Logg inn med Facebook eller Google!

Eva\'s studios - erfaringer med romtype?

Started by vce, 28. Jan 09, 21:27:09

Previous topic - Next topic

vce

Har noen erfaring med evas studios? Hvordan er fasilitetene på de 2 romtypene, mye forskjell?

I August var vi på Chios for første gang - det eneste vi hadde å utsette noe på iløpet av uken var vanntrykket på hotellet (Zevios) - dusje var umulig i de tidene av døgnet som vannforbruket er på det høyeste, samt at vi skulle hatt mer tid - en uke var ALT for lite...

Mixelite

Quote from: \"vce\"Har noen erfaring med evas studios? Hvordan er fasilitetene på de 2 romtypene, mye forskjell?


Er det to romtyper? Jeg trodde de var like, alle rommen jeg, med små variasjoner i str. Ikke kjempestore rom, men vi hadde ikke noe problemer med plassen. Uteplassen er god, og det er viktigst. Enten har man bakkeplan(kanten ut mot plenen er fin å sitte på :) eller man har utsikt og bor en eller to trapper opp. Vi har bodd både nede og oppe og begge deler var helt utmerket. Noen få av rommene har gjennomgangsdør til naborommet, noe som er kjekt når man reiser som familie :)

Man har bad med dusj, romslig te-kjøkken(med stekeovn/kokeplater), stort kjøleskap med separat frys, garderobe... tv. Kan ikke huske å hatt problemer med dusjen.

Velkommen i forumet forresten :)

vce

takk for det. :)

hos hellaswings/pyramidene har de 4 muligheter - med / uten utsikt og stor / vanlig studio - hos eva\'s studios

Mixelite

Quote from: \"vce\"takk for det. :)

hos hellaswings/pyramidene har de 4 muligheter - med / uten utsikt og stor / vanlig studio - hos eva\'s studios

Ah. Jeg leste bare beskrivelsen av hotellet og fant ikke noe der, men ser det står i bookingsystemet.

Vi har hatt tilstøtende studios med gjennomgangsdør. En gang nede i \"underetg\" og en gang oppe med utsikt. Disse studioene er litt ulik str. på, og jeg går ut fra at det ene kan kalles større... På den andre siden kan det jo hende at det finnes enda større enn de vi hadde. :) Sikkert noe du får svar på hvis du spør HW.

Iallfall, det minste vi hadde var slik: Man kom inn døren og hadde kjøkkenkrok med rikelig skapplass, kjøleskap med separat frys og kokeplater/stekeovn(minimarkedet nede på hjørnet selger frossenpizza blant annet) til venstre og inngang baderom til høyre. Rett frem var det seng med nattbord på hver side og \"toalettbord\" ved fotenden. Mellom seng og kjøkkenkrok var det et lite avlastningsbord og mot badeveggen et dobbelt garderobeskap. God nok gulvplass mellom seng og toalettbord til at man ikke trengte å smyge. For oss er dette rommet mer enn stort nok. Balkongen er stor nok til at vi fire fint fikk plass på halvparten av det utearealet vi hadde til disposisjon, dvs. vi trengte ikke å fordele oss på begge studioenes balkongplass.

Uansett synes jeg Eva Studios er en grei plass å bo. Man bor rolig til med utsikt mot havet/hovedveien til Karfas i en sidegate hvor det bare er trafikk til eiendommene. Svømmebassenget er rent og fint og stort nok til at man kan ta med bademadrasser oppi det, om man skulle ønske det. På taket, mellom Eva Studios og Pantelis/Stroumbis, ligger en takterrasse hvor man kan sole seg hvis man ønsker det. Man bor egentlig midt mellom Agia Ermioni og Megas Limnionas, mao med kort avstand til begge deler. Jeg har aldri målt, men i en katalog i riktig gamle dager ble avstanden fra et bosted ovenfor fiskehavnen i A. Ermioni og til stranden i Megas Limnionas målt til 800 meter.

Megas Limnionas har ikke like mye uteliv å tilby som Karfas, men det er de som sier at ML er mer \"autentisk\", dvs. har mer dagligliv... Jeg vet ikke, men det er nå iallfall ML som har blitt vårt sted.

vce

OK, takk. :) \"Kjøkkenkroken\" på Zevios var et kjøleskap med kaffetrakter oppå...2 glass, 2 glass, 2 kopper, 2 skjeer og 2 små forskjærere - det ønsker vi ikke å oppleve igjen.

Mixelite

Quote from: \"vce\"OK, takk. :) \"Kjøkkenkroken\" på Zevios var et kjøleskap med kaffetrakter oppå...2 glass, 2 glass, 2 kopper, 2 skjeer og 2 små forskjærere - det ønsker vi ikke å oppleve igjen.
Vanlig gresk utrustning ;-)

Tror ikke det er kaffetrakter på Evas, men kjøkkenbenk med vask, kokeplass og litt ekstra benkplass(to overskap over) og altså kjøleskap ved siden av der igjen. Vi lager stort sett ikke annet enn frokost, men det var nå utstyr nok(alt er relativt), skulle vi ha valgt å lage noe mer. Akkurat hvor mange glass og slikt det var, skal jeg ikke uttale meg om, men iallfall mer enn to av hver slag.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...