Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili høsten 2015

Started by wilnil, 11. Oct 15, 20:45:41

Previous topic - Next topic

wilnil

Quote from: kaka on 14. Oct 15, 14:35:10
Nydelige bilder, wilnil.
Da jeg kom ned i midten av september, var jeg overrasket over hvor lite alpefioler jeg så.
Etter noe skikkelig regnskyll "spratt de" opp av bakken. Det er så flott å se disse vakre blomstene langs stiene :)


Ja, alpefiolene er flotte kaka. Disse på bildet under er også å se langs stiene. Er disse også alpefioler? De vokser rett ut avsteingrunn
mange steder. Men fine er de!


wilnil

Her fortsetter det fine været med sol og temperaturer rundt 25 gr midt på dagen.

Vi veksler mellom en dag på stranda og tur neste dag.

I går syklet vi via Prastio til Exochori og Chora.
Etter alle motbakkene, spiste vi  velfortjent lunsj oppe på taket i Chora. Og belønningen for slitet i bakkene, var nedkjøringen
til Kardamili igjen!

Men jeg glemte å sjekke tilstanden til batteriet på kameraet vi hadde med, så fra denne turen blir det bare et bilde fra vannposten ved rasteplassen nedenfor Prastio.
De andre bildene er fra en liten tur rundt i smågatene her i Kardamili i dag.

:)  :)  :)



wilnil

Quote from: dagstaalesen@hotmail.com on 15. Oct 15, 09:05:50
40 stk er vel bra på denne tiden, du gir oss mange tanker med dine bilder. Ha en fortsatt fin ferie.


Takk for det!

Høsten her kan absolutt anbefales! Litt roligere og bedre plass overalt.
I går kveld var det 22 gr  og nå på morran er det 20 gr !

:)  :)  :)

dagstaalesen@hotmail.com

Ja den med flatt batteri i kamera kjenner jeg godt til :) Nydelige bilder , er det noen steder som er stengt for sesongen nå?
Dag.

wilnil

Skardamoula stengte tavernaen forrige fredag.  Ellers ser det ut til at det er åpen overalt.

Elies på stranda holder åpent ut denne måneden, og da stenger kanskje også de andre som pleier å ha stengt om vinteren.

I dag blir det sykkel- og fottur. Måtte lappe et forhjul i går kveld, det er mye rask som ligger langs veikantene, spesielt
små plantedeler med kvasse torner på. Det liker sykkelhjul dårlig!!
Var hos Yannis og fikk lappesaker, pumpe og reserve slange. Føler meg tryggere på langtur nu.

Det var en hel busslast med folk med guide borte hos Yannis i går kveld, fullt både inne og uttafor der.
Bra for han, fikk nok avsetning på produktene sine.

Men nå skal det bli ut på tur!

:)   :)  :)

kaka

Det gleder meg å lese at Yannis stadig har besøkende, og forhåpentligvis får solgt noen av de fine produktene sine.
- ganske allsidig mann; olivenprodukter, urter, pasta med geitemelk (namm!) - og sykkelfiksing  :D
God sykkeltur!

Er dere fornøyd med bostedet? Det krever jo litt fasiliteter når det etterhvert blir stengt rundt omkring.
Jeg har ofte spist i hagen hos Skardamoula.
På Maestro har de kjempegod hjemmelaget sandwich. Koselig å sitte der, og slå av en prat med hun som driver stedet.

Jeg er nedover hver dag, - i tankene. Skulle veldig gjerne vært der med hele meg :)
Hils  :)

KariK

wilnil

Yannis var en av de første vi ble kjent med da vi begynte å reise hit. Hjelpsom og hyggelig, og har råd for det meste.

Vi trives her hos Skardamoula, har stort fint hjørnestudio med fin uteplass...veranda på to sider...mot sjøen på den ene siden,  og mot torget og fjellene på den andre. Det er alltid en side med sol og en side med skygge.

Vi er litt spente på hvordan november blir når de fleste stenger. Men noen holder vel åpent så det blir nok ikke helt stille.
I november har vi også planlagt å leie bil og kjøre i området vest og sør for Kalamata.

:)  :)  :)




kaka

Det høres jo bare helt flott ut!!
KariK

wilnil

En liten rapport fra Kardamili igjen.

Her er temperaturene som de har vært siden vi kom hit, dvs mellom 20 og 25/26 gr. Først på dagen i går var det opp mot 30 gr.
På morgenen og og dagen i dag har vi hatt lyn, torden og regn, men samme temp som de andre dagene.

Regnet er imidlertid olivenbøndene svær glad for. De sier at olivenene trenger regn før innhøstingen kan begynne. De vi bor hos, regner med å begynne omkring midt i neste måned såfremt det ikke blir for tørt framover.

I de årene vi har vært, har vi gått det meste som finnes av turstier rundt Kardamili og omegn.
Men det finns et par unntak, det ene er stien fra Foneas og opp til Proastio.  Så i går syklet vi til Foneas, satte fra oss syklene der, og bega oss i vei. Stien var lettgått og godt merket, men litt overgrodd med tornetråder og andre stikkende vekster, så vi skulle hatt lange bukser i stedet for shorts, noen risp på leggene måtte vi derfor tåle.

Samme vei tilbake, sykkel hjem og lunsj hos Anna.
Fin tur!

:)  :)  ;)

wilnil

Noen bilder fra Kardamili må også være med.

kaka

Du vet å friste! Tenker stadig på å sjekke flybilletter nedover, og har trodd det er ull som gjelder etterhvert. Men, jeg skjønner at det fortsatt er godt og varmt. Så på værvarsler at det er litt regn, ja. Godt det, skjønner jeg😀
Den turen fra Foneas har jeg tatt noen ganger. Temmelig gjengrodd tidligere år, men nydelig utsikt!
Fortsett å rapportere!!
KariK

wilnil

Det ser ut til at jula blir avlyst i Kardamili i år.
Nissen har forlatt oss......!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...