Logg inn med Facebook eller Google!

chios-info

Started by Mixelite, 14. Jul 08, 16:07:51

Previous topic - Next topic

Mixelite

Quote from: \"bengalow\"Gick han vakt nere vid tegelfabriken,  Aggelos, och vaktade mot turken???

Der har jeg aldri sett noen militære... Den er forresten steng for publikum nå og tydeligvis ett skritt næmere stor-planene om hotell!

Liv

Quote from: \"bengalow\"Gick han vakt nere vid tegelfabriken,  Aggelos, och vaktade mot turken???

Han var på Chios i -73 og -74. Pga Kyproskonflikten ble verneplikt tida utvidet til 3 år. Han gikk sanitetskurs der og var ved saniteten, gikk ikke mye vakter. På slutten av militæret var han ved militærsykehus i Athen og Nord-øst Hellas.

(Håper moderator ser igjennom med dette, er bare litt inf. om militæret på Chios ;-) )

Mixelite

Quote from: \"Liv\"Er det noen som skal på \"dametur\" en gang, så får jeg hive meg med.

Det er notert!  :cheers: Synd du ikke har anledning til å være med på Markos-turen da, men det kan jo komme flere anledninger :)

Stakkars gubbe. Tenk å bli kurert for Chios!  :pale:

Takk for innspill om siden også. Jeg er liksom litt i tvil om linksiden egentlig har noe under praktiske tips å gjøre og derfor egentlig heller burde frem derfra. Det blir nok til det.  Jeg har jobbet på sidene en stund(for ikke å snakke om at jeg har tenkt på omlegging og småplanlagt i tankene i flere år) og trodde egentlig at jeg var i mål nå og satt bare å ventet på domenet, men *vups* så ser man noe nytt man kunne ha gjort.

Mixelite

Quote from: \"Liv\"(Håper moderator ser igjennom med dette, er bare litt inf. om militæret på Chios ;-) )

I denne tråden tror jeg denne moderatoren bør holde en særdeles lav profil  :clown: Gjør det egentlig noe? Ikke meg iallfall.

Liv

Jeg syns ikke det gjør noe om man kommer med litt spontante innspill i trådene, så lenge det er noenlunde relevant for temaet.
Spørsmålet til Bengalow syns jeg det var fint å kunne svare på. Hellas har en spennende og trist \"nåtids historie\".

Mixelite

Huffjah Liv. Egentlig kunne vi godt hatt mer om det i en egen tråd! Det er fort gjort å glemme at Hellas ikke alltid har vært like rolig og idyllisk som nå. Ehm, ja, dere skjønner vel hva jeg mente.

Nå har jeg flyttet linksiden. Er det bedre, eller dummere?

Liv

Skjønte hva du mente. :-)

Skal se mer på sida di nå.

Liv

Jeg ville hatt linksida før gjestebok og private meldinger, tror jeg ?!

Jeg ville hatt engelsk helt oppe på sida,tror de som vil lese en engelsk versjon kanskje ikke scroller helt ned for å se om det finnes?

Mixelite

Quote from: \"Liv\"Jeg ville hatt linksida før gjestebok og private meldinger, tror jeg ?!

Jeg ville hatt engelsk helt oppe på sida,tror de som vil lese en engelsk versjon kanskje ikke scroller helt ned for å se om det finnes?

Godt poeng! Nå har jeg forsøkt å gjøre noe med den litt blasse menyen og lagt teksten sort ved mus-over. Ble det dumt eller ikke?

Liv

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Liv\"Jeg ville hatt linksida før gjestebok og private meldinger, tror jeg ?!

Jeg ville hatt engelsk helt oppe på sida,tror de som vil lese en engelsk versjon kanskje ikke scroller helt ned for å se om det finnes?

Godt poeng! Nå har jeg forsøkt å gjøre noe med den litt blasse menyen og lagt teksten sort ved mus-over. Ble det dumt eller ikke?

Det syns jeg ser allright ut!

Mixelite

Jeg må tygge litt på flyttingen av linkside. Siden linkene fører folk ut av sidene mine er det greit å ha det nederst også synes jeg.

Liv

Jeg satt faktisk å tenkte på det da jeg skrev ang. flytting av linker, om folk da navigerte seg helt bort fra sida di.
Ha de der de er du. :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...