Logg inn med Facebook eller Google!

Koufonissi

Started by Svein~B, 20. May 11, 18:23:59

Previous topic - Next topic

Svein~B

18. Jul 11, 14:11:02 #48 Last Edit: 12. Sep 11, 10:13:45 by Svein~B
Hotellet har det ambisiøse navnet Paradise Resort. Det ligger landlig til. cirka 400 meter fra bystranda, 500 meter fra sentrum og 700 meter fra Finikas. Hotellet har hjemmeside der du finner flere bilder:

http://www.paradisekoufonisi.gr/

Her er bassengområdet. Bygningen nærmest er baren.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

21. Jul 11, 15:16:16 #49 Last Edit: 12. Sep 11, 10:14:35 by Svein~B
Her er vi tilbake i den østre enden av bystranda. Vi ser litt oppover veien mot Finikas.

Hadde du en av balkongene til venstre, Tjorven?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Åhh så koselig, Svein  :D  Ja, jeg bodde øverst til venstre, med blå/hvitstripa parasoll.
 Hele underetasjen består av en stor leilighet for opptil 6 pers, og Michalis (og Maria) Prasinou leier ut hele \"stasen\" for 45-50€ natta i juni/september, sa han. Jeg fikk omvisning der nede  ;)  God plass, men alt-i-ett på en måte, ikke avdelte rom. Det var skjermbrett man kunne bruke for å dele opp soveseksjonene i, etter eget ønske. Den egner seg nok best for familier i så måte. Romslig uteplass også.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

23. Jul 11, 12:58:36 #51 Last Edit: 15. Sep 11, 08:46:03 by Svein~B
Ja, der tenker jeg du koste deg, Tjorven   :)

Dette bildet er tatt fra omtrent samme sted, men her ser vi utover langs sjøsida av den husrekka som går mellom veien og sjøen rett øst for bystranda. Vi ser at det ligger en kafé bokstavelig talt i strandkanten, veldig nær bystranda. Jeg har forstått det sånn at det er Prasinou-familien som har den kaféen også og at de også har rom på denne sida av veien. Stemmer ikke det, Tjorven?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Diddi

Å,så deilig bilde! I dette huset bodde vi i fjor,i den øverste etg med markise. Føltes som vi satt nesten ute i vannet :grin:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Svein~B

25. Jul 11, 13:59:22 #53 Last Edit: 15. Sep 11, 08:47:24 by Svein~B
Takk for hyggelig kommentar, Frudiddi   :)

Jeg står fortsatt på omtrent samme sted, men her har jeg snudd meg. Tidligere har jeg vist bildet av bystranda og området øst for bystranda sett fra ferjekaien. Her ser vi motsatt vei. Vi ser området mellom kaiområdet og stranda og vi ser skuret på ferjekaien lengst til venstre i bildet. Den hvite bygningen vi ser litt til venstre for midten av bildet er bostedet To Limani som ligger rett bak kaiområdet. Mellom den bygningen og kaiene ligger kaféen med samme navn.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Quote from: \"Svein~B\"Ja, der tenker jeg du koste deg, Tjorven   :)

Dette bildet er tatt fra omtrent samme sted, men her ser vi utover langs sjøsida av den husrekka som går mellom veien og sjøen rett øst for bystranda. Vi ser at det ligger en kafé bokstavelig talt i strandkanten, veldig nær bystranda. Jeg har forstått det sånn at det er Prasinou-familien som har den kaféen også og at de også har rom på denne sida av veien. Stemmer ikke det, Tjorven?

Det stemmer, Svein.
Kafeen er kun åpen i høysesongen, tror jeg. Den var iallfall ikke åpna mens jeg var der (fram til 12/6) De venta på sønnen som bor i Athen, for dette var visst hans \"gebet\".
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"
Quote from: \"Svein~B\"Ja, der tenker jeg du koste deg, Tjorven   :)

Dette bildet er tatt fra omtrent samme sted, men her ser vi utover langs sjøsida av den husrekka som går mellom veien og sjøen rett øst for bystranda. Vi ser at det ligger en kafé bokstavelig talt i strandkanten, veldig nær bystranda. Jeg har forstått det sånn at det er Prasinou-familien som har den kaféen også og at de også har rom på denne sida av veien. Stemmer ikke det, Tjorven?

Det stemmer, Svein.
Kafeen er kun åpen i høysesongen, tror jeg. Den var iallfall ikke åpna mens jeg var der (fram til 12/6) De venta på sønnen som bor i Athen, for dette var visst hans \"gebet\".

Regner med at Maria\'s kafe fortsatt heter \"To Kyma\"  :smile:
Det var kafe både i første etasje i huset og over \"gata\" på en platting på klippen/stranda da vi var der.
Det var synd den ikke var oppe, Tjorven, de har, eller h a d d e i hvert fall,  s å herlige loukomades ...mums... :grin:
Kari

Svein~B

29. Jul 11, 14:53:58 #56 Last Edit: 15. Sep 11, 08:48:12 by Svein~B
Rousettos, som vi ser til venstre i dette bildet, er nok det mest sentralt beliggende hotellet på Koufonissi. Det ligger ca. 50 meter fra bystranda. To av øyas tre supermarkeder ligger også ca. 50 meter unna. Det ene ser vi til høyre i bildet. Det andre befinner seg skrått til høyre bak fotografen. Bakeriutsalget er litt lenger borte i den gata som går mot høyre. Der er det også en taverna og en bar som også fungerer som øyas internettcafe. Postkontoret er ca. 100 meter opp i gata som går opp til venstre i bildet. Kaféen i forgrunnen tilhører hotellet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Jeg kan bare opplyse om at Rousettos drives av dattera og svigersønnen til Michalis og Maria (mine husverter) Den svenske familien jeg traff på ferja bodde her, og trivdes veldig godt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

03. Aug 11, 13:36:12 #58 Last Edit: 18. Sep 11, 14:01:28 by Svein~B
Her har jeg gått litt oppover den gata som går opp til venstre for Rousettos, det vil si oppover mot postkontoret og vi ser Rousettos fra en annen vinkel. Selv om Rousettos ligger veldig sentralt, går jeg ut fra at det er lite støy, for det er lite trafikk og lite uteliv på øya. Det kan diskuteres om Koufonissi egentlig har noe sentrum, i og med at ting ligger så spredt, men jeg vil si at det er dette området, i og med at alle supermarkedene, bakeriutsalget og postkontoret ligger innenfor en radius på 100 meter her.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

05. Aug 11, 18:58:26 #59 Last Edit: 18. Sep 11, 14:02:30 by Svein~B
Et annet hotell, som ligger omtrent like sentralt, er Kerons Icons. Det ligger litt lenger opp i den gata som går opp til venstre fra Rousettos. Her er det forholdsvis høy standard, det er basseng og det er bar. Hotellet har hjemmeside:

http://www.keroshotel.gr/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...