Logg inn med Facebook eller Google!

Anders paa tur

Started by Anders, 05. Sep 08, 09:09:38

Previous topic - Next topic

Tjorven

Et lite forsinka velkommen hjem fra meg også, Anders, og takk for sist  :occasion7: Du verden, det ble feiring ja. SÅ kos å ha deg med.
 Nei, det er ikke akkurat godt å komme hjem, spesielt når det føles som om man nettopp da har begynt å bli \"varm i trøya\". Men man lander etter hvert, saaaakte men sikkert.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Takk for sist, ja :-) Ikke ofte det regner på Anti på den årstiden, men jeg opplevde kvelden som heller fuktig... hehe... tydelig at vi ikke skremte Gronrto for mye, siden hun allerede er tilbake på plass :-) :-) :-)
Fysisk har jeg vel landet, men mentalt er jeg fortsatt på tur...

Anders

Saa var man tilbake i sitt private paradis... og her er det jo herlig aa vaere :-)
Har hatt tre dager med skyer og mye vind, men det ble lettere utover dagen idag, saa vi setter vaar lit til morgendagen. Planen var aa dra over til Antiparos noen dager, men det ser ut til at vi blir vaerende her paa Naxos. Og jeg kommer \"litt naermere\" for hver gang jeg er her... spennende. Har nettopp opplevd aa bli involvert i en heftig politisk diskusjon :-)
Haaper dere ikke regner vekk der hjemme. Her har vi vaert heldige og unngatt all nedboeren som har truffet resten av landet. Saa faar vi nyte alt det andre saa godt vi kan.

kaka

Heisann der nede, - i ditt private paradis! Hoeres ut som du foeler deg hjemme, ja.
- Og her har været vært upaaklageleig i flere dager!
Fortsatt god ferie i \"privaten\". :flower:
KariK

MaFi

Quote from: \"Anders\"Han begynner å bli merket av årene, han også

:crybaby: Fikk en trist melding her om dagen... fra slekta som er på septemberferie på Naxos; de hadde snakket med eieren av Nissaki: Gamle Ivan, bulldogen som regjerte på der, døde i løpet av sommeren... Han ble ganske gammel; tror muligens 9 år..? Husker han var 3 første gang jeg var på Naxos i 2003, i hvert fall... Kommer til å savne ham! Han var liksom fast inventar på Nissaki, og litt av en personlighet.. Det er altså forklaringen hvis du ikke har sett Ivan nå i september, Anders. (Kanskje du visste dette fra før av?)

Til Ivans minne!


I yngre år:


:crybaby:

Fortsatt god ferie, Anders - og alle andre forumister på Naxos! :-)

kaka

Heisann, Anders! Ser du er innom, men antagelig fortsatt der ute du helst vil være. :flower:
Håper dere har det veldig bra og fortsatt nyter ferien!! :cheese:
KariK

Anders

Ah... det ante meg... har ikke vaert innom og spurt, men siden han ikke har vaert synlig saa...
Men ellers har vi det svaert bra. Sitter naa paa \"skveren\" og oppdaterer meg litt paa hva som har skjedd her i verden. Det har paa en maate blitt litt uvesentlig i det siste... :-)
Her 25 grader naa klokken kvart paa ti, dagen har blitt den varmeste og fineste paa hele turen. Det meste av \"venner og kjente\" har forlatt oss, saa naa skal vi ha tre-fire dager for oss selv foer vi setter kursen mot Ios.
Merkbart mindre folk paa oyen de siste dagene, tydelig at sommeren er paa hell for noen hver. Men Naxos er Naxos slik den alltid har vaert og vi nyter hvert oyeblikk.
Vi har hatt en biltur sammen med foerstegangsreisende, har truffet hyggelige forumister, har spist og drukket og tilogmed badet !!!
Og ikke et oyeblikk har verden der hjemme vaert saa viktig... er det ikke det som er meningen med ferie?
Vaermeldingene lover bra for dagene fremover, saa vi klager ikke.
Haaper alle har det bra.

Tjorven

DER var du ja ;) Bare fortsett å nyt ferien dere, Anders, dere går ikke glipp av noen verdens ting som er viktigere enn å kose seg i ferien. Jeg lengter tilbake til Fourni allerede, men minnene lever i høyeste grad. Skåler til dere med en liten ouzo her på fredagskvelden  :drunken:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Ny hilsen fra Naxos:-) Har nettopp kjoept fergebilletter, saa avslutningen naermer seg :-(
22 grader, sol men mye vind. Maa nok finne meg en lun Mythos-krok idag :-)
I gaar besoekte vi norske kjente med hus paa Stelida, og der fikk vi servert fantastisk god mat i store mengder, saa ikke behov for frokost idag :-)
Nesten folketomt paa \"skveren\" akkurat naa, og god plass paa de fleste steder om kveldene.
Imorgen Ios, som kan bli en spennende opplevelse. Og vinden skal visst roe seg igjen, bra siden vi skal bo hoyt oppe!
Og paa fredag blir det gjensyn med Santorini og Spiridoula :-)
Og en hilsen til Ole... paa Prime loerdags kvelden var det noen som mente Brann burde faa Fredsprisen... de loesnet jo ikke skudd! :-)

Ole

Quote from: \"Anders\"Ny hilsen fra Naxos:-)
Og en hilsen til Ole... paa Prime loerdags kvelden var det noen som mente Brann burde faa Fredsprisen... de loesnet jo ikke skudd! :-)

 :cheers:  :cheers:  :cheers:

Anders

Ios, Kolitsani View Hotel.
Hallo der hjemme. Her hoeljer solen ned!Varmt og godt og faktisk litt vindstille utpaa ettermiddagen. Rommet er veldig bra, hotellet er veldig fint, og utsikten er helt praktfull!
Ellers er Ios en oy/sted jeg neppe kommer til aa bli stamgjest... ikke for aa vaere ekkel, men hvordan noen kan tillate sine naere omgivelser aa bli til de grader HERPET... det skjoenner jeg ikke!
Saa dagene her blir tilbrakt ved bassenget. Gamlebyen er ganske saa vakker og se-verdig, men frister rett og slett ikke naar det er flere barer enn gatemetre!
Men Mythosen smaker fortsatt, og vertskapet er herlige, og vi vil egentlig ikke hjem igjen...
Men saann er livet. Skal ta en ekstra for forumet idag, oensk meg lykke til :-)

kaka

Det gjoer jeg gjerne, Anders! (Onsker deg lykke til, altsaa)
Virker som dere har en vekslende Hellasferie, men likevel vet aa nyte den, til enhver tid.
Fortsatt... god ferie til dere!!
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...