Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Tjorven

Har ikke fått realisert noen av planene mine for sommeren ennå, men si fra om noen finner et middel som kan sende meg til Fourni med et knips, så drar jeg når som helst :)
Håper det blir lagt ut noen billige flybilletter til Samos, Patmos og Ikaria med fly,så jeg kan komme meg til Fourni med båt derfra. Dette var mitt nyttårsønske!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thera

Mamma trodde jeg fleipa i forrige uke, da jeg sa at jeg snart skulle bestille tur. Hun syntes ikke det var så fornuftig, siden jeg nylig hadde flyttet til nytt sted og ikke hadde fått en jobb her ennå. Jeg syntes at jeg selv var litt ufornuftig også, men samtidig tenkte jeg \"det ordner seg alltids\"! Planlegging av tur satte litt fart i jobbsøkingen. Og samme kveld som jeg snakket med mamma, fikk jeg jammen meg mail fra en jeg var på jobbintervju hos tidligere. Jobben er min! Dermed kunne turen bestilles, med mye glede og uten tvil..

Om 5 måneder er jeg på Santorini! Er akkurat 5 måneder siden sist jeg reiste dit.. Håper tiden går like fort frem til 13.juni, som den har gjort siden 13.august! :)

Quote from: \"Heidrun\"Gratulerer. Kanskje vi treffes på denne vidunderlige øya en dag jeg kommer dit mens du er der til sommeren. Santorini er faktisk min favorittøy i hellas. Tett etterfulgt av Kreta. Men i og med at Santorini er såpass liten så falt valget på Kreta som et sted å bosette seg på når mine eldre dager kommer :cheers:
Svarer deg i denne tråden, istedet for i \"Planlagte reiser\" jeg.. Det er din favorittøy også ja? Det var jeg ikke klar over.. Kanskje vi sees!
Santorini er en ganske liten øy ja.. Har ikke vært der utenfor sesong, så jeg vet ikke.. Men ser for meg at det er litt for stille og rolig der utenfor sesongen. Selv om jeg føler meg skikkelig hjemme der.. Jeg falt for Chania-området på Kreta da jeg var der i fjor. Å bosette seg der er nok et godt valg! :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Ole

Quote from: \"Tjorven\"JIPPI  :cheers:  Så er sommerens første Hellastur i boks! Den går til Milos 30.mai-13.juni. Bestekompisen blir med, og får endelig oppleve Hellas for første gang  :flower:

Planlegger noen uker til Fourni på sensommeren, men ingen dato er bestemt ennå.

Gratulerer Tjorven! Hvilke planer har dere da? Hvor skal dere bo? Hvilke planer har dere på øya? Hvordan kommer dere dere dit? etc.... Jeg er bare litt nysgjerrig! :smile:

Anders

Er dette rommet for å grine? Tror det blir smått med Hellas-reiser iår...

Sjøløve

Quote from: \"Tjorven\"JIPPI  :cheers:  Så er sommerens første Hellastur i boks! Den går til Milos 30.mai-13.juni. Bestekompisen blir med, og får endelig oppleve Hellas for første gang  :flower:

Planlegger noen uker til Fourni på sensommeren, men ingen dato er bestemt ennå.

Så moro, Tjorven :flower:
Dere får helt sikkert en flott tur til Milos !!
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Magnolia

Så flott at det ble tur på dere, brit. Det ordner seg som regel alltid.
Må også gratulere Tjorven med tur i boks.

Det er en god følelse når dato er bestemt, billetter bestilt og vi kan slippe gleden løs. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Ja, gratulerer til alle som har bestilt sine turer, og vet hva dere kan glede dere til  :flower:  (bare litt misunnelig, men vi andre kan jo drømme, og kanskje grine litt både \"her og der\"?)
KariK

brit

Ja,nå kjenner jeg at freden har senket seg og jeg kan bare drømme.

Gratulerer til Tjorven også med tur i boks.

Anders.....det er helt i orden å grine her,men kanskje blir det en ordning for deg også.
Vi krysser fingre og tær.

Maritza

Og jeg teller 3 mnd framover idag, og da er vi i Athen for første gang. Gleder meg skikkelig. Og legger jeg på 2 mnd til så lander jeg på Karpathos i 2 uker. Den turen er også i boks. Først tar vi gamle en uke alene, så blir det stor samling med barn og barnebarn en uke. Skal bli flott å få vise fram vårt paradis på denne jord (nest etter hytta på fjellet da).
Og når vi nærmer oss sept så blir det sikkert en tur til nedover? Kan vel ikke bryte vaner etter 22 år på Karpathos?

Frost

Det ble påsketur til Kreta for meg og mannen. Barnevakt er ordnet og turen er bestilt. :D

Vi skal jo feire 20 års bryllupsdag i år, og fikk masse reisetips her inne.
Vi skulle egentlig reise i slutten av juni, men mannen kunne ikke ta fri da, og senere blir for nært Lesvosturen.

Men det ble begrenset med tid, så vi valgte å reise direkte fra Tromsø. Da ble valget selvsagt Kreta, når alternativet var Gran Canaria. ;)
Vi gleder oss masse, og synes ikke det er lenge til. Vi skal bo på bio hotell i Rethymon.

Tjorven

Hei alle sammen. Så artig med koselig respons på Milosferien :) :)
Til Ole: Vi flyr tur-retur Trondheim-Santorini med Apollo, 2900 kr pr pers! Blir deilig for en gangs skyld å dra direkte hjemmefra, slippe overnatting i Oslo el.l og komme fram samme dag  :cheers:
Båt derfra samme dag om det går (rutene er ikke lagt ut ennå) Men må vi ta ei overnatting på Santorini, er jo ikke solnedgangen i Oia eller Fira noe å forakte heller  :flower:

Jeg sitter til langt på natt og tråler nettet for bosteder for tia, har funnet noe bra og billig, men ikke bestemt ennå.Vi havner nok i Adamas eller eller Polonnia, og satser på å leie bil. Kom over et tilbud på 100 € for 7 dager, så der slår vi nok til  :cyclopsani: Tenker jo å farte litt rundt og få med oss så mye som mulig. Dessuten frister båtturen rundt øya, så det blir nok en aktiv ferie blanda med late dager på stranda. Litt spent på badetempen i denne perioden, men jeg er jo trønder  :colors:

Det er vel ingen som tror at jeg gleder meg   :bom:  :bom:  :bom:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Og gratulerer til dere andre som også har ferien i boks. Ble litt egosentrisk midt i denne lykkerusen, kremt ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...