Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos september 2012

Started by Anders, 26. Oct 12, 02:52:04

Previous topic - Next topic

Anders

Duftene der inne kan tidvis være ganske overveldende, det kan jeg love deg!  :)  Og kanskje er det tidspunktene jeg vanligvis reiser på som gjør at jeg ikke helt skjønner alle påstander om hvor "turistifisert" Naxos er... i løpet av de kveldsturene vi hadde nedi havnen nå i september så var det jo hovedsakelig grekere som ruslet rundt?

Anders

Og så enda flere bilder fra det lite koselige studios/hotel/rooms-området der ned mot Agios Georgios. Der er bokstavelig talt i bøtter og spann med overnattingsmuligheter, og alt ligger innenfor en seks-åtte minutters spasertur fra havnen.

Dessuten fant jeg flere eksempler på at mitt reisefølge har slått seg opp som eiendomsbesitter der på Naxos  ;D
(for de uinnvidde... hennes norske navn er grekernes kjælenavn for Dimitra)












Anita

Denne tråden skal jeg kose meg med i hele vinter og "lade opp" til neste sommers ferie  :ferie:

Er veldig takknemlig for at du er så flink til å dele opplevelsene dine Anders  :kissand:

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Takk for det, Anita. Kjekt at dere vil til Naxos igjen... lite som har forandret seg siden dere var der :-)
Og hvem vet... kanskje vi snubler over hverandre en morgen på Finikas? :-)

Der finnes jo noen sånne "up-scale" plasser å bo også... jeg har en gang opplevd å kikke innom på et rom her og må vel si at det ikke hadde så spesielt mye mer ved seg at det forsvarte de hundre euroene ekstra for en overnatting... men de har jo basseng og visstnok en god frokost :-)





Fotis og Giannis er gode venner (og jeg regner dem som mine venner også)


Selv om Fotis er litt fanatisk når det gjelder fotball...





Anders

Klosteret Chrisostomou ligger litt opp i fjellsiden og er godt synlig fra byen. Det betyr jo igjen at det er en praktfull utsikt der oppe fra... med god tid og opplevelsestrang og et vennlig innstilt transportmiddel så klarte vi omsider å ta oss en tur opp. Man har jo drevet og kikket og lurt i noen år nå... det var jaggu på tide!
Og været var aldeles uforglemmelig...











Og så var det meg og disse lysledningene da...


Og så kan man kjøre videre den nordre veien og finne slike motiver.



Anders

En dag som begynte bra og bare ble bedre og bedre...


karri

Blå himmel så lang jeg ser..... Det så ut til å være en helt nydelig dag i ditt paradis, Anders.
Det er bare å drømme seg vekk.  :-*

:dream: :dream: :dream: :dream:
KARRI

Anders

Det er i grunnen veldig okay å rulle rundt på en sånn firhjuling... kunne starte og stoppe som man selv vil og ikke ha noen helt bestemte planer eller mål. Veinettet der på Naxos er godt nok utbygd til at det ikke er så viktig om man velger høyre eller venstre i et kryss... man får sett litt av hvert uansett og kommer alltids velberget hjem :-)



Melanes, sett fra Kourounochori


Og Paros i det fjerne





Fia

Jeg må også få si tusen takk for denne tråden, Anders! Som "førstegangsreisende" til Naxos denne sommeren så er det ekstra morsomt for meg å se igjen alt. Jeg har hørt så mye om den øya i mange år av to bekjente, og var litt spent på om jeg ville bli like begeistret som de er. Men det ble jeg! :D Mitt reisefølge og jeg var på øyhopping (Santorini, Naxos, Paros og Antiparos) til disse øyene for første gang. Men vi holdt på å ikke komme lenger enn til Naxos...!  ;) Vi utvidet fra tenkte 3 netter til 5. Bodde på Villa Flora inne i byen - etter en anbefaling jeg fant her på forumet, og hadde kort vei til stranda. Veldig koselig leilighet og vertskap! Perfekt å bo i byen, men samtidig ha kun 100 m til stranda - midt i blinken for meg!  :juble: Leie bil gjorde vi også. Vi kunne lett ha blitt der resten av ferien, men måtte "rycka upp oss" og komme videre, vi ville jo tross alt gjennomføre den planlagte reiseruta. Vi angret ikke på det heller altså, men jeg må tilbake til Naxos, helt klart.  :) :D Herlig å se alle bildene, jeg er ikke så flink til å ta bilder selv... ;) Må si takk til både deg og alle andre som jeg lærer så mye av her inne! :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Anders

Hyggelig å høre, Fia  :D
Gleder meg alltid hvis noen finner noe å glede seg over i det jeg legger ut, og selvfølgelig litt ekstra når det gjelder Naxos  8)
Kjekt at dere likte øyen, og kjekt at dere kom dere videre også. Så har dere sammenligningsgrunnlag  ;D

Jeg fortsetter min lille tur i fjellene i nord... her en liten video fra "no-mans-land".


Anders

Så vidt jeg har fått med meg så er det bare ett sted på Naxos man kan kjøre til og se havet på begge sider. Så det blir vel et berømt veikryss, det da? Fin utsikt var der iallfall... jeg vet ikke hva kirken heter (Stavros-ett-eller-annet?) men det aner meg at GT kan hjelpe :-)

Keramoti nedi der...


Og naturen maler sine egne bilder...


Nordvest...


Sørøst... Amorgos langt der nede.






Anders

Vi tok en liten kaffe-og-tisse-pause i Apiranthos. Bare såvidt innom, til det første og beste taverna-bordet :-)
En fascinerende liten landsby, og jeg skjønner godt at den har blitt et turistmål på Naxos. Men vi har altså sett den en del ganger før... så vi følte ikke at vi gikk glipp av noe. Kaffen var god...










Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...