes ned igjen med kofferter i trapper.
-------------

Fantastisk fin temperatur her nede, med svalende vind, men din Mykonos tur gaar ble nok en temmelig vindfull opplevelse vil jewg tro... Det var litt friskt en periode.

Det virker imidlertid noe stille. Svikt fra spesielt tyskere og grekere flg. sjefen paa Soula.

Vi reiser til Paros i dag. Satser paa forstatt flott vaer og ferie.

Takk for tips om falske sedler,
God ferie!




Kristian

Quote from: Feta on 15. Jun 12, 07:31:47


Fantastisk fin temperatur her nede, med svalende vind, men din Mykonos tur gaar ble nok en temmelig vindfull opplevelse vil jewg tro... Det var litt friskt en periode.


Takk for tips om falske sedler,
God ferie!


Idag var det 40-50 km/t i kastene på Naxos/Paros dvs. liten kuling, 6 Beuafort. Anders fårt være glad det ikke var i dag han skvalpet over fra Naxos til Mykonos med retur.
Forøvrig
Kristian/Planer er til for å utsettes

Anders

Nåja.... du skal ikke alltid stole på værmeldingene... :-)
MYE friskere igår enn idag, selv om det har blitt litt frisk brisk bris utover kvelden. Iallfall merkbart temperaturfallfall nå.... snart nedi 26. Men ellers har det vært en fin tipota-dag...

Anders

Og tror nok at det blir rom for en kaffekopp "topside" imorgen tidlig uansett... butterflies and flutterby's... gutterflies and rules applies... tweeters tweeting, pigeons hooting... what more can one man ask for? The sun maybe? Ah... but it'll be there... for sure :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...