Logg inn med Facebook eller Google!

Agii Apostoli og Hotell Nontas

Started by kvbu, 10. Jul 10, 09:58:45

Previous topic - Next topic

kvbu

ÅÅÅ. Bare ei uke igjen til vi kommer til beste plassen på jord  :cheers: . Jeg og kona liker oss så godt på kreta, er den plassen vi koser oss skikkelig på. Agii Apostoli der er det noe roligere en i Agia Marina/Platanias, men vi reiser jo dit å for å se på folkelivet, og for å spise på  hyggelige Mitsos restaurant lagt vår elsk på den restauranten :cheers:

Skal bli nydelig med masse sol og bading, og på kveldstid blir det en bedre middag og bare rusle rundt å se på alt det fine i Chania og Platanias.

Gleder oss til å nyte livet :cheese:

kaka

Det høres ut som dere snart skal innta den perfekte ferien, for dere.
God tur! :flower:
KariK

kvbu

Quote from: \"kaka\"Det høres ut som dere snart skal innta den perfekte ferien, for dere.
God tur! :flower:


Håper det :bounce: Blir fjerde gangen på Kreta og andre gangen på samme hotell, så vi vet hva vi får på Kreta og Agii Apostoli.

Jeg kunne tilbrakt hele ferien her men kona syns det blir litt drøyt.

Ole

Nontas og Agii Apostoli/Kato Daratso er bare herlig! Vi bodde på Nontas en uke i 2008. Legger ved noen bilder fra Nontas. God tur!

valentinokia

Kjenner ikke til Nontas, men har sett masser av anbefalinger av gjester på et engelskspråklig nettforum.

Vi er nå i Agii Apostoli, men på Triton. Agii Apostoli ser ut til å være en litt rolig forstad til Chania, men med mye mer gresk innslag, og ikke så mye ghetto-følelse. Og det er helt greit!

Triton har \"Club\"-status hos vårt reiseselskap, Apollo, og det vil si at det har vært mange positive tilbakemeldinger fra gjester. Vi har bare vært der i et par dager, men det ser meget bra ut, og vi vil nok også etter oppholdet er slutt kunne si at Apollo har rett i klassifiseringen. Det er forresten et firestjerners leilighetshotell. Hotellet gir et godt førsteinntrykk, og vi er meget godt fornøyde med leiligheten og området. Kort vei til strand, og det er ingen bilvei å krysse.

I nabolaget ligger det flere hoteller, men det er ganske stille og rolig. Ikke gjennomgangstrafikk. Passer oss veldig bra (to voksne og to barn). Om kveldene har det vært rolig, og ikke noe bråk fra festløver. Det er helst barnefamilier som er her.

Det er relativt lite restauranter/tavernaer i nabolaget, men det går helt fint. Vi har spist på hotellets restaurant og på en taverna som heter Stavros, ikke langt unna. God mat og hyggelig service! Det er ikke noen restaurantgater med innkastere, så her får man være i fred. Likevel er det kort vei til Chania i øst og vestover til Kato Stalos og Agia Marina.

Starten på ferien har vært flott, og vi gleder oss til resten. For første gang tror jeg vi gjør alvor av å leie bil. Det gjør det adskillig lettere å komme oss rundt, enten på måfå eller akkurat dit vi ønsker.

Dette er tredje gang vi er på Kreta (og Hellas). Tredje gang på rad. Det er uendelig mange flotte steder å besøke rundt Middelhavet, men jeg må jo si at det ikke er for ingenting vi har valgt Kreta igjen. Om man skulle få nok av denne flotte øya, kan grekerne bare lesse på med alternativ. De har mer enn nok å ta av!

Okken

Til valentinokia:

Prøv også restauranten på Anais Holiday og Stellina Village når du først bor på Triton.  Begge har veldig god mat - Anais er min favoritt.

valentinokia

Quote from: \"Okken\"Til valentinokia:

Prøv også restauranten på Anais Holiday og Stellina Village når du først bor på Triton.  Begge har veldig god mat - Anais er min favoritt.


Takker så mye for forslagene! Har sjekket på Apollos hjemmeside og funnet ut hvor de ligger. Så da er det bare å avlegge dem et besøk :)

EDIT:

Har nå vært på Anaïs Holiday. Meget hyggelig plass, og det virket å være en populær plass, men vi var ute i grei tid, så vi fikk oss et fint bord ved bassenget.

Menyen var innholdsrik. Maten var meget god. Så vi skal nok ta turen tilbake dit!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...