Logg inn med Facebook eller Google!

Olivenbrød

Started by Torill, 10. Oct 07, 14:00:49

Previous topic - Next topic

bengalow

Då får du göra som Jesus och jag brukar göra: Äta vitt bröd med oliver, och dricka retsina...!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tjorven

Hi hi,tok en avstikker fra baren,men holdt nesten på å spytte ut vinen i full latter da jeg så for meg deg og Jesus, Bengalow :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Ja da har jeg også smakt Retsina  :iconbiggrin: Mer interessant enn godt kanskje ? Men det gled da ned  :iconbiggrin:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anne

Bakte olivenbrødet igår Torill. Det var helt nydelig. Jeg hadde ikke grønne oliven så jeg brukte sorte. Jeg hadde også i litt soltørket tomat og jeg penslet brødet med litt olivenolje og strødde på litt grovt salt. Det ble kjempegodt. Takk for oppskriften. : :reading:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Torill

Ingen kan alt - alle kan noe.

Mixelite

Jeg tror jeg også skal forsøke å bake olivenbrød. Med sorte oliven og soltørket tomat og salt på toppen. Håper bare de vil ligge \"på plass\" i den løse, glutenfrie brøddeigen min!

Torill

Quote from: \"Mixelite\"Jeg tror jeg også skal forsøke å bake olivenbrød. Med sorte oliven og soltørket tomat og salt på toppen. Håper bare de vil ligge \"på plass\" i den løse, glutenfrie brøddeigen min!
Lykke til :cheese: Det smaker bare himmelsk. Flyter de for mye ut,går det kanskje an å steke de i form?
Ingen kan alt - alle kan noe.

Barbro

Quote from: \"Mixelite\"Jeg tror jeg også skal forsøke å bake olivenbrød. Med sorte oliven og soltørket tomat og salt på toppen. Håper bare de vil ligge \"på plass\" i den løse, glutenfrie brøddeigen min!
Du får bruke sinnafingeren,og trøkke det litt ned i deigen,Mix :hammer: ! :blackeye:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Mixelite

Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Mixelite\"Jeg tror jeg også skal forsøke å bake olivenbrød. Med sorte oliven og soltørket tomat og salt på toppen. Håper bare de vil ligge \"på plass\" i den løse, glutenfrie brøddeigen min!
Lykke til :cheese: Det smaker bare himmelsk. Flyter de for mye ut,går det kanskje an å steke de i form?

Lykken med glutenfrie brød, er at det bare er å røre deigen sammen, helle den i en form, glatte ut og la heve en halvtimes tid før de skal i ovnen. Ingen forheving og nedslåing av deig etc. -så altså, jeg bruker alltid form. Jeg var bare litt bekymret for at deigen kanskje blir så løs at godsakene synker til bunns, men jeg _tror_ ikke det skal være noe problem!

Mixelite

Quote from: \"Barbro\"Du får bruke sinnafingeren,og trøkke det litt ned i deigen,Mix :hammer: ! :blackeye:

Hvilken er sinnafingeren? Bare så jeg ikke bruker feil og får mislykkede brød  :bounce:  :clown:

Er vi avsporet nå?

Jeg bruker forresten alltid olivenolje i brødene mine. Gir god smak, synes jeg!

Barbro

Sinnafingeren? :laughing6: Du får kjenne etter hvilken finger det kribler mest i når du blir sint :lol: ..
Jeg bruker også olivenolje i brød,fine eller grove,deilig :thebirdman: ..og olivenbrød er virkelig godt!
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Torill

Sikker på at du får det til :cheese: Fortell om resultatet,sikkert mange som vil ha glede av det  :!:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...