Logg inn med Facebook eller Google!

Koufonissi

Started by Svein~B, 20. May 11, 18:23:59

Previous topic - Next topic

Kristian

Quote from: \"Mr.Mythos\"Svein: Finner ikke timetabellen når Skopelitis går på morgenen fra Naxos til Koufonissi.....Husker du det?

I tillegg går f.eks AEOLOS KENTERIS II fra Naxos ca 0900 på mandager og hele runden tilbake til Naxos-Paros-Syros.

Anbefaler som tidliger Openseas i kombinasjon om AIS

Husk også at Blue Star og Skopelitos går grytidlig fra AMorgos
Kristian/Planer er til for å utsettes

Kristian

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Mr.Mythos\"Svein: Finner ikke timetabellen når Skopelitis går på morgenen fra Naxos til Koufonissi.....Husker du det?

Hun går ikke om morgenen, hun går om ettermiddagen, klokka 14 hver dag. Derimot går Artemis klokka 10.10 fredager og søndager hvis du vil reise tidligere.

Skopelitos går vel kl. 1300 de dagene den går opp til Donousa
Kristian/Planer er til for å utsettes

Svein~B

Quote from: \"Kristian\"]Skopelitos går vel kl. 1300 de dagene den går opp til Donousa

Ifølge gtp går hun klokka 14 hver dag.

http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=1&SchMonth=7&SchYear=2011&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=1&Origin=EGRSKY56,11943,6&Destination=EGRSKY54KOUKOU,12055,8
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Kristian\"]Skopelitos går vel kl. 1300 de dagene den går opp til Donousa

Ifølge gtp går hun klokka 14 hver dag.

http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=1&SchMonth=7&SchYear=2011&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=1&Origin=EGRSKY56,11943,6&Destination=EGRSKY54KOUKOU,12055,8

Mulig jeg blingset, leste utfra AIS på avgangen, og der er det litt tidsforskjeller det er fort gjort å gå vill i. Nå får jeg ikke sjekket fordi ES har slått av transpomderen.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Svein~B

Her er en kafé som ligger på vestsida av byen, altså mot Loutro, To steki tis Marias. Det går også an å leie rom her. Vestvendt er det i hvert fall.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Heidrun

Den cafeen ser da ut som om den ligger veldig upraktisk til. ser jo nesten ut som det er en cafe i et hotell  jo. Kan det da dra mange turister
Yamas til livet og til

Svein~B

Quote from: \"Heidrun\"Den cafeen ser da ut som om den ligger veldig upraktisk til. ser jo nesten ut som det er en cafe i et hotell  jo. Kan det da dra mange turister

Det er i hvert fall ikke en café i et hotell. Det er nok heller en café som har noen få rom til leie. Det er faktisk ganske vanlig på de mindre øyene. Det er nok et naturlig stoppested for de som går tur og vil se hvordan det ser ut vest for byen. Hvis man da, som jeg, ikke går samme veien tilbake, men rundt neset, kommer man forbi denne caféen. Hvis man da har lyst på en forfriskning eller en matbit er det et naturlig sted å stoppe.

Koufonissi er ikke ei øy, men faktisk to øyer. Når man sier bare Koufonissi, tenker man normalt på den øya som mer presist heter Pano Koufonissi. Den andre øya heter Kato Koufonissi og det er den vi ser over mot her. Noen ganger sier man også Koufonissia og det navnet omfatter begge øyene. Ute til venstre i bildet ser vi også litt av den store ubebodde øya Keros.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Bystranda består av lys, finkornet sand. Det er noe stein, ikke mye. Det går vei rett bak stranda. Veien og stranda er adskilt av solide fastmonterte bukker. Det er langgrunt. Det er ingen fasiliteter på selve stranda, men det fins rikelig med butikker og serveringssteder i umiddelbar nærhet. Det fins en taverna rett over veien utenfor bildet til høyre. Opp til høyre fra midten av bildet ligger sentrum. Det er et supermarked rett over veien fra stranda og to til i gata vi ser enden på.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Herlig å se fortsettelsen på tråden din nå Svein, etter at jeg nettopp har fått opplevd Koufonissi selv  :D (både Pano og Kato) Deilig å mimre mens man lander etter ferien. Kommer det mer, eller?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Herlig å se fortsettelsen på tråden din nå Svein, etter at jeg nettopp har fått opplevd Koufonissi selv  :D (både Pano og Kato) Deilig å mimre mens man lander etter ferien. Kommer det mer, eller?

Takk for hyggelig kommentar  :)

Ja, det kommer nytt bilde i morgen   :)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Byen ligger på en høyde vest for bystranda og en liten dal som går innover fra bystranda. Det er også en høyde øst for bystranda. Det går fint an å bo oppe i byen, sånn som jeg gjorde, men det går også an å bo mer landlig, luftig og nærmere strendene på østsida, men da har man lenger vei til butikkene og til kaien.

Her ser vi opp på de nærmeste bostedene fra veien til Finikas.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

Takker for fine bilder!
Hvordan er \"tilbudet\" sånn uti siste halvdel av september? Har øyen gått litt i vinterdvale, eller er det lett å finne rom? Vet du noe om det? Noen andre?

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...