Logg inn med Facebook eller Google!

Sjømat i Platanias

Started by oils, 04. Sep 13, 14:47:10

Previous topic - Next topic

oils

For n-te gong går turen til Kreta no i september. Denne gongen er det Platanias for ei veke. Er veldig glad i sjømat, og sia eg skal vere der så kort, ber eg om tips på ein restaurant som serverer god sjømat til normale, ikkje oppskrudde prisar

Harald Stendalen

Hei!

Lite utvalg egentlig,prøv Meltemi på grensa mellom Kato Stalos og Agia Marina! God tur!

oils

Takker. Men eit lite stykke å gå. Rart der ikkje er noko i nærleiken. Kva med Chania då?

mouche

Her http://www.thalasino-ageri.gr/english/index.html har jeg ikke vært enda, men fått sterkt anbefalt av en venn som er halvt gresk og bodd i Chania i 13 år. Bordbestilling kan være nødvendig avhengig av tidspunkt.

Ellers kan jeg anbefale de to restaurantene som ligger helt innerst, lengst vekk fro dere, i den venetianske havnen og rett ved museet og hvor man går ut til fyret. Der går grekerne, og det er i seg selv en garanti for god mat til riktig pris. Restaurantene ligger rett ved siden av hotell Porto Veneziano.

oils

Takker for tipset. Der har vi ikkje vore. Så vidt eg hugsar går ein til høgre når du kjem ned mot hamna?

mouche

Det kommer vel litt an på hvor man kommer fra? Hvis du ser på websiden til Hotel Porto Venziano; http://www.portoveneziano.gr/ så ser du de restaurantene i havnen jeg snakker om på venstre siden av hotellet sett fra sjøen og i bakgrunnen til venstre ser du noen av de gamle venetianske lagerhusene hvor det i dag er et artig museum som er verdt et besøk og også starten på turen ut til det gamle fyret i havnen.

Sitter akkurat og ser etter billigste billetter til egen tur i oktober og gleder meg til en tur, eller to, inn til Chania og nettopp å spise sjømat der for da er livet helt ålreit! ;D

oils

Kreta er vel deilig. Trivst godt der. Når vi reiser til Chania tar vi bussen og går ned til havna frå busstasjonen.
Har jo sett fyret mange gonger, men nett kjem eg ikkje på om det då blir til høgre eller venstre når du kjem ned til havna gjennom gågata.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...