Logg inn med Facebook eller Google!

Reise til Santorini i mars 2013?

Started by Yunara, 19. Nov 12, 10:58:52

Previous topic - Next topic

Yunara

Hei!

Planlegger en ferietur i skolens påskeferie, og leter nå etter rimelige flybilletter. Synes det er veldig vanskelig å finne noe! Regner med at det ikke går direktefly, så det blir vel enten fly til Athen og båt eller fly videre.

Er det noen her som har god greie på dette?  :)

Thera

Husker ikke helt hvor jeg har mellomlanda de gangene jeg har reist til Santorini utenfor sesongen..
Men jeg pleide å søke på fly fra Trondheim til Santorini på finn.no, så kom mellomlandingene opp av seg selv. :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

ingaberentine

Tror neppe det er lett å finne "rimelige" flybilletter. Dette er jo påske og mange i Europa vil ut og reise, så disse billettene er det nok rift om. Heldigvis har ikke Hellas påske på samme tid, så det er nok muligheter for å finne rimelig transport tur/retur Athen-Santorini.

Bare et lite tips om at været i denne perioden kan variere ganske så mye. Har selv vært på Santorini i slutten av mars et år og da var det nede i + 6'C om natten, heldigvis noe varmere om dagen, men for å være ærlig det var en kald opplevelse. Andre år så har jeg vært på Kreta i samme periode og det har vært rundt 20'C på dagtid og ned til 12'C om nettene, absolutt akseptabelt.

Yunara

Tusen takk for svar begge to! Ja, ser at jeg nok ikke kan være så gnien når det gjelder pris... Jeg får fortsette å lete! :-)

Thera

Hvor på Santorini har dere lyst til å bo? Og har dere vært der før? Nysgjerrig jeg.. ;)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Tjorven

Et godt tips er å søke fly på www.skyscanner.no. Der kommer alle flyvninger (med mellomlandinger) opp, og hvilke som selger dem billigst  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Yunara

Tjorven: Takk for tips, det skal jeg sjekke ut!

Thera: Har vært der før, ja, to ganger forrige sommer  ;D Vi likte oss veldig godt der, så er først og fremst Santorini vi ser for oss som reisemål nå, selv om det hadde vært spennende å besøke andre greske øyer også. Forrige gang bodde vi i Kamari og trivdes kjempegodt der, så satser nok på en tur dit i år også! :)

Thera

Det er i Kamari jeg har holdt til når jeg har vært der også. Der er det veldig stille utenfor sesong da.
Ikke mange restauranter og butikker er åpne.. Ikke hoteller heller.. Ganske annerledes enn når turistsesongen er igang.
Men man kan jo få en flott ferie der fordet! Det er mer liv på andre steder enn i Kamari, så man kan jo ta seg noen turer omkring også..

Har du noen bilder fra da dere var der i fjor sommer? :)
Vært gøy å sett, og hørt litt om hvordan dere hadde det da.
..Don`t dream your life, live your dreams..

Yunara

Blir helt sikkert noen turer omkring på øya, ja! :) Regner med at det blir nokså annerledes fra forrige gang, men samtidig høres det veldig spennende ut nettopp å oppleve Santorini utenfor sesongtid. Synes det er et fantastisk vakkert sted, og kan tenke meg at det er flott også utenfor sesongen!

Skal se hva jeg finner av bilder! :-)

Greece-Traveller

Bare ta med i betraktning at de fleste hoteller og tavernaer etc. vil være stengt når dere er der. Turistområdene er omtrent folketomme, og været kan være ganske ustabilt.

Fira vil ha åpne steder for å betjene øyas egne innbyggere.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Jeg tror også Fira vil egne seg best som base i mars, eller kanskje også den lille fjellbyen Karterados (noen få km fra flyplassen) Begge steder er gode knutepunkter for å se resten av øya med buss. Karterados er en "levende" by utenom sesongen også, og dere kan muligens finne rimeligere hotell der enn i Fira. Det tar visst ca 20-30 minutter derfra til Fira til fots. Jeg kan anbefale www.hotelbabis.gr, som er et trivelig hotel med veldig god service og meget gode priser. Prisen inkluderer frokost, henting/bringing i havna/på flyplassen og gratis skyttelbuss til og fra Fira hver halvtime fram til midnatt  ;D  Var nettopp innom nettsiden deres der de nå har 20-30% prisavslag ved bestilling der. Busstopp fins rett utenfor hotellet.
Lykke til videre med planlegginga  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...