Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Kardamili

Started by Magnolia, 15. Jan 08, 20:30:05

Previous topic - Next topic

Magnolia

Tusen takk til Tjorven og Riitta også.

Jeg synes det er en flott tradisjon å lage disse kransene. Jeg møtte mange som satt utenfor huset sitt og tvinnet kranser. De varierte i størrelse og blomstervalg.
 Noen hengte \"bare\" en blomsterbukett på døra, og det var svært så dekorativt det også. :)

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia



Vi vandrer en tur i de små smugene.



Midt i bildet ser vi hotellet mitt.



Og her er min veranda. Bougainvillean tvinner seg rundt rekkverket og skaper en herlig stemning.



Nede i patioen blomster det fremdeles........
Motivet blir fotografert igjen og igjen.



Selv i disse omgivelsene går hverdagslivet sin vante gang.
Noen stoler skal repareres.



Utenfor Stavros sin taverna. Jeg er fascinert av de spesielle skiltene.



Et gammelt vindu blir som nytt. :)



Blomsterflod i hovedgata.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anne

Herlige bilder igjen Magnolia. De blomsterkransene var jo helt nydelige. Er det de kransene som blir brent til midtsommer? Tror vi så noe sånt på Skiathos for et par år siden. Små bål i gatene mellom husene. Bildene fra olivenlunden er også helt herlige. Å vandre i en olivenlund er sjelebot.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Tusen takk Magnolia for at du lyser opp vinteren for oss.
Herlige bilder og hvis jeg hadde kunnet så hadde jeg bestilt tur på flekken!!!
De blomsterkransene var bare såååååå skjønne!

Katherina

:flower: Jeg holder på å lage album (endelig) fra vårferien i fjor og da er bildene dine en fin inspirasjon ved siden av mine egne bilder og dagboka mi. Det er mange gode minner fra denne ferien. 1.mai var en deilig dag. Vi var også en tur på stranda og litt bortenfor oss satt en familie og koste seg. Se bare på bildet jeg legger ved og sammenlign med de kranspyntede damene du har tatt bilde av.
Morgenen etter stod jeg tidlig opp og vandret en tur rundt omkring. Fotoapparatet var selvfølgelig med og det ble flere kransebilder på meg også. Noen av dine er svært så kjente.  :flower:
 :cheers: Et sted jeg skulle ta et bilde av en vakker krans, kom en mann ut i det jeg skulle knipse og han stilte seg velvillig opp, for han trodde det var han som var motivet. \"To fluer i en smekk\". Legger ved dette også jeg.

Torill

Det er helt utrolig hvor mange flotte bilder du har Magnolia :flower: Og det varmer SÅ godt i vinterkulda!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Magnolia

Så moro med så mange hyggelige kommentarer. Tusen takk til dere alle. :)

De vakre og fargerike blomsterkransene som blir hengt opp 1. mai får henge utover sommeren. Jeg er ikke sikker på hva som skjer, men jeg vet at de henger til de er helt tørket og visne. Som regel er jeg i Kardamili i mai og tidlig i juni, og da har jeg sett at de henger oppe fremdeles. Jeg trodde faktisk de hang til de mer eller mindre falt fra hverandre, men det var interessant å høre om at grekerne kanskje lager små bål av dem. Kanskje det ligger en symbolikk i det. Det hadde vært interessant å høre mer om det hvis noen har mer eksakt informasjon.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Nå fikk jeg hjerteklapp , l klump i halsen og tårer i øynene: Å se han far sjøl stå og ordne stoler satte det igang!
Kjempefint bilde av den fotovillige mannen, Katherina. Morsomt med slike situasjoner.
KariK

Magnolia

Quote from: \"Katherina\":flower: Jeg holder på å lage album (endelig) fra vårferien i fjor og da er bildene dine en fin inspirasjon ved siden av mine egne bilder og dagboka mi. Det er mange gode minner fra denne ferien. 1.mai var en deilig dag. Vi var også en tur på stranda og litt bortenfor oss satt en familie og koste seg. Se bare på bildet jeg legger ved og sammenlign med de kranspyntede damene du har tatt bilde av.
Morgenen etter stod jeg tidlig opp og vandret en tur rundt omkring. Fotoapparatet var selvfølgelig med og det ble flere kransebilder på meg også. Noen av dine er svært så kjente.  :flower:
 :cheers: Et sted jeg skulle ta et bilde av en vakker krans, kom en mann ut i det jeg skulle knipse og han stilte seg velvillig opp, for han trodde det var han som var motivet. \"To fluer i en smekk\". Legger ved dette også jeg.

Så flotte bilder, Katherina. Vi har visst fotografert de samme damene ja.
For meg ble det et herlig møte langs veien. Et tilfeldig møte som beriket dagen. Det var flott å se at de koser seg på stranda.
Og den herlige mannen da. Det er noe spesielt med grekere. Du ser på dem at de er et stolt folkeferd. Den greske verdigheten gjenspeiler seg i mannens blikk.
Et blinkskudd. :)

Kos deg med fotoalbumet ditt. Bilder i alle varianter er sjelbot. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

De siste årene har jeg feiret geburtsdag i Kardamili. Jeg er \"vårbarn\" og tilfeldigheter har gjort at jeg har vært i paradis den dagen.



Ryktene har gått, og da jeg kom ned til frokost ble jeg møtte med geburtsdagssang og blomster.



Blomstene lyste opp på rommet mitt.



Kvelden ble feiret på min yndlingstaverna, og Stavros hadde dekket et flott bord.



Etter et godt måltid spanderte Stavros herlig heimebakt kake.



Utsikt fra terrassen på hotell Anniska.



Terrassen er møblert med herlige, myke sofaer og stoler.



Et kjent trekk i bybildet.



Jeg blir alltid mektig imponert av de flotte bougainvilleaene.



Stavros sin taverna........igjen. Den har blitt fotografert fra alle tenkelige vinkler. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Deilige minner igjen og det var veldig hyggelig å få være å med feire dagen din med deg!
KariK

Anne

Det må jo være en opplevelse å feire bursdag i sånne omgivelser og med sånne venner. Den utsikten fra hotell Anniska var jo bare helt nydelig. Sånt liker jeg. Sitte å se ut over havet å drømme eller bare nyte og la freden krype inn i sjela. Havet er sjelebot.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....