Logg inn med Facebook eller Google!

Santorini - far og sønn

Started by Thomas88, 05. May 17, 13:37:41

Previous topic - Next topic

Thomas88

Hei! Jeg er en mann på nå 29 år som har reist en god del utenlands med min far over årene, da jeg er eneste familie han har. Nå har vi ikke reist siden jeg var rundt 20, mye har skjedd i voksenlivet, men før det reiste vi hvert år fra jeg var 13 til Syden, og før det var det Danmark, Sverige, Norgesturer osv. Siste tur var Korfu. Nå jeg er voksen kunne jeg selvfølgelig tenke meg å dra på turer ikke bare med min far, men det hviler ett ansvar som enebarn for en gammel far på 65, som også nå har kreft (Bukspyttkjertel, 5 år nå). Jeg prøver å tenke positivt på det. Nå har vi tenkt på Santorini, uten at vi vet så mye om det, kan ikke bruke altfor lang tid på å se på alle de 1500 øyene :P Mitt spørsmål er vel hvorvidt dette vil være et egnet reisemål for oss?

Etter litt lesing ser jeg at det skal være veldig egnet for kjærestepar. Det frister ikke så veldig å se på alle som går rundt å nusser mens jeg er med min gamle far. Mulig jeg overtenker dette.. Singel i 6-7 år og et nærmere inteteksisterende sexliv, mye pga pyskiske plager, hjelper ikke saken. Se masse lettkledde damer bekymrer meg spesielt med min far, det blir liksom bare med å se og det kan jo bli nermest ubehagelig, ihvertfall når man har høyt libido.

Da tenker dere sikkert at nei dette vil ikke være noe for deg, men jeg problematiserer litt, det er lite jeg ikke kan takle. Er vel mer at jeg vil få litt perspektiv på det, ikke bare egne tanker, på hvor stort problemet egentlig er/trenger å være. Vil jo gjerne ha en fin opplevelse med min far, og det blir vel kanskje ikke mye annerledes om vi tok en annen øy? Jeg spør ikke bare om dette med mye kjærestepar osv, men også generelt om Santorini, hva øya har å tilby som kan passe oss som far og sønn og evt hva som ikke er så egnet.

For å si noe om egne preferanser også kan jeg jo si at jeg er veldig matglad, det er en av mine største gleder, er også kokk selv. Er det god mat å få så rekker det veldig langt for at jeg har det bra. Avslapping til en hvis grad, men blir urolig og trenger å variere. Liker å lære om nye ting, utforske å oppdage. Shopping er mer om det er noe spesielt, praktiske ting som jeg kan dra nytte av. På forhånd takk. :)

PS: Jeg la ikke innlegget under Santorini fordi det var bare gamle innlegg der, så ganske dødt ut.

Heidrun

Ja hva skal man si. Santorini har vel det meste utenom størrelse. Kamari tror jeg kan være et fint sted å feriere. Ikke direkte et libidoliv, eller for mange halvnakne damer, selv om det finnes nudiststrand på Santorini, men ikke i Kamari.
Noen veldig gode tavernaer er det der. Personlig syns jeg Kamari er et trivelig sted som man koser seg i. Den beste maten får man vekk fra selve strandpromenaden. Trekk litt bakover, og maten blir bedre. Liker du Engelsk pub har du Groove bar som er et trivelig sted. Så er det bare å sette seg på bussen som tar deg til hovedbyen på under 15 minutter. Der får du utsikt, vakker solnedgang ( selv om utsikten i Oia er finere ).
Et lite tips er å ta en utflukt til vulkanøya Thirasia. Gå opp i den lille byen på toppen av øya. Der kan man finne et lite krypinn og sove over. Og så er det noen gode spisesteder der. Panorama restaurant er en av mine favoritter der.
Ellers bør en tur til Emporio være et must. Og da slenge deg på en taverna som heter To Kafenedaki tou Emboriou. Meget god mat og en herlig stemning
Yamas til livet og til

bengalow

05. May 17, 15:15:09 #2 Last Edit: 05. May 17, 15:22:42 by bengalow
Tja, trivs man som en i mängden bland turister, för det finns det gott om på Santorini, så är det OK. Det är tillrättalagt för massorna.
Jag vil tillråda dig Naxos, men kanske hellre Skiathos. Visst har dom turister också, men inte så "hypade" som på Santorini. Vill man gå ett steg längre mot lugnare liv, så passar Syros alldeles utmärkt, med sin stora stad Ermoupolis - den blir jag aldrig trött på. Andra favoriter är Chios och Kreta, förstås. Allt hänger dock på när ni skall resa, och hur lång tid ni har på er.
En annan möjlighet är Nauplion på Peloponnessos. Mycket antikt att se och besöka, och en av de trevligaste städerna i hela Grekland!!
Ja du, det svåraste beslutet kommer innan ni bestämt er, för det finns så mycket att välja på när allt är bra. Välj, och ångra inget!!!
Andra kan inte känna vad ni själva känner för - bara ge lite fingervisning...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...