Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørsen Fly 2012

Started by 5ifamilien, 11. Oct 11, 09:07:29

Previous topic - Next topic

Tjorven

Quote from: Sjøløve on 27. Oct 11, 16:49:18

Men husk nå på at vi har Kjevik som nærmeste flyplass - DER er det ikke mye eksotisk å hente når det gjelder flyruter - det skal jeg love deg. ::) ::)
Ikke rart vi må ta danskeferja i bruk for å komme oss til Hellas.


Tja, som utflytta Mandalitt er det jo ditt problem -  Ha, ha
Har en "nettbekjendt" fra Søgne som frekventerer Hellas: Hanbruker KLM, Jeg vet ikke hvorlededes det passer.
[/quote]

Litt unødvendig å ta den tonen om man forsøker å være litt kreativ.
Vær heller glad du har landets hovedflyplass med alle dens muligheter rett utenfor stuedøra.
[/quote]


Du vet det, Sjøløve, at de fleste østlendinger tar akkurat DET som en selvfølge   >:(  I tillegg har de Rygge, så de slipper unna masse ekstra planlegging OG utgifter med å koordinere flytider og gjerne overnatting på Gardermoen, før man kommer seg ut av landet engang. Irriterer meg grønn når jeg hører de klager over at de må kjøre en halvtimes-times tid før de kommer seg heeeelt hjem   :-X   Det er ille nok å komme seg fra/til Trondheim uten masse viderverdigheter, for ikke å snakke om de som bor helt i nord. Håper østlendingene tenker litt lenger før de slenger med leppa neste gang ang reisetid, og heller priser seg lykkelig for at de slipper ekstrautgifter, overnattinger og en-to dager mer i reisetid!!!
Sånn, da var det sagt, og jeg føler meg straks bedre   ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

Quote from: Tjorven on 27. Oct 11, 17:44:51
Du vet det, Sjøløve, at de fleste østlendinger tar akkurat DET som en selvfølge   >:(  I tillegg har de Rygge, så de slipper unna masse ekstra planlegging OG utgifter med å koordinere flytider og gjerne overnatting på Gardermoen, før man kommer seg ut av landet engang. Irriterer meg grønn når jeg hører de klager over at de må kjøre en halvtimes-times tid før de kommer seg heeeelt hjem   :-X   Det er ille nok å komme seg fra/til Trondheim uten masse viderverdigheter, for ikke å snakke om de som bor helt i nord. Håper østlendingene tenker litt lenger før de slenger med leppa neste gang ang reisetid, og heller priser seg lykkelig for at de slipper ekstrautgifter, overnattinger og en-to dager mer i reisetid!!!
Sånn, da var det sagt, og jeg føler meg straks bedre   ;D


Da er vi enige om det Tjorven, at for oss som ikke sokner til Gardermoen kan det iblant by på utfordringer å sy sammen en reiserute som ikke spiser opp "halve budsjettet"  allerede før man har forlatt landet. 
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Mixelite

Hallo nå damer  ;)  Jeg tror nok helt sikkert at Kristian kan snakke for seg selv, men jeg oppfattet ham ikke slik som dere ser ut til å ha gjort. Litt ertaberta tåler vi vel, fra folk som har rømt til Oslo  ;D

Jeg venter bare på at ryktebørsen skal melde om direktefly fra Kjevik til Hellas, jeg nå. Det hadde vært noe det. Fytterakkeren så vanskelig det skal være å få til charter fra Sørlandet!

Tjorven

Quote from: Mixelite on 27. Oct 11, 23:47:14
Hallo nå damer  ;)  Jeg tror nok helt sikkert at Kristian kan snakke for seg selv, men jeg oppfattet ham ikke slik som dere ser ut til å ha gjort. Litt ertaberta tåler vi vel, fra folk som har rømt til Oslo  ;D

Jeg venter bare på at ryktebørsen skal melde om direktefly fra Kjevik til Hellas, jeg nå. Det hadde vært noe det. Fytterakkeren så vanskelig det skal være å få til charter fra Sørlandet!


Nå var ikke innlegget mitt mynta på Kristian spesielt, men denne holdninga generelt. Har opplevd denne "sytinga" så ofte fra østlendinger (som slettes ikke har noen grunn til å syte!) at jeg fikk metta mi på det området. Ville likt å hørt hylekoret om de ble tvunget til å reise fra nord-,midt-,vest- eller sør-Norge   ;D  Ellers tåler jeg masse erta berta   ;D
I mellomtia får vel vi i resten av landet fortsatt bare håpe på direkte-fly til også andre steder i Hellas enn Kreta og Rhodos   8)  Eller kanskje vi skulle søke om subsidier   ;D

There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Quote from: Tjorven on 28. Oct 11, 01:09:48
Quote from: Mixelite on 27. Oct 11, 23:47:14
Hallo nå damer  ;)  Jeg tror nok helt sikkert at Kristian kan snakke for seg selv, men jeg oppfattet ham ikke slik som dere ser ut til å ha gjort. Litt ertaberta tåler vi vel, fra folk som har rømt til Oslo  ;D

Jeg venter bare på at ryktebørsen skal melde om direktefly fra Kjevik til Hellas, jeg nå. Det hadde vært noe det. Fytterakkeren så vanskelig det skal være å få til charter fra Sørlandet!


Nå var ikke innlegget mitt mynta på Kristian spesielt, men denne holdninga generelt. Har opplevd denne "sytinga" så ofte fra østlendinger (som slettes ikke har noen grunn til å syte!) at jeg fikk metta mi på det området. Ville likt å hørt hylekoret om de ble tvunget til å reise fra nord-,midt-,vest- eller sør-Norge   ;D  Ellers tåler jeg masse erta berta   ;D
I mellomtia får vel vi i resten av landet fortsatt bare håpe på direkte-fly til også andre steder i Hellas enn Kreta og Rhodos   8)  Eller kanskje vi skulle søke om subsidier   ;D


Jeg syter ikke - langt i fra.

Men jeg synes at de som bor andre steder enn det sentrale Østlandsområdet bør gå 15-20-25 år tilbake i tiden og så på hvilke tilbud man hadde da i distriktene.

Da var det stort sett veien om Oslo som var det eneste alternativet (en og annen brukte SVerige) og bilettene med SAS eller Bråtens var ikke billige for å komme seg til Oslo.

Uansett er det et puslespill å planlegge f.eks. en Hellasferie på egen hånd, avhengig av preferanser om å komme seg hurtigst mulig fram til feriemålet. For meg er det så enkelt som at jeg bruker noen euro ekstra på hurtigferje for å komme fram i rimelig tid samme dag jeg reiser hjemmefra kl. 04. For andre er en overnatting underveis nødvendig, eller en del timer på flyplasser her eller der.

Det er slik det nå en gang er.

Kristian/Planer er til for å utsettes

ravin

Ryanair fra Rygge til Korfu og Kreta sommeren 2012 og salget har startet
http://www.boarding.no/art.asp?id=47762
Skitathos (2), Chios, Santorini, Chania (2), Rhodos

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...