29. Mar 24, 00:20:00


Logg inn med Facebook eller Google!

Mamma Mia

Started by Marit, 21. Apr 08, 17:47:45

Previous topic - Next topic

Torill

Har våget å se Mamma Mia hjemme for første gang siden jeg så den på Skiathos. Åhh! Hvilke lengsler det ga!!! Ville helst reist ned med første fly!!! Sliter jo med røykeslutt i disse dager,og abstinensen er nesten det samme :blackeye:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Riitta

Jad fick Mamma Mia DVD:n i födelsedagspresent och nu har vitittat på den här på eftermiddagen :bom:
Den var lika bra som första gången på bio :clown:  :flower:

Riitta

Marit

Har sett filmen bare 1 gang, men kommer garantert til å leie den (kanskje kjøpe) på dvd også.

Fikk i dag \"nyhetsmail\" fra Ving, og der selger de Hellas hjelp av Mamma Mia:

Glem årets influensa. Den ekstremt smittsomme Abba-feberen har herjet landet og store deler av verden helt siden i fjor sommer, og foreløpig er det ingenting som tyder på at viruset er på tilbakegang. Om få måneder venter de greske øyene Skiathos og Skopelos storinnrykk av Mamma Mia-infiserte feriegjester som vil se filmsettet med egne øyne.

Mange av de smittede har Pierce Brosnan på netthinnen og Dancing Queen på øret nesten konstant. Andre vanlige symptomer er en uimotståelig dragning til Hellas generelt, og da spesielt til litt mindre kjente øyer uten masseturisme. Den beste medisinen er å fly dit direkte med Ving. Mulige bivirkninger er at man blir avhengig av varme solstråler, turkisblått hav og bedagelig gresk øyliv.

Greske reisemål med høy Mamma Mia-faktor:
Karpathos - Lesvos - Samos - Thassos - Skiathos - Kos - Korfu - Parga -
Mitikas - Paleros - Lefkas
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Annlaug

En herlig film!!! Blir så glad og litt rørt av å se den. Ren nytelse å kose meg med denne filmen som jeg har på DVD. Har bare sett den 3 ganger så mistenker at det blir et par ganger til før juni. Og jeg som aldri ser en film mer enn en gang.

Heidrun

Gleda meg til å se denne filmen. Men her kom jeg ned på landjorda. Snakk om fløtete film. Det eneste jeg likte med filmen var noen små glimt her og der fra Skiathos
Kjempeskuffa ble jeg
Yamas til livet og til

xristina

Ja vel - dumt for deg, Heidrun. Vi kan ikke alle ha samme smak. Kommer an på hvilke forventninger du hadde da. Her har flere av oss påpekt at det er en tynn story, men fin musikk og flotte bilder - og det er akkurat det du får. Om du har lest denne tråden, kan du ikke ha forventet noe annet...

Heidrun

Quote from: \"xristina\"Ja vel - dumt for deg, Heidrun. Vi kan ikke alle ha samme smak. Kommer an på hvilke forventninger du hadde da. Her har flere av oss påpekt at det er en tynn story, men fin musikk og flotte bilder - og det er akkurat det du får. Om du har lest denne tråden, kan du ikke ha forventet noe annet...

Vet det xristina. Liker faktisk ikke musikken noe særlig heller. Men så har jeg en kone som elsker slikt og da må jeg se på dette sammen med henne. Men allikevel ble jeg megaskuffa. Elsker Meryl Streeep og Pierce Brosnan som skuespillere. Men de skuffa denne gangen
Yamas til livet og til

Anne

Jeg så Mamma Mia 3 ganger på utekino på Skiathos ifjor sommer og har sett den 2-3 ganger her på DVD og koser meg hver gang. Jeg pleier ikke se film hvis ikke det er noe helt spesielt, og jeg blir syk av all den volden og utspekulerte f....skap som vises på film. Her er en film som har et mål for øye og det er bare å underholde, men du må jo like musikken. Jeg setter på filmen for å høre musikken og sammtidig få bilder fra 2 herlige øyer pluss noen fornøyelige sener med gode skuespillere.
Ps. Jeg er litt inhabil her da......
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Quote from: \"Anne\"Jeg så Mamma Mia 3 ganger på utekino på Skiathos ifjor sommer og har sett den 2-3 ganger her på DVD og koser meg hver gang. Jeg pleier ikke se film hvis ikke det er noe helt spesielt, og jeg blir syk av all den volden og utspekulerte f....skap som vises på film. Her er en film som har et mål for øye og det er bare å underholde, men du må jo like musikken. Jeg setter på filmen for å høre musikken og sammtidig få bilder fra 2 herlige øyer pluss noen fornøyelige sener med gode skuespillere.
Ps. Jeg er litt inhabil her da......

Som jeg skulle sagt det sjøl!!! :flower:  :flower:
Har sett den en gang på kino i Moss og storkoste meg.
Har også sett den på utekino på Skopelos...en spesiell opplevelse i seg selv. Har sett den div. ganger på DVD og nyter det.
Erik (mannen min) som ikke går på kino vanligvis var med både i Moss og på Skopelos og etter Moss a han:\"Den skal kjøpes på DVD\"
Har ikke likt Abba musikk før....men synes nå at den fenger og Meryl Streep spilte da kjempebra etter min mening.
Det er også et pluss å kjenne seg igjen både på Skiathos og på Skopelos. Det får så være at historien er syltynn.

operafantomet

Quote from: \"Heidrun\"
Quote from: \"xristina\"Ja vel - dumt for deg, Heidrun. Vi kan ikke alle ha samme smak. Kommer an på hvilke forventninger du hadde da. Her har flere av oss påpekt at det er en tynn story, men fin musikk og flotte bilder - og det er akkurat det du får. Om du har lest denne tråden, kan du ikke ha forventet noe annet...

Vet det xristina. Liker faktisk ikke musikken noe særlig heller. Men så har jeg en kone som elsker slikt og da må jeg se på dette sammen med henne. Men allikevel ble jeg megaskuffa. Elsker Meryl Streeep og Pierce Brosnan som skuespillere. Men de skuffa denne gangen

Ikke alltid det klaffer. Synd du ble skuffet, men det er da begrenset hvor mange mennesker på denne jorden som kan elske filmen... ;)

Selv forventet jeg å ikke like den. Dette har noe med at jeg er stort ABBA-fan, og ble råskuffet over sceneversjonen da musikalen hadde premiere i London i 1999. Synes den var tam og kjedelig, og likte ikke Lisa Stokke som Sophie heller. Dét, kombinert med at filmversjoner av musikaler enten blir veldig bra eller veldig dårlige, gjorde at mine forventinger var SVÆRT små. Derfor gøy å like den så godt som jeg gjør.

Etter å ha sett den tre-fire ganger må jeg allikevel innrømme at all løpingen i filmen går meg litt på nervene. De løper hele tiden! Og så undres jeg litt over venne-konstellasjonene, som alltid er tre personer. Sophie og to venninner, Donna og to venninner, Sky og to kompiser, og de tre frierne. Hvor ofte henger dere med to venner og har et likeverdig forhold med begge? Mulig det kun er meg...

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

xristina

Jeg har to bestevenninner... :-)

Meryl Streep gjør en fantastisk figur i denne filmen, synes jeg. Deilig å se henne i en mer løssluppen rolle - og dama kan jo synge! Har den på dvd - og har store planer om å se den igjen i kveld faktisk!

operafantomet

Quote from: \"xristina\"Jeg har to bestevenninner... :-)

Meryl Streep gjør en fantastisk figur i denne filmen, synes jeg. Deilig å se henne i en mer løssluppen rolle - og dama kan jo synge! Har den på dvd - og har store planer om å se den igjen i kveld faktisk!
Den er jeg med på - men er det ofte dere tre finner på noe sammen? Er de bestevenninner også, eller er du bindeleddet mellom dem?

Helt enig ang. Meryl Streep!

Men noe jeg lurer veldig på, er \"The Winner Takes it All\". Er 99% sikker på at de bruker et annet opptak i filmen enn på CDen. Leste en gang for lenge siden at sangen ble gjort på ett opptak (Akkurat som Titanics \"Heart Goes On\"). De fleste sanger er jo klipp-og-lim fra mange opptak. Mulig det er ett-opptaks-versjonen de bruker i filmen, mens den på CDen er mer polert? Høres nesten sånn ut.

Noens om vet?

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...