Logg inn med Facebook eller Google!

Endelig Fourni

Started by Tjorven, 02. Aug 09, 01:00:35

Previous topic - Next topic

Tjorven

Så er det avgjort og bestemt: Jeg skal til Fourni  :cheers:  Denne øya har jeg hatt en stor avstandsforelskelse til, takket være Filhelleners bilder. Forelskelsen ble ikke mindre etter Tommys stemningsfulle bilder :)

Og endelig er det min tur :flower:
 Siden jeg må dra etter 24.aug, var tilbudet begrensa, så jeg konsentrerte meg om andre steder. Det ble for dyrt for meg å komme meg til Fourni, jeg måtte jo til Samos først, og flybilletter dit kosta en \"formue\".

Plutselig poppa det opp et tilbud på restplass-himmelen. Samos kun fly tur/retur 14 dager for kr. 1995 :bounce: Jeg slo til, jeg. (tidligere var prisen over 3000!) Så nå er jeg både lykkelig og letta.
Etter masse grubling fram og tilbake angående reisemål, ble det allikevel Fourni.
 Nå venter jeg bare på svar fra bostedene jeg har kontakta, og håper på gode tilbud  :bom:

Måtte bare dele dette med dere.... :faroah:
There are no strangers, only friends we haven't met.

polyanna

Så herlig! Fourni ser ut til å være en flott øy. Har bare lest om den, og nå også gått i gjennom trådene til Filhellener og Tommy. Stakk også innom kalimera\'s info. Du får sikkert et flott opphold. Det er ofte en egen sjarm og stemning på øyer som ikke er så lett tilgjengelige, hva det nå enn kan komme av.

Håper du får anledning til å lage et lite reisebrev, fortelle om dine opplevelser og erfaringer. Men akkurat nå er du vel i forventningens glade fase...God tur!

Riitta

Grattis Tjorven :flower: Fourni skall jag också till någon gång har jag bestämt mig :bom:  Det skall bli trevligt och höra om dina upplevelser där :bom:

Riitta

ouzolina

Glæd dig. Jeg var på Fourni i 12 dage i juli. Herlig ø.

Rum kostede 25 euro, jeg tror at alle havde samme pris.

God rejse!

Hilsen Mette
Skopelit på deltid

Tjorven

Takk for at dere deler gleden med meg, Polyanna, Riitta og Mette. Nå er det ikke så lenge til heller, så denne ventetida og reisefeberen skal jeg nok holde ut :)
Og så skal jeg prøve å være litt flink med å skrive dagbok (for en gangs skyld) så det blir lettere å huske.... ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Finns nog inte så många bussar på ön heller så du kan komma bort :bom:  :drunken:

Riitta

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Så er det avgjort og bestemt: Jeg skal til Fourni  :cheers:  Denne øya har jeg hatt en stor avstandsforelskelse til, takket være Filhelleners bilder. Forelskelsen ble ikke mindre etter Tommys stemningsfulle bilder :)

Og endelig er det min tur :flower:
 
Plutselig poppa det opp et tilbud på restplass-himmelen. Samos kun fly tur/retur 14 dager for kr. 1995 :bounce: Etter masse grubling fram og tilbake angående reisemål, ble det allikevel Fourni.

Måtte bare dele dette med dere.... :faroah:

GLED deg , Tjorven  :flower:
- koselig at jeg har vært med og \"inspirert\" deg til å besøke Fourni  :iconbiggrin:

- og hvem vet, kaaaanskje vi treffes  :hello2:

Jeg venter også på en restplass, men jeg har bestemt meg for å \"ha is i magen\", skal bestille
v e l d i g  sent, så får vi se hva som finnes :sunny:
- o m  det blir \"kun fly\" til Samos, ja da blir det garantert noen dager på Fourni  :love7:
Kari

Tjorven

Det hadde jo vært kjempetrivelig å møtt deg, Filhellener.

Jeg tar båt fra Samos samme dag som jeg kommer dit, den 26. Returen den 9/9 viser seg å være mer trøblete :( Så vidt jeg kan se, går båtene da kun tirsd.,torsd. og lørdag, og flyet mitt går selvfølgelig en onsdag. Men en overnatting i Pythagorion er heller ikke det værste. Det var nemlig der jeg tilbrakte min første Hellasferie for maaaaange år siden :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"Tjorven\"Det hadde jo vært kjempetrivelig å møtt deg, Filhellener.

Jeg tar båt fra Samos samme dag som jeg kommer dit, den 26. Returen den 9/9 viser seg å være mer trøblete :( Så vidt jeg kan se, går båtene da kun tirsd.,torsd. og lørdag, og flyet mitt går selvfølgelig en onsdag. Men en overnatting i Pythagorion er heller ikke det værste. Det var nemlig der jeg tilbrakte min første Hellasferie for maaaaange år siden :)

Vely, vely well Tjorven :-) . På Fourni får du garanterat ett härligt rofyllt oppehåll, önskar dig en go ferie där. Skulle jag vara tvungen att välja ett ställe jag bara fick resa till i Grekland för att finna avkoppling o lugn o ro skulle mitt val falla på Fourni av dom platser jag besökt  :flower:

HA DET BÄST PÅ FOURNI

( en övernattning i Pythagorio dör man ju inte heller av ;-) )






\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Takk for det Tommy, og takk igjen for vakre bilder :) De oser av ro og sjelefred, akkurat hva jeg ønsker meg. På Fourni vil jeg bare nyte og ha alle sanser våkne.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Nå har jeg fått svar fra vertinna mi på Fourni. Det går båt til Samos på onsdagen også, så da blir det ingen overnatting på Samos.
Jeg skal forresten bo på Bilios (studio ved havna) siden jeg fikk et så godt tilbud der, midt i høysesongen. Koster 50€ i aug og 40 i sept, men jeg får det for 30€ pr natt. Inkludert er a/c, balkong med hav/havn-utsikt, kjøkken OG daglig forsyning av vin, vann, juice bl.a ;) Det har jeg aldri vært ut for før...

Jeg har ikke noe problem med å forestille meg selv på balkongen, nyte hverdagslivet rundt meg og bare være til :)
Om bare to og ei halv uke  :flower:  :cheers:  :sunny:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Det passar nog dig väldigt bra och njuta va livet på Fourni :flower:
Det ser helt underbart ut där och fint boende har du ju fått också :cheers:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...