Logg inn med Facebook eller Google!

Chaniakysten..

Started by Thera, 02. May 10, 22:59:31

Previous topic - Next topic

Thera

Jeg reiste uspesifisert til Chaniakysten i går. Og havnet i Daratso.. Håpet på å bo i Platanias, eller et av stedene vest for Platanias, men er ikke så verst her heller. Fornøyd med hotellet som ligger rett ved stranda, og det er bare noen minutter med taxi til Chania.
Her blir jeg sannsynligvis til lørdag, før jeg reiser til Santorini. :)
I dag var jeg på stranda. Og badet! Knallsol og herlig temperatur..
Har lyst til å dra til Imbrosravinen eller ta en annen utflukt. Får se..

Her er noen bilder jeg tok i går:
..Don`t dream your life, live your dreams..

Tjorven

Høres og ser ut som du har det fint, selv om du havna i Daratso. Jeg fikk helt abstinenser da du skrev du hadde bada. DET er noe jeg gleder meg til. Og å la sola varme en vinterlei kropp. Kos deg på Kreta, Thera  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kalives

HEI,
 
 Det høres hærlig ut. Drar nedover en 5.Juni, men bare for ei uke.
 Har  dumpet over  ei  \" perle \" av en plass, Kalives.
 Var der i påska, litt av en opplevelse for en nordboer.

Thera

Ja, det var herlig å bade, Tjorven! Var så varmt i går at jeg måtte ta en dukkert. Vannet var langt ifra så kaldt som jeg trodde det skulle være.

Har sett bilder derfra, Kalives! Ser flott ut:)


Er litt tamt å være her helt alene, men det går greit. Prøver å orientere meg litt om Daratso og steder i nærheten via nettet nå, vet jo nesten ingenting fra før.
Tenkte å ta buss mot den botaniske parken ved Fornès i morgen. Men tror den ligger 4km fra der bussen stopper. Litt langt, så jeg bør vel prøve å finne utflukt dit istedet. http://botanical-park.gr/

Bestilte billett til Santorini i dag, godt å ha det i boks! :) Reiser grytidlig på lørdag..
..Don`t dream your life, live your dreams..

kaka

Så moro å se helt ferske bilder. Det høres så deilig ut, Thera!
Bildet fra olivenlunden var spesielt fint.
KariK

tali90

Det hørtes(og ser) virkelig deilig ut! Du må kose deg masse og ha det kjempe fint ;) Gleder meg fryktelig til jeg skal til Kreta om 23 dager og noen timer

Thera

Da jeg kom ut av dusjen i kveld, så jeg en lapp som var blitt sendt inn under døra her. Der stod det at jeg må være klar til hotellbytte i morgen kl 12. Skal til Kalives og gleder meg masse! Tror nemlig det er i nærheten av Vamos, dit har jeg hatt lyst til å dra en stund.. :)

Så akkurat bilder av hotellet, Kiani, ser flott ut! Leste en beskrivelse av Kalives også, virker veldig bra! Tror jeg blir fornøyd med å komme dit.
Det er mye lenger fra Chania enn der jeg bor nå da. Det er kjipt med tanke på at taxibilletten tidlig på lørdag kanskje blir så dyr at jeg heller bør finne hotell i Chania siste natta..

I dag var jeg på stranda igjen.. Deilig! I går var jeg i Kissamos. Veldig koslig sted, legger ut bilder senere!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Tjorven

Gleder meg til bildene dine, Thera. Du får det helt sikkert bra i Kalives også. Har ikke vært der selv, men det ser koselig ut der.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thera

Gikk fra hotellet til Kalives sentrum første dagen jeg var der. Titta litt rundt, før jeg dro til Vamos. Gikk en tur langs noen små gater der, herlig sted! Deretter spiste jeg en salat, før jeg måtte ta bussen tilbake til Kalives. Siste buss gikk allerede 16.45 fra Vamos..

Kvelden jeg kom til hotellet, spurte jeg om resepsjonisten visste hvor mye taxi til Chania kostet på natten, siden jeg allerede hadde bestilt bussbillett derfra. Det var bedre å ta bussen fra et sted kun 4km fra hotellet, mente hun. Jeg spurte om hun var sikker på at den stoppa der. Ja, det var hun. Syntes nesten det var ekkelt å spørre om hun var helt sikker, men det var jo veldig viktig for meg å vite. Kvelden før jeg skulle dra, snakket jeg med to andre resepsjonister. De trodde ikke at bussen kom til å stoppe og sa at det beste var å ta taxi til Chania og buss derfra som planlagt. Skulle tatt seg ut å stå i halvmørket og prøve å stoppe de umerka bussene som passerte, så det var bra jeg ikke bare stolte på hun første. Spurte en ansatt på flyplassen i Athen om hun var helt sikker på noe hun sa også, tidligere. Ja, det var hun. Men det hun sa var også feil. Sånt er festlig! :?
Men jeg kom meg avgårde. Ble hentet av taxi 04.50. Buss fra Chania til Heraklion 05.30, så båt derfra til Santorini. Var fremme rundt kl 12. Skriver mer om hvordan det er her i Kamari 2010-tråden.. :)
..Don`t dream your life, live your dreams..

Tjorven

Åh, så nyedelig det \"grønnbildet\" var   :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Ja, det var virkelig flott, Thera. En helt spesiell stemning.
KariK

Ninette

Ser ut som om du har en deilig ferie :-) Og så fine bilder du har lagt ut! Kos deg videre, og god tur videre :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...