Logg inn med Facebook eller Google!

Forum-tur til Mani

Started by Tjorven, 19. Jan 08, 18:52:19

Previous topic - Next topic

Magnolia

Jeg ser at Tjorven ikke er pålogget, så da svarer jeg.
De fleste har vel lagt planer for denne sesongen, så det Tjorven undersøker nå er muligheter for forumtur neste sesong, altså 2009. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Liv

Quote from: \"Magnolia\"Jeg ser at Tjorven ikke er pålogget, så da svarer jeg.
De fleste har vel lagt planer for denne sesongen, så det Tjorven undersøker nå er muligheter for forumtur neste sesong, altså 2009. :)

Takk for svar. Det var slik jeg oppfattet det,men greitt å være sikker.

Langt fram i tid...men en god ide.

nille

Absolutt noe å tenke på for neste år! Etter de fantastiske bildene som har vært lagt ut her i forumet, og alt jeg ellers har lest og hørt om Mani, er jeg bare så fristet...  Og siden det først er neste år  - er alt mulig :)
The traveler sees what he sees.  The tourist sees what he has come to see.  ~G.K. Chesterton

Marit

Det er lenge til, men det er kanskje ikke så dumt siden mange allerede kan ha lagt planer får denne ferien. Om jeg blir med i 2009 er jeg ikke sikker på, men ikke umulig.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tjorven

Som sagt ville jeg lodde stemninga først, sånn at tanken kan få spire og gro. Så får man heller tenke mer planlegging når vi er ferdige med kommende vår-sommer-høstferier, og lengselen setter inn igjen. Da kan vi se når folk har mest lyst/kan dra. Vår (regner med juni også, siden Bengalow nevnte det) og høst er nok de beste tidene å dra dit. Der kan nok Magnolia komme med gode råd, siden hun har vært der så mange ganger. Hadde virkelig vært artig om vi hadde fått til noe  :flower:  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Pusekatten

Jeg er positiv til ett slikt forslag ,men det er litt tidlig å si noe sikkert ennå.Mani er område med mange muligheter,jeg følger med på foru
met.Nå skal jeg jo dit i mai iår.

Magnolia

Vi har snakket litt om forumtreffet i en annen tråd, og det er sikkert lurt å fortsette her.
Jeg tror det ville være lurt å tenke litt på når et eventuelt forumtreff skal finne sted, ikke minst fordi Maniområdet har blitt et svært populært reisemål. Salget av neste års tur starter allerede i oktober, og de mest populære stedene blir ustolgt så å si med det samme.

Jeg synes absolutt våren er den flotteste tida å reise dit. De siste ukene i mai og de første i juni er mitt førstevalg. Da er det så frodig, og det blomstrer over alt. Sjøen er ikke så varm, men for nordmenn er det visst mer enn nok. :) Senere i juni synes jeg temperaturen blir for høy på land.

I september får vi i tillegg de varme, mørke kveldene og herlig badetemperatur.
Dette er bare mine personlige vurderinger slik jeg har opplevd det.

Her kan dere lese mer om destinasjoner og bosteder.

Så kan vi diskutere videre senere.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

bipbap

Jeg melder meg som interessert til forumtreff, da helst på våren (mai-juni som Magnolia foreslår) Hadde vært veldig artig  :flower:

MaFi

Akk ja - i mai-juni er det vanskelig (les: umulig) for meg å bli med... (før jeg evt. blir pensjonist om ca. 25 år), men det vil nok uansett være vanskelig å få til et tidspunkt som kan passe alle interesserte, tenker jeg.... Men for dem som har anledning - mai-juni må jo være ideelt i Hellas! Da er landet på sitt frodigste. Skulle gjerne vært der da...

Alternativt - påskeferie eller høstferie...? (bortsett fra at høstferier er på ulike tidspunkt rundt om  i landet...)

Tjorven

Ser at interessen blusser opp igjen. Ja, det er nok vanskelig for alle å reise samtidig, men det går kanskje lettere om man har to turer. En om våren og en om høsten, eller ja takk, begge deler for noen til og med ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

lise-oliven

jeg melder min interesse for en tur til mani område.Har vært en gang i Kardamili :cheese:Har mere å utforske. :flower:
gitar

eijukka

En FIN idé :flower: !!
Kanske jag kunde komma också.  Tror nog att på egen hand men på samma tid!?? Men före detta borde jag klara mig både till Paros (nästa vecka) och till norra Grekland (och Thassos) på hösten. Men man måste alltid ha drömmar och något kul att vänta på!
Ha den glada första maj!
Eija

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...