Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørsen Fly 2012

Started by 5ifamilien, 11. Oct 11, 09:07:29

Previous topic - Next topic

5ifamilien

11. Oct 11, 09:07:29 Last Edit: 31. Aug 15, 21:01:05 by Ole
Noen som har noen spennende "rykter" for flyruter 2012   :D
Når legger Norwegian ut sine - og hvor går de fra/til? Er spendt på om det går noe fly Oslo-Santorini neste år. Årets rute ble lagt ut sent - rundt jan/feb - gjorde det ikke?
Finnes det noe direkte fly fra Landvetter - Athen el. Santorini - evt hvilket selskap?

filhellener

11. Oct 11, 10:51:02 #1 Last Edit: 11. Oct 11, 11:02:15 by filhellener
Quote from: 5ifamilien on 11. Oct 11, 09:07:29
Noen som har noen spennende "rykter" for flyruter 2012   :D
- evt hvilket selskap?


Noen rykter kjenner jeg ikke, men siden jeg er "konsulent" i familien har jeg sjekket div avganger /flyselskap i det siste  :)
Min datter med familie ( de er også 5 i familien) er avhengig av å reise i juli, pga sine jobber og for ikke å ta ungene ( 16, 12, og 9) ut av skolen.
Å reise charter er helt uaktuelt, det er vanvittig dyrt om man skal bestille tidlig, jeg forstår faktisk ikke at s å mange familier kan/vil bruke s å mye penger på ferie  :o

Det beste tilbudet jeg fant, og har bestilt til dem, er med Brussel Airways, Oslo G - Athen, med fine flytider og bra pris synes jeg  :) - og de  :juble: 8750 kr t/r  :))

( Austrian Airlines var ca 1000kr billigere , men da med veldig sen ankomst til Athen 23.35, og veldig lange transferopphold i Wien, så min familie syntes det var verdt kr 200 pr pers å lande i Athen kl 13.50 i stedet og ha kortere tid i  transfer)

- så  krysser vi fingrene og håpe de slipper unna streiker på reisedagene sine  :) - men de e r forberedt!

Prisen, 8750 for 5,  tror jeg ikke Norwegian matcher i j u l i   :vinke:
Kari

5ifamilien

Ja det var billig  ;) Men vi vil til Santorini.... har landet i Athen hvert år - og er litt "lei".... Vi får ha litt is i maven  ::)

Psst - hunden er 5-mann - så vi er bare 4 til Hellas ;)

filhellener

Quote from: 5ifamilien on 11. Oct 11, 14:01:58
Ja det var billig  ;) Men vi vil til Santorini.... har landet i Athen hvert år - og er litt "lei".... Vi får ha litt is i maven  ::)

Psst - hunden er 5-mann - så vi er bare 4 til Hellas ;)


:)) - da så...., hunden er 6-mann hos min familie   ^-^

Ang.Santorini, så fløy vi t i l Athen i fjor, hjem fløy vi med første avgang f r a Santorini i slutten av juni. Den avgangen var veldig billig, under 500 kr, ellers mener jeg å huske at det var fhv dyrt med Norwegian til Santorini.
Kari

Sjøløve

Quote from: 5ifamilien on 11. Oct 11, 09:07:29
Når legger Norwegian ut sine - og hvor går de fra/til? Er spendt på om det går noe fly Oslo-Santorini neste år. Årets rute ble lagt ut sent - rundt jan/feb - gjorde det ikke?


Jeg mener å huske at jeg kjøpte billetter i november i fjor til Norwegians rute fra Oslo til Santorini - men jeg kan selvsagt ta feil. 
Det ser ut som om Norwegian bare har lagt ut ruter t.o.m. mars neste år - så det burde forhåpentligvis komme et sommerprogram om ikke så lenge. 
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tjorven

Quote from: Sjøløve on 11. Oct 11, 17:24:17
Quote from: 5ifamilien on 11. Oct 11, 09:07:29
Når legger Norwegian ut sine - og hvor går de fra/til? Er spendt på om det går noe fly Oslo-Santorini neste år. Årets rute ble lagt ut sent - rundt jan/feb - gjorde det ikke?


Jeg mener å huske at jeg kjøpte billetter i november i fjor til Norwegians rute fra Oslo til Santorini - men jeg kan selvsagt ta feil. 
Det ser ut som om Norwegian bare har lagt ut ruter t.o.m. mars neste år - så det burde forhåpentligvis komme et sommerprogram om ikke så lenge.


Du husker riktig, Sjøløve. De siste årene har jeg alltid bestilt returbilletter fra Santorini, i slutten av juni, for samme pris.
Både Norwegian og Sas har salg nå, fram til 25.oktober, med reisetid mellom november og ut juni, tror jeg.
There are no strangers, only friends we haven't met.

5ifamilien

Ser Sas har tilbud - helt til du legger inn dato/antall personer... da stiger prisen  :(
Men Norwegian finner jeg ikke noe på sommer 2012 - hvor ligger dette tilbudet?

filhellener

Quote from: 5ifamilien on 13. Oct 11, 09:58:27
Ser Sas har tilbud - helt til du legger inn dato/antall personer... da stiger prisen  :(
Men Norwegian finner jeg ikke noe på sommer 2012 - hvor ligger dette tilbudet?


Jeg "abonnerer" på nyhet/tilbudsmailer fra bl a Norwegian, det siste tilbudet jeg har fått går ikke lenger enn til slutten av mars  :) 
- t r o r ikke de har lagt ut noe som gjelder sen vår og sommer enda  :)
Kari

Tjorven

Quote from: 5ifamilien on 13. Oct 11, 09:58:27
Ser Sas har tilbud - helt til du legger inn dato/antall personer... da stiger prisen  :(
Men Norwegian finner jeg ikke noe på sommer 2012 - hvor ligger dette tilbudet?


Sorry, ser at innlegget mitt kunne misforstås. Med Norwegian gjelder tilbudet enkelte europeiske byer, men ikke greske "sommerdestinasjoner". De er ikke lagt ut enda.
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Så på TV2-nyhetene kl 18.30 i dag der Apollosjefen ble intervjuet. Han sa at Apollo vurderer å droppe Hellas neste sesong pga. alle forsinkelsene i forbindelse med streikene der. Det er svært kostbart med slike forsinkelser, sa han. De vurderer å heller øke på andre reisemål som Tyrkia i stedet for Hellas.
Glika i zoi

Anders

Da har jeg et problem... :-(

Anita

 :-[ Da har vi også et problem... for det er Apollo vi reiser med fra Kr.sand.

Tyrkia frister ikke oss...

mvh Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...