Logg inn med Facebook eller Google!

Taxitider til og fre Flyplass Athen

Started by Vegard, 22. Jun 15, 16:03:52

Previous topic - Next topic

Vegard

Hei
Jeg lagde overskriften litt generell, kanskje noen vil legge inn flere distanser og tider, men jeg har en nevø som skal ut til Paros med båt den 14.7.

Han lander i Athen (Lufthansa) 14:45 og lurer på om det kan være muligheter for å nå Rafina innen 15:45 med taxi?
Vi må jo i ugangspunktet nå forutsette at fly er i rute og at bagasje kommer. Vi vet det er over kanten knapp tid, spørsmålet er om det kanskje kan gå dersom vinden blåser bare litt i riktig retning.

Sitter noen med erfaring på taxitider ATH - Rafina?

Vegard

filhellener


En taxi bruker ca 20 min på strekningen.


Ingenting er vel helt umulig, men når han har innsjekket bagasje og, så må dette være veldig nært "umulig".
Med kun håndbagasje spares det jo en del tid.

Selvsagt hvis alt går på skinner, noe man vet etterpå, at :

flyet lander presis, helst noen minutter før tiden,
bagasjen hans kommer først på båndet,
og det ikke er Taxikø..., noe det bruker å være, om den ikke er spesielt lang, så må man regne med noen minutter.

Hva med billett til båten, det er vel en rask båt, en superjet, som går 15.45? Den er ganske dyr, ergerlig å kjøpe hjemmefra  og ikke få benyttet den...,

Etter reglene skal man være i havna i god tid før avgang og, , så ( for meg) høres dette ut som en stressende start på ferien, jeg ville aldri regnet med denne båten.
Kari

Vegard

Takk :)
Ja det er i grunnen for kort tid, men det var morro og høre om noen hadde erfaring med tiden taxien tar. Så får han selv vurdere hvor mye han ønsker og gamble på tiden ;)
Pireaus 17.30 kan virke som en tryggere plan.

Vegard
Er det forresten noen som har timet taxi til Pireaus? underkant av en time? Bussen bruker vel mellom 1 time og 30 og 1 time og 40. Jeg tror vi har klokket den inn på 1t og 20min en gang, men det var sen kveld.

Ole

Legg også til at det ofte er saktegående kø på veiene mellom flyplassen og Rafina. Vi brukte over timen for noen år siden, så jeg hadde ikke sjanset på de tidene du nevner.

Kristian

Rafina 1545 ville jeg glemt

Men om han vil komme fram litt tidligere enn BS fra Pireus  kl. 2230 til Paros går det en hurtigbåt kl. 1645 fra Pireus framme 1945
http://openseas.gr/en/ferries-schedules/piraeus_athens-paros

Den når han ikke med bussen antar jeg, men med taxi skulle det gå bra.

Forutsatt at han har orientert seg litt om havna i Pireus.
Kristian/Planer er til for å utsettes

filhellener

Quote from: Kristian on 23. Jun 15, 21:49:34
Rafina 1545 ville jeg glemt

Men om han vil komme fram litt tidligere enn BS fra Pireus  kl. 2230 til Paros går det en hurtigbåt kl. 1645 fra Pireus framme 1945
http://openseas.gr/en/ferries-schedules/piraeus_athens-paros

Den når han ikke med bussen antar jeg, men med taxi skulle det gå bra.

Forutsatt at han har orientert seg litt om havna i Pireus.


Sjåførene er jo kjent og  kjører til den båten man skal med, så med taxi er det ikke nødvendig å være " orientert" i Pireus 😊
Billetten(e) ville jeg ha kjøpt på flyplassen ( evt forhåndsbestilt), greit å vite at man har billett før man koster på seg taxi.
Kari

LeifH

Slenger meg på i dialogen her siden det er min sønn som skal reise...  :) Noen som vet hva en taxi fra flyplassen til Pireus koster? Lønner det seg å forhåndsbestille? Eller er det billigere å "hoppen inn" i en taxi på flyplassen?

Leif

filhellener

Quote from: LeifH on 24. Jun 15, 09:32:22
Slenger meg på i dialogen her siden det er min sønn som skal reise...  :) Noen som vet hva en taxi fra flyplassen til Pireus koster? Lønner det seg å forhåndsbestille? Eller er det billigere å "hoppen inn" i en taxi på flyplassen?
Leif


Athens Airport Taxi   - Port of Piraeus  47€               45 min

Vi tok taxi til Piraeus en gang det var buss- og metrostreik  for noen år siden, jeg er sikker på at den ikke brukte mer enn ca30 min,
det avhenger selvsagt av trafikken.

- på linken under finner du alle priser + et skjema for å forhåndsbestille, det ser ikke ut til å koste noe ekstra :)

http://www.athens-taxicity.com/services/destinations/athens-airport-taxi.htm?gclid=CN3djcj7p8YCFdMatAodFScA7A



Kari

Kristian

Quote from: filhellener on 24. Jun 15, 09:29:23
Quote from: Kristian on 23. Jun 15, 21:49:34
Rafina 1545 ville jeg glemt

Men om han vil komme fram litt tidligere enn BS fra Pireus  kl. 2230 til Paros går det en hurtigbåt kl. 1645 fra Pireus framme 1945
http://openseas.gr/en/ferries-schedules/piraeus_athens-paros

Den når han ikke med bussen antar jeg, men med taxi skulle det gå bra.

Forutsatt at han har orientert seg litt om havna i Pireus.


Sjåførene er jo kjent og  kjører til den båten man skal med, så med taxi er det ikke nødvendig å være " orientert" i Pireus 😊
Billetten(e) ville jeg ha kjøpt på flyplassen ( evt forhåndsbestilt), greit å vite at man har billett før man koster på seg taxi.

Enig ville nok kjøpt på flyplassen, men spørsmålet er om NEVØEN kan systemet
Kristian/Planer er til for å utsettes

Tromsøværing

Prøver å poste nok et spørsmål. Planlegger Hellasferie nr 2 i sommer, og det er lenge siden jeg har reist ut fra Pireus (har reist ut fra Rafina, og i de senere år fra Santorini). Lander i Athen kl1540, og BS Naxos går fra Pireus kl1730. Reiser kun med håndbagasje, og forhåndsbestiller båtbillett. Men siden dette er midt i ettermiddagsrushet (?), så lurer jeg på om jeg har mulighet til å rekke båten ved å ta bussen? Hvis ikke, vil bruk av taxi kunne holde? Hva med undergrunnsbanen?

Fix

Tror det blir vanskelig med T-Banen. I beste fall rekker du banen som går fra flyplassen kl 16:00. Da er du på Monastariki ca 16:45. Der bytter man over til banen som går til Piraeus. Du skal gå et stykke inne på stasjonen og det tar 15-20 minutter ned til Piraeus. Klokka vil nok være veldig nærme 17:30 før du er framme.

Anders

Tror du burde kunne greie det med bussen? Siden du bare har carry-on og billetter ordnet? De gangene jeg har tatt bussen har den aldri brukt mer enn en time.... men det har ikke vært så langt ut på ettermiddagen.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....