Logg inn med Facebook eller Google!

Deilig bosted i Chania - takk til Ninette

Started by filhellener, 03. Jul 11, 21:25:16

Previous topic - Next topic

filhellener

Da jeg koste meg med bildene til Morten nå, minnet hans bilde nr 2 meg om at jeg hadde ment å takke Ninette, i g j e n, for tipset hun ga før vi reiste til Chania i 2007, så : tusen takk, Ninette  :grin:
Siden jeg har sett at Ninette har lagt ut/anbefalt \"Tereza\" flere ggr, og på flere nettsteder (?), tar jeg sjansen på at det er ok at jeg legger ut noen bilder  :smile:
Selv om det gikk fire år før vi kom tilbake til Chania var jeg ikke i tvil om at det var på Tereza jeg/vi ønsket å bo nå og :smile:
M a n g e  trapper opp, men vel verdt strevet, for å sitte på terrassen  :grin:  
Privat uteplass har man ikke på Tereza. det er et bord pr rom (tror jeg) på terrassen, men vi har oftest hatt den alene  :smile:
Å sitte der med en iskald Retsina er ikke \"det verste man kan gjøre\"  :grin:





Kari

Ninette

Så flott at du også trivdes på Teresa :-)

Denne terassen du viser bilde av, er litt av et funn, tatt i betraktning at den ligger midt i den venetianske havnen :-)

Jeg synes også rommene er verd å nevne. Hvert rom har sitt personlige preg, og er utrolig hyggelig innredet.

For et halvt år siden fikk Teresa ny daglige leder, Maria. Hun er gjestfri og profesjonell, og tar i mot gjestene som om de er gamle venner :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

filhellener

Quote from: \"Ninette\"Så flott at du også trivdes på Teresa :-)

Denne terassen du viser bilde av, er litt av et funn, tatt i betraktning at den ligger midt i den venetianske havnen :-)

Jeg synes også rommene er verd å nevne. Hvert rom har sitt personlige preg, og er utrolig hyggelig innredet.

For et halvt år siden fikk Teresa ny daglige leder, Maria. Hun er gjestfri og profesjonell, og tar i mot gjestene som om de er gamle venner :-)

Ja, visst er rommene verd å nevne, helt spesielle  :smile:
- vi  bodde på nr 7 sist og nr 8 nå, men har kikket inn på andre rom når dørene har stått oppe  :smile:
Nr 8 (oppe på terrassen) er jo som et \"museum\", det ble noen bilder derfra  :smile:

Maria er vel datteren, jeg visste ikke at hun var \"daglig leder\", men blid og koselig var hun, både i mailkontakten
og da vi traff henne  :smile:
Det syntes jeg faren var og, det var han som var i resepsjonen sist vi bodde der  :smile:
Kari

Tjorven

Her så det kjempetrivelig ut, og med knall utsikt  :D  Det er alltid hyggelig når man kommer over slike bosteder, og med gode \"reviews\" fra andre, er man iallfall trygg på at det stemmer med omtalen  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Heidrun

Ser på nettsiden til Teresa at de kun har telefon nr. Tenkte på uka før jul og muligens 1 uke der. Og skulle gjerne hatt en mailadresse å bruke til kontakt. Finnes dette.
Og hva koster et rm her pr natt f.eks
Yamas til livet og til

Heidrun

Yamas til livet og til

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Her så det kjempetrivelig ut, og med knall utsikt  :D  Det er alltid hyggelig når man kommer over slike bosteder, og med gode \"reviews\" fra andre, er man iallfall trygg på at det stemmer med omtalen  ;)

Ja, det er helt spesielt der , Tjorven, og bedre beliggenhet i Chania kan man ikke ha  :grin:
Vi ble sjarmert i senk av stedet og utsikten kan jo ikke beskrives  :grin:
- og når man da kan bo der til en OK pris så :-)
Men, det e r mange trapper opp, og for de som vil ha det \"fresh\" som svenskene kaller det, så er jo ikke alle bad feks like lekre som på et nyere sted, men rent er det der  :smile:
Kari

filhellener

Quote from: \"Heidrun\"Ser på nettsiden til Teresa at de kun har telefon nr. Tenkte på uka før jul og muligens 1 uke der. Og skulle gjerne hatt en mailadresse å bruke til kontakt. Finnes dette.
Og hva koster et rm her pr natt f.eks

Her er mailadressen Heidrun

 pensiontheresa@yahoo.gr

Kanskje det er billigere for en hel uke?
Vi betalte 45 euro  for rom nr 7 og 50 euro for nr 8 første uka i mai, men vi bodde kun et par dager.
Kari

Heidrun

Yamas til livet og til

filhellener

Quote from: \"Pusimal\"Kjempekoselig sted ,ser det ut til.
Noen som vet adressen til nettsiden til \"Teresa\"?

Skulle akkurat til å legge inn adressen da jeg så Heidrun hadde gjort det  :smile:
Kari

filhellener

Quote from: \"Heidrun\"Hva er en overkommelig pris da

 - spør du meg? - det er vel individuelt  :smile:
Kari

Ninette

Teresa har absolutt \"value for money\" til å ligge så sentralt i Chania.

Hundre meter lenger bort ligger Helena og Captain Vasillis. På Helena koster rommet 60 - 70 € per natt, på Captain Vasillis 75 - 90 €. I tillegg ligger Teresa litt tilbaketrukket i forhold til disse to stedene, og plages dermed  ikke av nattlig støy fra den venetanske havnen.

Jeg vil tro at rommene på Teresa er noe dyrere i høysesong. Jeg har stort sett bodd der i mai og september/oktober og har betalt det som nevnes lenger opp i tråden. Jeg bodde der en gang i august, og husker at jeg betalt mer, uten at jeg erindrer eksakt beløp.

Er det forresten noen som har nevnt det koselige felleskjøkkenet på takterassen?
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...