Logg inn med Facebook eller Google!

Forslag til overnatting?

Started by Anders, 18. Jun 10, 22:48:46

Previous topic - Next topic

Anders

Ser ut til at vi ender med KLM til Athen denne september også. Ikke at det gjør noe, veldig grei reisemåte begge veier, og halve prisen av Apollo...
Men vi planlegger altså å ta turen direkte til Patmos, kommer frem i to-tiden om natten, og vil vel helst ha ting litt \"på stell\" da. Noen som har noen gode råd eller linker til overnattingssteder? Hva med det stedet du tok dine verandabilder, Ole? Utsikt over havnen er et digert pre, for å si det sånn :-)

Ole

Bildene fra verandaen er tatt fra verandaen til Irini Grilli (eller Grili) i Skala. Hun har mange rom å leie ut, men det er ikke alle som har eget bad. I toppetasjen er det et rom som vi bodde på i 2002. Det har eget bad og veranda med samme utsikten som vist på bildene i den andre tråden. Husker jeg ikke helt feil (det er godt mulig jeg gjør det), så er det rom nr. 8. Det er ikke kokemuligheter. Irini har ikke hjemmeside, og jeg har ikke tlf. nr. hennes. Det er mulig Zakken her i forumet har det, men det er lenge siden jeg har sett han her. Jeg kan kontakte han på Facebook.

Rett ved siden av Irini har dattera hennes, Fotini, bygd et hus der hun leier ut to studioer i toppetasjen. Det var under bygging da vi var der i 2006, men det var såpass ferdig at vi fikk titte inn. Disse studioene så rett og slett fantastiske ut. Alt var førsteklasses, og utsikten var topp. Her er det helt sikkert dyrere enn hos Irini, men tviler på at de tar noen upris. Mener vi betalte 30 eller 35 euro for tre personer hos Irini (juli 2008).

Vi har også bodd på Hotel Effie (2006), og der likte vi oss godt. Sentralt og fint hotell, men veldig små balkonger. http://www.effiehotel.gr/

På bildet under ser vi:
1: Huset til Fotini.
2: Verandaen bildene i den andre tråden er tatt fra.
3: Rom hos Irini med eget bad.

Ole

Jeg tok samme båten som deg, Anders, i 2008. Selv om jeg kom fram midt på natta var det mange romutleiere som hadde møtt opp. Det var helt i begynnelsen av juli, så det er godt mulig det er færre i september. Uansett er det greit å ha ordna dette på forhånd. Kl. 02:00 er det mørkt, dere er slitne, der er (kanskje) ikke så godt kjent i området......da er det nok lett å bomme.

Anders

Ja, sånn vi tenker her også. Bare bli møtt og finne roen :-)
Og de der studiosene til Fotini virker jo lokkende... utsikt over hele havnen er absolutt noe vi setter pris på. Håper du kan skaffe meg noen navn/nummer :-)

Ole

Tlf. nr. til Irini er 00302247032364

Lykke til!

Anders

Kjempebra! Takker for hjelpen, skal si fra hvis jeg får kontakt :-)

Ole

Vi har også bodd på Hotel Casteli. Det hotellet har basseng og bra beliggenhet. Ellers var det ikke så mye positivt. Det var dyrt, rommene trengte oppussing og de som jobbet der virket litt \"fjerne\". :-)   http://www.casteli.gr/

Anders

Vi liker nå godt de små, \"familiedrevne\" rooms, vi da. Seng og dusj og låsbar dør så trenger man ikke så mye annet (men utsikt over en havn er jo slett ikke å forrakte!)

Anders

Nettopp snakket med Fotini :-) Virket som en hyggelig dame. Ble lovet \"top floor studio\" (men glemte å spørre om prisen!!!)
Kan sjekkes her... http://rooms.patmos.eu/eng/studios/view/optasia/1
Ser unektelig bra ut!
Takker igjen for hjelpen.

Ole

Bare hyggelig å kunne hjelpe! Bildene ser lekre ut, og bildene lyver ikke! Håper prisen ikke er for gale da....

Anders

Hehe... håper eg og! Men eg får vel ta det som det kommer, siden eg glemte å spørre :-)
Stort over 40-45 kan det vel ikke være på den tiden? Eller er det et annet prisnvå der enn fx Naxos?

Ole

Quote from: \"Ole\"Irini har ikke hjemmeside, og jeg har ikke tlf. nr. hennes. Det er mulig Zakken her i forumet har det, men det er lenge siden jeg har sett han her. Jeg kan kontakte han på Facebook.

Hvorfor gå over bekken etter vann? :cheers:
http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=1561

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...