Logg inn med Facebook eller Google!

Fotoreisebrev fra Tilos

Started by Ingrid, 13. Oct 10, 22:47:40

Previous topic - Next topic

Ingrid

:flower: Og her noen bilder fra ettermiddagens store begivenhet:
Blue Star Diagoras kommer inn til Livadia. Må si at båten ruva virkelig godt i den lille havna:








kaka

Det er så artig å følge bildene dine fra Tilos, Ingrid. Og, - ja, min vennine liker seg også veldig godt der, reiste tilbake etter at hun falt for øya ifjor.
Så fint å se bilder fra den lille ravinen. Der var det jo en del vegetasjon også.
KariK

Tjorven

Blu Star\'n så jo nesten ut som et cruiseskip der inne  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ingrid

Quote from: \"kaka\"Det er så artig å følge bildene dine fra Tilos, Ingrid. Og, - ja, min vennine liker seg også veldig godt der, reiste tilbake etter at hun falt for øya ifjor.

Det er tydeligvis mange som blir betatt av Tilos  :colors: som typisk er det våre gode naboer i øst kaller \"återvendarø\"   :cheese:  
De fleste vi snakket med der nede hadde vært der mange ganger før. Mange reiser dit både i juni og i september. (sukk, jeg vil også...)
Mye engelskmenn, hollendere og endel dansker. Litt svensk hørte vi, men vi traff bare 2 andre fra Norge.

Ingrid

Quote from: \"kaka\"Så fint å se bilder fra den lille ravinen. Der var det jo en del vegetasjon også.

Der var det faktisk ganske grønt ja, ihvertfall sammenlignet med store deler av øya. Men det er klart det er grønnere på forsommeren.  
Neste gang det blir Tilos frister det å reise i juni   :bounce:

Ingrid

Lørdag 2. oktober:

Vår siste dag  :crybaby:  på denne perlen av en øy.  

Fant ut at vi hadde lyst til å ta en fottur i dag også, og fant fram kartet , som var veldig detaljert og som viste både veier og stier:



Bestemte oss for å gå fra Livadia og sørvestover tvers over øya, ned til en strand som heter Stavros.
Det så ut til at det skulle være fin sti hele strekningen.  Stien opp til det høyeste punktet (ca 200 moh) var bra og ikke noe problem å gå  :compress: .




Så måtte vi krysse veien vi hadde kjørt på et par dager tidligere og fortsette ned til den andre siden. Og da var det slutt på moroa gitt"¦.
Her skal vi begynne å klatre ned til Stavros. "¦ Det som på kartet var merket som sti, viste seg å bare være små varder nedover en bratt skråning ,
og det var stein, grus og noe tistel-lignende stikkeplanter hele veien ned  :banghead:  




Det var reine fjellklatringa. Holdt på å gi opp et stykke ned i fjellsiden, men staheten tok overhånd.  Pluss at det frista med et bad selvfølgelig  :sunny:




Og bratt var det:

kaka

Det der så ganske heftig ut!!
KariK

Tjorven

Trøste og bære, her hadde jeg nok vært redd for å skade både armer og bein  ;)  Skjønner godt at det frista med et bad etter disse strabasene, ja!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Hellasfrelst

Takk for et herlig gjensyn med Tilos, Ingrid. Dere har virkelig fått med dere mye av øya.  :flower:
Vandreturer til strendene Lethra og Stavros har vi til gode, så det var morsomt å se bildene derfra. Det var midten av juli da vi var der, og alt for varmt til å gå lange turer.
i zoi ine tora - livet er nå

Ingrid

Det var ganske heftig å gå ned til Stavros beach, som sagt var det merka med sti på kartet, men kartet drev gjøn med oss....
anbefaler ingen å gå ned her uten gode fjellsko og et minimum av førstehjelpsutstyr (klarte selv å skli på grusen og skrape opp beinet på de skarpe steinene,
så jeg vet hva jeg snakker om  :bom: )

Og for å si det sånn: et jordskjelv her i denne steinura hadde vært...ja...say no more....jeg ville IKKE ha vært der  :colors:  

 :flower: Men når det er sagt: da vi kom ned var det fantastisk flott  :flower:
Som de andre strendene på øya var det ikke stinnt med folk, bare 3 portugisere her ( de hadde også vært fjellklatrere og gått \"stien\" ned) og fine grotter som det gikk an å svømme i på denne siden utover :














Og nå et bare å stålsette seg å gå opp igjen, men det var mye bedre å gå opp enn ned  :flower:

kaka

Fascinerende, Ingrid! Nydelige fargetoner i samspillet mellom vann og stein.
Skikkelig tøff tur dere hadde der, ser jeg. Jeg satt og lurte på hvordan dere kom dere tilbake, men ser jo at dere måtte samme veien.
Nydelig bilde av ura!
KariK

Ingrid

Takk kaka, ja det var en tøff tur, spesielt på vei ned,måtte passe på hvor vi satte beina, det var veldig fort gjort å skli på grus og stein.
Må innrømme at jeg drømte om å bli henta m båt, da jeg var der nede  :cheers: .... men båten kom jo aldri......

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...