Logg inn med Facebook eller Google!

Online fergebilletter

Started by marjana, 14. Jun 21, 12:46:33

Previous topic - Next topic

marjana

14. Jun 21, 12:46:33 Last Edit: 14. Jun 21, 12:49:11 by marjana
Er det noen som har erfaring med online fergebilletter? Jeg tenker spesielt på Blue Star-fergene der man kan bestille billetter på nettet, og da skal man få billettene på mail senest 48 timer før avgang. Fungerer dette? Og man skal da kunne vise nettbilletten på mobilen sammen med passet når man går om bord. Noen som har prøvd dette?
Det bli en del å vise når man skal på en ferge nå, for man må ha dette helseskjemaet også, og det skal også bli digitalt.
Glika i zoi

TOMS

Har bestilt på Hellasspesialisten ved fleire høve. Fått bilettar i posten. Heilt topp :)

marjana

Det er jo ikke det samme, TOMS. Man kan kjøpe billetter til Blue Star fergene på hjemmesiden deres, og så får man nettbilletten sendt til e-mail adressen sin, evt. til mobilen, og så har man dem der - digitalt.

Jeg har stort sett bare kjøpt fysiske fergebilletter på flyplassen i Aten like etter at jeg har landet, og der er det døgnåpent. Så langt har det aldri vært utsolgt når jeg har kjøpt billetter der.

- Men siden alt blir mer og mer digitalisert, så hadde det jo vært fint å vite om noen har erfaringer med dette, og hvordan det fungerer.
Glika i zoi

marjana

Her er en link til Blue Star-fergene om online bestilling av billetter og
PRE BOARDING FORM som man også må fylle ut og vise frem.

https://www.bluestarferries.com/en-gb/online-booking-web-check-in
Glika i zoi

marjana

Nå har jeg booket billett på Blue Star via nettsiden og lastet den opp på telefonen min. Det gikk veldig greit. Man kan legge inn billetten på web check-in tidligst 48 timer før avgang, og senest to timer før avgang. Sist jeg reiste med Blue Star så jeg mange som viste telefonen som ble skannet da de gikk om bord, så dette tror jeg går veldig greit.
Glika i zoi

Ole

27. Aug 22, 19:36:11 #5 Last Edit: 27. Aug 22, 20:31:22 by Ole
Vi brukte appen Ferryhopper i sommer og den var genial. Man får opp alle ruter med priser og man velger den avgangen man ønsker. Man må sjekke inn via fergeselskapets sider, men det gikk veldig greit. QR-kode kommer på mail og den vises ved ombordstigning.

Frynse

27. Aug 22, 20:20:21 #6 Last Edit: 27. Aug 22, 20:27:10 by Frynse
Quote from: Ole on 27. Aug 22, 19:36:11Vi brukte appen Ferryhopper i sommer og den var genial. Man får opp alle ruter med priser og man velger den avgangen man ønsker. Man må sjekke inn via fergeselskapets sider, men det gikk veldig greit. QR-kode kommer på mail og den vises ved ombordstigning.
Ferryhopper lastet ned og installert.
Takker så mye for tipset.  :)
Den skal testes om et par ukers tid.
Vi flyr Athen-Naxos t/r og blir værende på Naxos under hele ferien, men tenker oss en dagstur over til Antiparos via Paros i løpet av oppholdet, så da blir det nok Blue Star begge veier.

Runar Solvik

Brukte Ferryhopper appen vi også i sommer, funket fett!

marjana

30. Aug 22, 13:12:47 #8 Last Edit: 30. Aug 22, 13:14:29 by marjana
Det virker som om alt digitalt virker, selv om det ikke står oppdatert på hjemmesiden til Blue Star. Man kan forøvrig hente billetten i den brakka rett foran båten til Kykladene i gaten E7.
Glika i zoi

Ole

Obs obs! Jeg har sammenlignet priser i appen Ferryhopper med fergeselskapenes sider og har funnet ut at man må bruke appen med litt varsomhet. Noen av de tilfeldige avgangene jeg har sjekket på Ferryhopper har samme pris som hos fergeselskapene, mens andre er dyrere. Med Blue Star fra Pireus til Naxos er det 10 euro dyrere med appen. Er man da en familie blir det noen hundrelapper tapt.

Ole

Når jeg går inn på siden til Blue Star står det 42 euro fra Pireus til Naxos. Når jeg gjennonfører en fiktiv booking så ender jeg opp på 51.50 euro på Economy class. Dette syns jeg var en smule forvirrende. 🙄

marjana

10. Sep 22, 12:51:51 #11 Last Edit: 10. Sep 22, 12:54:32 by marjana
Da jeg kjøpte billett på Blue Star sin hjemmeside kostet det ikke noe ekstra.
Jeg reiste med en venninne fra Oslo og siden ingen av oss hadde prøvd online booking før, så brukte hun chaten på Blue Star-siden og spurte om det hun lurte på der. Der fikk hun god hjelp av en mann ved navn Stelios, og de har blitt "kompiser" nå, siden venninnen min bruker chaten hver gang hun lurer på noe, og det er alltid Stelios som svarer. Så, Ole, kanskje du også bør spørre Stelios hvorfor beløpet ble så mye høyere.

...men jeg tror jeg betalte 44 euro til Syros fra Piraeus, så kanskje det ikke er oppdaterte priser på siden?
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...