Logg inn med Facebook eller Google!

chios-info

Started by Mixelite, 14. Jul 08, 16:07:51

Previous topic - Next topic

Mixelite

Jeg har ikke tenkt å foreta noen storslått åpning eller klippe rød snor, men ville bare informere om at sidene mine har fått ny drakt og egen adresse:

http://www.chios-info.com

(tilbakemeldinger på feil og mangler mottas med stor takk. Spesielt tilbakemeldinger på lesbarheten!)

Liv

Gratulerer med ny side.  :flower:

Har bare så vidt skummet igjennom den.

Lesbarheten ser ok ut,syns jeg.
Likte veldig godt layouten din med blomstene, og bruk av litt lilla farge på siden.  :-) Alt om Hellas trenger ikke være blått/hvitt. ;-)

Jeg har ingen kjennskap til Chios, så jeg kan nok ikke rette på evt. feil og mangler. Men jeg er sikker på at de er det ikke mange av,hvis noen i det hele tatt.

Gleder meg til å lese den nærmere, for dette så fristende ut. Godt jobba.  :cheers:

operafantomet

Quote from: \"Mixelite\"Jeg har ikke tenkt å foreta noen storslått åpning eller klippe rød snor, men ville bare informere om at sidene mine har fått ny drakt og egen adresse:

http://www.chios-info.com

(tilbakemeldinger på feil og mangler mottas med stor takk. Spesielt tilbakemeldinger på lesbarheten!)

Synes det ser veldig bra ut! Er svært enig i introen, om beskrivelsen av øya. Ahhh, Chios.

En bitteliten ting: steds-betegnelser (type: gresk, florentinsk) har ikke stor bokstav på norsk. Så det er brukt bl.a. her: http://www.chios-info.com/index.php?name=seksjon (det står \"Genovesisk\").

Men det er absolutt småpirk. Siden er flott, og med en masse info jeg kunne ønske jeg hadde sett før jeg dro. Både nyttig og inspirerende. Brava! :hello1:  :trophy:

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

operafantomet

PS - er enig i kommentaren om at ikke alt fra Hellas trenger være hvitt og blått. Selvfølgelig lar jeg meg dupere av den fargekombinasjonen, men fargevalget ditt understreker signaturen \"Vindenes og duftenes øy\".

Igjen, veldig bra.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

Quote from: \"operafantomet\"
Quote from: \"Mixelite\"Jeg har ikke tenkt å foreta noen storslått åpning eller klippe rød snor, men ville bare informere om at sidene mine har fått ny drakt og egen adresse:

http://www.chios-info.com

(tilbakemeldinger på feil og mangler mottas med stor takk. Spesielt tilbakemeldinger på lesbarheten!)

Synes det ser veldig bra ut! Er svært enig i introen, om beskrivelsen av øya. Ahhh, Chios.

En bitteliten ting: steds-betegnelser (type: gresk, florentinsk) har ikke stor bokstav på norsk. Så det er brukt bl.a. her: http://www.chios-info.com/index.php?name=seksjon (det står \"Genovesisk\").

Men det er absolutt småpirk. Siden er flott, og med en masse info jeg kunne ønske jeg hadde sett før jeg dro. Både nyttig og inspirerende. Brava! :hello1:  :trophy:

Takk for det operafantomet!

Pirk eller ikke, det skal være riktig. Bare en liten glipp i farten :) Skal gå inn og rette det!

Jeg har to direkte spørsmål til alle sammen:

- Burde jeg lage menyen alfabetisk? Jeg har valgt å forsøke å lage den slik at sidene er gruppert heller, fordi jeg ikke syntes gjestebok og slikt hadde noe å gjøre midt inni Chios-infoen.

- Linksiden min har blitt \"gjemt\" under \"praktiske tips\". Burde jeg heller dra den ut som en egen overskrift i menyen?

Roger

Gratulerer med ny Chios-side! Den ser så bra ut at den er lagt til blant favorittene! :flower:
Roger

Mixelite

Quote from: \"Roger\"Gratulerer med ny Chios-side! Den ser så bra ut at den er lagt til blant favorittene! :flower:

Takk :)

Mixelite

Quote from: \"operafantomet\"PS - er enig i kommentaren om at ikke alt fra Hellas trenger være hvitt og blått. Selvfølgelig lar jeg meg dupere av den fargekombinasjonen, men fargevalget ditt understreker signaturen \"Vindenes og duftenes øy\".

Igjen, veldig bra.

Takk igjen Operafantomet!

Jeg ville som sagt(eller sa jeg det ikke her, går litt i surr i dag) egentlig ha en heading som lignet på Chios, holdt jeg på å si, men så grabba jeg tilfeldigvis bouganvillaen fra billedmappa og forsøk på å sette inn andre bilder falt ikke i smak. Chios får nok av bilder ellers på sidene :)

operafantomet

Quote from: \"Mixelite\"Jeg har to direkte spørsmål til alle sammen:

- Burde jeg lage menyen alfabetisk? Jeg har valgt å forsøke å lage den slik at sidene er gruppert heller, fordi jeg ikke syntes gjestebok og slikt hadde noe å gjøre midt inni Chios-infoen.

- Linksiden min har blitt \"gjemt\" under \"praktiske tips\". Burde jeg heller dra den ut som en egen overskrift i menyen?
1. Absolutt ikke alfabetisk meny (etter min smak)!
2. Hmmm... Ja, egen linkside er ikke dumt. Men det er ikke dumt slik det er nå heller. Det svaret hjalp jo ingenting.  :chin:  :sad1:

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

Quote from: \"operafantomet\"2. Hmmm... Ja, egen linkside er ikke dumt. Men det er ikke dumt slik det er nå heller. Det svaret hjalp jo ingenting.  :chin:  :sad1:

Ikke så mye  :clown:  På den ene siden har jeg kke lyst til å lage menyen kilometerlang. På den andre siden har jeg ikke lyst til å gjemme lenkesamlingen slik at ingen finner den heller!

Og hvorfor føler jeg moderatorblikket mitt i nakken akkurat nå?  :clown:

Liv

Enig med ovennevnte.
Trenger ikke være alfabetisk, fint at gjestebok etc er til slutt. Greiest å ha alt det viktigste av informasjon,historie etc samlet først.

Egen linkside er ikke dumt.
Men du kan så absolutt ha det som det er.  :-)

Kjente \" vindene og duftene\" da jeg så blomsterborden din......men glemte å skrive det tidligere. Nesten så jeg tenker at jeg må til Chios engang. :-)Men det blir nok uten gemalen. Han har vært der i over 2 år i militæret, og har gitt klart uttrykk for at han er ferdig med øya.......og det kan jeg i grunnen skjønne. ;-)
Er det noen som skal på \"dametur\" en gang, så får jeg hive meg med.

bengalow

Gick han vakt nere vid tegelfabriken,  Aggelos, och vaktade mot turken???
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...