Logg inn med Facebook eller Google!

Fortsettelse av hva jeg så på bakken - årets turer (2013) til Kardamili

Started by kaka, 05. Jun 13, 22:12:43

Previous topic - Next topic

Tjorven

Ja, denne blomstringa er bare vakker! Skjønne motiv, kaka  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Det er til å bli i godt humør av, og et "takknemlig" motiv når blomstringen er så frodig.
Her er et lite glimt oppe fra Agia Sofia også.
KariK

Tjorven

Og lille pusen nederst i bildet, som titter nysgjerrig på fotografen  ;)  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Tenkte på deg (og andre katte- elskere) da jeg så den i bildet, ja :)
KariK

karri

Quote from: Tjorven on 23. Feb 14, 19:18:20
Og lille pusen nederst i bildet, som titter nysgjerrig på fotografen  ;)  :-*


Det er to nesten like nysgjerrige pusekatter på bildet, Tjorven.  :katt: :katt:
En nederst til høyre og en nederst til venstre.  ;) Den til høyre går nesten i ett med naturen, perfekt kamuflasje? Eller var det den du så??
Nydelige blomsterprakt også, Kaka!  :blomst:
KARRI

Tjorven

Herregud, hvordan kunne jeg overse gråpus til høyre??? :-[  Trodde jeg hadde studert bildet nøye jeg, og så den med en gang karri påpekte at det fantes to, men ikke før  ???  Rart hvordan synet kan "bedra" en innimellom....
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Jeg må innrømme at den pusen hadde for mye "kamuflasjefarge" til at jeg oppdaget den i bildet (husker jo ikke alle kattene jeg har møtt, sånn omtrent 1/2 år etter :) )
Den sorte så jeg, og tenkte på dere to :)
KariK

kaka

Ser det er 1 måned siden sist jeg skrev her. Det betyr at neste tur kommer stdaig nærmere. Jeg gleder meg veldig!! Det blir en annerledes tur, med mye musikk og kveldsjamming http://www.lilleput.no/cms.cfm?nPageNo=84541, - men forhåpentligvis også tid (og ork) for turer i de områdene jeg er så gald i å gå i. :D

På fjorårets høsttur møtte jeg katter og hunder, og mange flotte insekter.
Men, i tillegg møtte jeg (høyst sannsynlig) et dyr jeg ikke vet om jeg har lyst til å møte igjen  :o

Jeg var på tur oppover mot Saidona, fra Proastio. Etter å ha krysset den flotte broen, er det stier gjennom utmarka videre oppover (som jeg roter med å finne når jeg går ned der  ??? )

Det er en del stigning opp til Saidona, og et av de mange elvejuvene i dette området gikk på nedsiden . Ganske bratt utfor her. Her hørte jeg noen lyder jeg ikke klarte å definere. Liknet ikke på noe jeg har hørt på mine turer i heia.


Jeg glemte vel det, og gikk videre oppover. Plutselig dukket et dyr opp bak en busk litt høyere opp ved stien. Jeg stoppet og stusset, fordi jeg ikke klarte å kjenne igjen dyret ,- litt vel bustete til schäfer å være (en hundetype jeg neppe har sett her nede). Vi sto begge helt stille, og så på hverandre (jeg plystret veldig stille, - eneste jeg turte  :D )  Så bråsnudde dyret, og lyden av klovene som løp, fikk meg til å tenkte på eselfole, - men det stemte heller ikke  ???  Jeg ble ikke klok på dette, og frortsatte videre oppover.

Men, det var langt opp, - og jeg skulle jo tilbake også, så jeg valgte å snu omtrent her.


Bildene kan kanskje virke litt ensidige for mange, - men jeg elsker å gå slik, i heia, og nyte utsikten.
Mitt møte med "villdyret" turte jeg ikke forevige, - følte ikke for å ta opp apparatet der og da..

Litt senere skjønte jeg hva slags dyr jeg antalgelig hadde møtt, da jeg ble spurt om jeg hadde møtt villsvin på mine turer ..

Har spurt om erfaring med villsvin her:
http://hellasforum.net/index.php?topic=8682.msg159067#msg159067
KariK

Athina

Du er så utrolig tøff, kaka, som går lange turer alene i "villeste heia" :)
Kan godt forstå at du snudde der, når du ikke visste hva slags dyr som lurte i buskene :o
Og sikkert like greit at du ikke visste det før etterpå... :)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Jeg satt akkurat å tenkte på hvor frodig naturen det er der du ferdes, kontra de mer karrige øyene jeg besøker  ;)  Men ensidig syns det langt fra er, hverken her eller der  :)  Koselig å rusle på tur med deg, men jeg hadde nok heller ikke følt meg særlig høy i hatten og jeg hadde støtt på et villsvin, alene uti "huttaheiti"  :o
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Takk for hyggelige kommentarer, Athina og Tjorven
Jeg føler meg ikke spesielt tøff ifht det å gå turer alene. Å kunne gå tur er en så  viktig del av livet mitt at jeg ikke vil la meg begrense av mangel på selskap. Gjennom noen år alene nå, har jeg lært meg godt å trives i eget selskap, og turer alene gir store muligheter for både å høre og se omkring  :)
(veldig hyggelig med selskap også, men mangel på selskap hindrer meg ikke i å gå)

Men, akkurat møte med villsvin er ikke noe jeg higer etter, - selv om mitt første møte gikk veldig bra  :)

Jeg så nettopp fersk turmerking fra området (noen tar jobben med å vedlikeholde merkinga der nede), - og jeg merker hvordan jeg higer etter å følge de merkene  :)
KariK

Katherina

 :winking: Å møte på forskjellige dyr når man ferdes ute i naturen er ikke alltid like hyggelig. Vi var på tur tilbake fra fjellet i utkanten av Milea da Sverre hørte at det raslet i gresset rett ved ham og plutselig spratt det fram to små vesener.  Han forstod ikke hva det var, men hadde fotoapparatet i hånda, så han var heldig å få tatt ett par bilder før de forsvant igjen. Da vi så på bildene, forstod vi at det var to villsvinunger. Heldigvis og merkelig nok dukket ikke moren opp.  :) 




Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...