Logg inn med Facebook eller Google!

Patmos

Started by Svein~B, 09. Mar 08, 17:02:50

Previous topic - Next topic

Svein~B

Hadde nær sagt, da var vi nesten naboer da, Kari. :-)

Jeg har snakket med min søster, Ποππι, på telefon. Hun er på påskeferie og har det bra. Hun har bedt meg om å poste bildet av hotellet på nytt og merke av balkongen deres. De bodde på enden av den øverste etasjen i den øverste bygningen. Jeg skal prøve å finne et utsiktsbilde fra balkongen deres og poste det senere i dag. Jeg bodde i den andre enden av den samme etasjen og hadde utsikt mot bassenget. Jeg skal poste det bildet også, etter hvert.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er litt av utsikten fra balkongen til Ποππι og Torgeir. Det er Skala Hotel vi ser nede til venstre i bildet. Ferjekaien er midt i bildet. Den øya vi ser heter Chiliomodi.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Tjorven\"Akkurat som jeg husker disse bakgatene... :)

Hvor bodde du da, Tjorven? Er det lenge siden du var der?

Gå tilbake til side 1 Svein, der finner du svaret. Var der i -84, men husker Skala, grotten og klosteret veldig godt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"
Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Tjorven\"Akkurat som jeg husker disse bakgatene... :)

Hvor bodde du da, Tjorven? Er det lenge siden du var der?

Gå tilbake til side 1 Svein, der finner du svaret. Var der i -84, men husker Skala, grotten og klosteret veldig godt.

Beklager min dårlige hukommelse, Tjorven. :oops:

Her er enda et bilde av den samme gata. Her står jeg på torget og fotograferer i den retningen jeg kom fra, altså i retning bystranda. Midt i bildet ser du et av byens supermarkeder. Det ser ut som det er mulig å leie rom i etasjen over supermarkedet. Dét vil jeg si er sentral beliggenhet, kort vei til butikken i hvert fall.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: \"Svein~B\"Hadde nær sagt, da var vi nesten naboer da, Kari. :-)

 - ja det var vi jo på en måte  :iconbiggrin:
Virkelig flott utsikt fra balkongen til søstera di, fine bilder ellers og, Svein  :sunny:
Flott øy Patmos, skulle gjerne ha vært der så tidlig som deg, i 1984, Tjorven, d a måtte det være en virkelig i d y l l  :cheese:

Vi var på Patmos igjen i 1994, da leide vi et enkelt rom litt bakover i byen, i 1996 var vi der bare på dagstur fra Samos, deretter gikk det helt til 2004 før vi ferierte på Patmos igjen, det var da vi bodde på Hellinis   :cheese:
Kari

Tjorven

Ja, jeg husker Patmos (Skala) som veldig koselig, og skulle gjerne tibrakt mer tid der. En dagstur er ikke nok, men vi utnytta dagen godt med sigt-seeing og shopping, og var ganske fornøyd med det vi tross alt hadde fått med oss. Artig å mimre litt også ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"filhellener\"Virkelig flott utsikt fra balkongen til søstera di, fine bilder ellers og, Svein  :sunny:

Takk, Kari. :-)

Her er et hjørne av torget. Rundt hjørnet til høyre er byens fruktmarked. Det er minibank her på torget, like utenfor venstre billedkant.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Flotte bilder alle sammen! Jeg skal plutselig komme sterkere tilbake i denne tråden :grin: Har vært på påskeferie....og vi har bestemt oss for en uke på Patmos til sommeren! Jippi!

 :cheers:  :cheers:  :cheers:

ouzolina

Quote from: \"Ole\"....og vi har bestemt oss for en uke på Patmos til sommeren! Jippi!

Hvor er du heldig Ole ...
Skopelit på deltid

Svein~B

Quote from: \"Ole\"Flotte bilder alle sammen! Jeg skal plutselig komme sterkere tilbake i denne tråden :grin: Har vært på påskeferie....og vi har bestemt oss for en uke på Patmos til sommeren! Jippi!

 :cheers:  :cheers:  :cheers:

Takk, Ole, og gratulerer. :-) Jeg er sikker på at dere får det hyggelig på Patmos.

Her er litt mer av utsikten fra balkongen til Ποππι og Torgeir. Vi ser litt av Hotel Adonis i forgrunnen til venstre. Til høyre ser vi Skala Hotel og Chris Hotel. Vi ser trærne på bystranda midt i bildet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

ouzolina

Quote from: \"Svein~B\"Her er et hjørne av torget. Rundt hjørnet til høyre er byens fruktmarked. Det er minibank her på torget, like utenfor venstre billedkant.

Hvis du vender dig om, ser du dette ouzoria....

Skopelit på deltid

Ole

Ja, det skal bli deilig med ei uke på Patmos igjen! Er det noen andre forumister som har tenkt seg dit i sommer?

Her er et oversiktsbilde av Skala:


Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...