Logg inn med Facebook eller Google!

Apiranthos...............igjen

Started by Ole, 10. Aug 10, 23:13:38

Previous topic - Next topic

Ole

Flere forummedlemmer (også meg selv) har lagt ut bilder fra Apiranthos på Naxos. Her kommer nok en tråd fra denne vakre fjellandsbyen. Vi leide bil, og kjørte til Chalki og Apiranthos. Her ble det lunch og en liten byvandring.









Kjent ansikt i Apiranthos.


Skolebarna er på vei hjem.


Lunch. Som sjåfør måtte jeg holde meg til brus.




Denne mannen ba meg ta bilde av skiltet over døra. Jeg tok liksågodt bilde både av mannen og skiltet.




Plankene til mopedene ligger der fortsatt! Sist jeg var der suste ei ung jente over på en \"trehjulsmoped\".



MaFi

Her var det kjente fjes, ja...! - Både \"det kjente fjeset\" og mannen i døra. Jeg snakket med begge i sommer (i den grad jeg forsto hva de sa - på mitt særs stotrende gresk). Artig gjensyn, så takk, Ole!
:-)

Ole

Om de blir lei turister, så forstår jeg det veldig godt. Mannen med skjegg var det flere som tok bilde av. Mannen i døra ba om det selv, så han har ikke noe han skulle ha sagt! he he

Vi fortsetter turen gjennom Apiranthos\' gater.









Helt i enden av gata ble vi nærmest \"overfalt\" av en gammel dame. Hun elsket tydeligvis unger (som de fleste grekere), og hun kysset og klappet på Selma i vogna.






Så tok hun Selma med seg inn i huset sitt. Vi forstod ikke hva hun sa, men fulgte etter. Vi trodde kanskje hun skulle vise fram ungen til noen, men der var ingen i huset.




Vi fikk sjokolade, og adressen hennes, for hun ville at vi skulle sende henne noen bilder. Såpass forstod vi i alle fall.



Hellasfrelst

Flotte bilder fra en trivelig by. Det er en fryd å gå rundt i de gatene der. Og møtet med damen er et godt minne å ha med seg. Hun hadde virkelig et pent og ryddig hjem. Jeg la spesielt merke til den lille \"duken\" som hun hadde dandert på toppen av flatskjermen.
 :iconbiggrin:
i zoi ine tora - livet er nå

Tjorven

Flotte bilder fra gresk dagligliv :D  Og dere fikk sannelig nærkontakt. Spesielt lille Selma, som ser litt betutta ut i armene på en fremmed  dame ;)  Det er bare herlig å se hvor glad grekerne er i unger, skjønner godt at hun ble betatt av dine :)
Artig historie bak \"plankebildet\" også. Forestilte meg liksom ikke noe kjøretøy her, og så suser det både mopper og mer til over trappene. Ja, de kan å innordne seg, grekerne....
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Her var det virkelig mye å glede seg over og go`smile av Ole! Masse fine motiver! - og fortellingen/bildene med denne damen som \"kidnappet\" Selma og tok dere inn alle sammen, - SÅ herlig! (- eller, ble dere litt usikre??) Litt betuttet i ansiktet, de yngste. :( Godt mor og far er i nærheten
KariK

MaFi

Så koselige bilder...! Jeg skjønner godt at dama ble betatt av ungene, jeg.  - Herlige kinn på Selma ( - jeg ser for meg \"Dennis the menace\" som gikk på kinoen for noen år siden da han så eldre damer nærme seg - \"eeeeek - cheek-pinchers...!\") Kanskje ungene hadde det litt på samme måten, mon tro?

PS - Så spennende å komme inn i et gresk hjem på denne måten! Jeg la spesielt merke til de aldeles blankpussede kobbergjenstandene - skinnende rene - og teppene og putene på senga. Der var det oppredd, sann!

Riitta

Vilken fin upplevelse med damen :flower: Bra att Selma inte var så blyg av sig när en främmande tant tog upp henne :bom:

Tack för titten på en fin by :flower:

Riitta

Ole

Tusen takk for hyggelige kommentarer, damer!

Jeg har noen flere bilder fra hjemmet til dama, men er litt uenig med meg selv om det er riktig å legge dem ut.

Vi fortsetter i alle fall vandringen i Apiranthos\' smale gater.
















kaka

Du har virkelig øye for detaljene! Så moro å følge kameraøyet ditt!
-Og så elsker jeg jo trange trappesmug, da, og disse va så definitivt det, med stor sjarm!
KariK

Ole

Tusen takk, kaka! Jeg må nok innrømme at det er kona som har tatt de siste bildene. Rett skal være rett! :smile:

Jeg tar de siste bildene fra Apiranthos i samme slengen..............











Thats it, folks!

Riitta

Så fina bilder din fru tar :bom:  
Tack för titten :flower:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...