Logg inn med Facebook eller Google!

Chios mai 09

Started by Barbro, 19. May 09, 12:23:44

Previous topic - Next topic

Barbro

Glemte visst aa fortelle at turen til Athen ikke forloep uten en viss dramatikk..
Vel paa bakken paa Kastrup saa jeg til min store forskrekkelse ar videre flyvning til Athen var forskjoevet ca en og en halv time :confused2: ..
Etterhvert ble det kjent at det var en paagaaende streik ved flyplassen i Athen som var aarsak... :sad11: ..og innenriksflyet ville jeg iallefall ikke naa.
Vi kom da endelig avgaarde..men i Athen var det ingen fly som gikk..og neste dag var det ingen mulighet.
Naa var gode raad dyre..i dobbel betydning :shrug: ..
Etter aa ha blitt sendt fra skranke til skranke uten aa bli noe klokere fikk jeg til slutt krangla meg til en attestasjon paa at pengene for billetten ville bli refundert..og jeg kan love at den dama bak skranken var ikke saa veldig blid :cyclopsani: !
Masse,masse arbeid freste hun,masse papirer..og saa tok det hele ca 5 min!
Klokka naermet seg faretruende tid for avgang med nattferje fra Pireus..dette hadde aldri ei teskjekjerring proevd foer :gape: !
Ut i taxikoe..en herlig eldre greker,som ikke snakka et ord engelsk,kjoerte det remmer og toey kunne holde..raste inn i ei bakgate i Pireus saa jeg kunne bruke en minibank,ventet paa meg mens jeg fikk kjoept billett med soveplass..og avleverte meg helt nede ved baaten.
Pris 31 euro..godt med tips ble det paa ham,og en stor klem fra ei gjennomsvett lita norsk dame :cheers: .
Droeyt en time senere krabba jeg utslitt opp i koeya mi..og fikk noen timers soevn foer en blid pjokk henta meg i havna paa Chios litt over to paa natta.
Ja,saa er man noen erfaringer rikere,og i dag kom pengene for den tapte billetten inn paa kontoen min :cheers:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Barbro

Quote from: \"xristina\"Høres ut som du har det som den berømte plommen, Barbro! Nyyyyyt!

Stor klem fra meg
Stor klem tilbake :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

marjana

Du var jo heldig læll da!
Klassisk det der med en sur person som klager over masssse arbeid, som bare er å fikse, og vips så er det borte, og ingen lang og masete kø mer.

Jeg synes forresten at det å ha en lugar på båten om natten er ganske behagelig. Tok båten fra Chios-Pireus og var nydusjet og uthvilt da jeg kom frem kl 6-7 om morgenen. Er aldri uthvilt hvis jeg sitter i \"flysetene\".

Kos deg videre på Chios, regner med at kameraet går varmt, og det er vel fortsatt forsommer og mange fine blomster?
Glika i zoi

xristina

Litt utenfor topic, men jeg følger opp her enn så lenge, så deler jeg tråden om det blir mer innlegg rundt dette. :-)

Quote from: \"marjana\"Jeg synes forresten at det å ha en lugar på båten om natten er ganske behagelig. Tok båten fra Chios-Pireus og var nydusjet og uthvilt da jeg kom frem kl 6-7 om morgenen. Er aldri uthvilt hvis jeg sitter i \"flysetene\".

Vi har også bestilt lugar fra Naxos til Kos, for båten går ca 22.30 og er framme 06.10. Ikke så mye å se underveis da - selv om jeg nok skal på dekk å ta bilder av lyskledde øyer også. :-) Men vi legger oss nok for å sove, og så står vi opp og får med oss innseilingen - mer uthvilte enn om vi ikke hadde lugar. Fra Pireus til Naxos har vi dagseiling, så der har vi satset på \"flyseter\".

Turid

Quote from: \"Barbro\"Glemte visst aa fortelle at turen til Athen ikke forloep uten en viss dramatikk..
Vel paa bakken paa Kastrup saa jeg til min store forskrekkelse ar videre flyvning til Athen var forskjoevet ca en og en halv time :confused2: ..
Etterhvert ble det kjent at det var en paagaaende streik ved flyplassen i Athen som var aarsak... :sad11: ..og innenriksflyet ville jeg iallefall ikke naa.
Vi kom da endelig avgaarde..men i Athen var det ingen fly som gikk..og neste dag var det ingen mulighet.
Naa var gode raad dyre..i dobbel betydning :shrug: ..
Etter aa ha blitt sendt fra skranke til skranke uten aa bli noe klokere fikk jeg til slutt krangla meg til en attestasjon paa at pengene for billetten ville bli refundert..og jeg kan love at den dama bak skranken var ikke saa veldig blid :cyclopsani: !
Masse,masse arbeid freste hun,masse papirer..og saa tok det hele ca 5 min!
Klokka naermet seg faretruende tid for avgang med nattferje fra Pireus..dette hadde aldri ei teskjekjerring proevd foer :gape: !
Ut i taxikoe..en herlig eldre greker,som ikke snakka et ord engelsk,kjoerte det remmer og toey kunne holde..raste inn i ei bakgate i Pireus saa jeg kunne bruke en minibank,ventet paa meg mens jeg fikk kjoept billett med soveplass..og avleverte meg helt nede ved baaten.
Pris 31 euro..godt med tips ble det paa ham,og en stor klem fra ei gjennomsvett lita norsk dame :cheers: .
Droeyt en time senere krabba jeg utslitt opp i koeya mi..og fikk noen timers soevn foer en blid pjokk henta meg i havna paa Chios litt over to paa natta.
Ja,saa er man noen erfaringer rikere,og i dag kom pengene for den tapte billetten inn paa kontoen min :cheers:

Det var jenta si som tar seg fram i verden det, tenker jeg! Det der fiksa du elegant! Men jammen er det godt at vi ikke vet på forhånd hva som venter rundt neste sving, for da hadde vi vel kanskje ikke entra bussen fra Namos.... ;)
Det er etter regn at fuglene synger!

xristina

Det er morsomt i etterkant å se hvordan man takler sånne situasjoner, og du besto jo denne med glans, Barbro!

Flink er du! :-)

Riitta

Det händer alltid saker på dina resor Barbro, men du klarar ju av allting så bra till slut :flower:
Tänker närmast på din och Tjorvens bussturer :drunken:
Ha det jättebra på Chios :cheers:

Riitta

Barbro

Takk for koselige hilsener og kommentarer :love7: .Ang ferje,saa var det absolutt en fin maate a reise paa,og deilig med ei seng aa krype opp i.Baaten,Nissos Chios,var ganske ny, trivelig salong med enkel,varm mat..og jeg foelte meg som ei dronning da jeg ble tatt imot i resepsjonen av en vakker,ung mann som tok seg av blykofferten,og geleidet meg til mitt sengekammer :laughing6: ..litt av en kontrast til dagens hjertebank og hetetokter..
Naa sitter jeg ved pcn til Fotis\'soenn,og koser meg med en tur innom forumet..fingrene dufter av oregano,sola skinner fra skyfri himmel,det blomstrer overalt ute..livet er ikke det verste man har :sunny: ...
Har faatt med meg at det er spaadd finvaer i Norge i helga,og vil oenske alle ei super pinsehelg..selvfoelgelig ogsaa til alle i de oevrige nordiske land :cheers: .
Stor klem fra Chios.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Pjokken

Hun har det så bra så.... men hennes venner er ikke akkurat
pc og internettkyndige :laughing7:


Turid

Så herlig :) :sign5: godt å se Barbro og Fotis koser seg!
Det er etter regn at fuglene synger!

Livsnyteren

Fotis er i knallslag ser jeg :cheers: Og det ser jo ut at Barbro hygger seg også :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...