Logg inn med Facebook eller Google!

Den Store Bildetråden

Started by Stedvard, 21. Sep 08, 19:46:33

Previous topic - Next topic

operafantomet

ÅÅååååh, vakkert Mixelite!

Laget en gang et kostyme basert på konseptet \"solnedgang\" ( http://img.photobucket.com/albums/v31/operafantomet/masquerade/masquelast07.jpg ), så jeg tok over hundre solnedgangsbilder for å få inspirasjon. Det gamle kameraet hadde god innstilling for det (noe jeg ikke har funnet på det nye - foreløpig...). Men tror aldri jeg fikk så jevnt herlig intense farger som det ovenfor.

Er bildet tatt rett før E18-senteret i Lillesand (om man kommer østfra)? Noe kjent med stedet, men mulig jeg er helt på viddene...


Fikk lyst til å bidra! På nyttårsaften 2007/2008 tok jeg noen herlig pretensiøse bilder i og ved Frognerparken i Oslo. Det var en av de flotteste solnedgangene jeg så i 2007. Jeg ble der en halvtime etter sola var gått ned, for å forevige synet. Himmelen strålte, selv når det var blitt mørkt:






(klikk på bildene for å forstørre dem)


Det første bildet er tatt nesten fra Majorstukrysset, nedover mot parken. I dagslys er det type verdens kjedeligste gate, men denne kvelden ble det nesten storbypoesi ut av den.... He-he. De fire andre er fra selve parken.

Ole, enig i at katten ser innlimt ut - men samtidig blir det en fabelaktig, nesten absurd, effekt ut av bildet. Det er noe med at skyggen er der som gjør bildet spennende. Vi blir lurt til å tro at katten er limt inn, men så stemmer det ikke allikevel. Nesten dobbelt lureri. Stilig!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

Takk for det. Jeg er virkelig fornøyd med solnedgangsinnstillingen :)

Operafantomet: Bildet er tatt fra verandaen min i Høvåg, så du bomma bare med ei mil ;-) Jeg likte det første bildet ditt knallgodt. Både lyset og komposisjonen!

Og kjolen! Hva skal vel du med fotoapparat som lager så vakre kreasjoner for hånd!

Stedvard

Denne tråden har etterhvert utviklet seg langt over forventningene. Mange flotte bidrag, men kom gjerne med flere folkens. :)
I don\'t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

kaka

Jeg likte godt sort/hvitt-utgaven din. Får assosiasjoner til en litt kjølig, tilbaketrukken, elegant kvinne (eller noe i den retning)
Ellers må jeg si at spurvene gårr rett inn hos meg. Da jeg skrev \"levende spurv på skrivebordet\", var det fordi bildene er som om de små skapningene er her hos meg, i virkeligheten. Helt nydelig! (da jeg var ung, og nybakt mor, for ca. veldig lenge siden, var spurvene i Frognerparken et yndet motiv for min fotoglade eks. Det er noe ved de fuglene...)
KariK

Torill

Det er virkelig mange dyktige fotografer her i forumet,det er sikkert :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Wow, her kommer det ene blinkskuddet etter det andre. Flotte stemningsbilder fra Mix og Operafantomet også :) Nytelse for øyet!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Man finner så mye når man roter i gamle skuffer og skap... her har jeg funnet noen vanvittig gode grunner til å legge kamera hjemme... helt utrolige bilder!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...