Logg inn med Facebook eller Google!

Er dette politikk?

Started by Anders, 23. Jan 10, 00:07:28

Previous topic - Next topic

Anders

Jeg er forarget. Føler meg litt støtt, faktisk. Kjenner at ett eller annet inni meg bobler og stritter imot. Kanskje er det på tide å skaffe seg et våpen?

For sånn har det jo blitt. Våpen er visst det eneste gyldige og gangbare. Enten er du med oss, eller så er du mot oss. Og oss, det er jo vi"¦ oss her liksom. Ikke kom her og kom her!

Egentlig bør du bli der du er. Det er best for alle. Nå har jeg fått med meg at det er ganske mange av deg der du er, og at det kan bli litt trangt om plassen, men ikke kom her og kom her likevel!

Jeg er tvisynt. Ambivalent. Skeptisk til og med"¦ iallfall litt sånn forsiktig avventende. Ka svarten"¦ ikke kom her og kom her!

Skal ikke en dansk Kurt få være en dansk Kurt? Hva pokker har noen andre med den danske Kurts tegninger å gjøre? Hæ???

Det måtte vel komme. Politikk på forumet. Men danske Kurt bedrev da ikke politikk??? Har han noen gang vært folkevalgt?Har han noen gang stått frem som representant for sine velgere, og har han noen gang gitt uttrykk for sine velgeres synspunkt?

Næ"¦ han gjorde vel jobben sin"¦ han brukte sin pensel for å tegne sitt syn"¦ rundtom disse kanter av verden er det liksom tillatt"¦ noen har gått før oss her og sagt at det skal være tillatt"¦ ikke bare det forresten, det skal til og med være en rett. Man SKAL kunne si eller skrive eller tegne eller male eller til og med bare indikere hva man mener"¦ det er en RETT!

Nesten en forbannet plikt. Er man for noe, har man rett til å si det"¦ er man mot noe har man rett til å si det også. Er det ikke herlig? Føler vi oss ikke særdeles fri og avslappet og ubetvunget når vi hvert fjerde år går og sier vår mening? Hvorfor fanden skal jeg da være nødt til å bekymre meg over den danske Kurt???

Jo"¦ fordi den danske Kurt har visst gjort noe aldeles forferdelig. Det er komplett uforståelig for meg, men det står i køen sammen med andre komplett uforståelige ting. Jeg skjønner rett og slett ikke at jeg skal føle behov for å skaffe meg våpen, eller føle at det muligens kanskje er så stor forskjell på folk at våpen er en gangbar løsning. Jeg er virkelig ambivalent"¦

Altså"¦ jeg skal ut og fly. Ille nok i seg selv. En liten risting i flyet og jeg fyller buksen med klinkekuler. Trenger jeg da en eller annen u-uttalt trussel om bomber og granater og det som verre er? Har jeg virkelig behov for å høre en skjeggete mann si at jeg ikke er trygg noen steder? Hadde ikke verden vært et bedre sted uten denne skjeggete mannen og hans mumling?

Antagelig. Ganske sikkert, faktisk. Og etter som tiden går blir jeg nesten overbevist"¦ MIN verden hadde garantert vært bedre uten denne skjeggete mannen og hans mumling. Jeg begynner faktisk å tenke at min verden hadde vært veldig mye bedre uten sånne skjeggete, mumlende menn"¦

Det er jo ikke så mange av dem, heldigvis. Vi har noen få like rundt oss, ikke fullt så skjeggete og iallfall ikke like mumlende (dessuten snakker de jo norsk, så det hjelper jo), men de er der like fullt. "Mørkemender" på hvert sitt vis. Noen av dem sier at jeg er en synder, andre sier at jeg er en vantro (hva nå enn det måtte være), og noen av dem sier dessverre at fordi jeg er den jeg er så er jeg ikke gangbar.
Akkurat det reagerer jeg litt negativt på. Får jeg ikke være den jeg er? Men i svarte"¦ det var da ikke jeg som bestemte hvem jeg skulle være? Om jeg har blitt sånn at jeg kan le (skratte til og med!) av ting som andre finner støtende, så burde ikke det føre til at jeg skiter klinkekuler bare jeg tenker på en flytur? Kem i svarte er du som trur du kan bestemme her???

For jeg bryr meg da pokkerns i danske Kurt og hans tegninger. Jeg strunter glatt i alt som har med andres holdninger til etterlivet å gjøre. Jeg har bare et intenst ønske om at det flyet som har brakt meg himmelhøyt skal bringe meg kontrollert jordnært igjen, og da trenger jeg slett ikke skjeggete, mumlende menn underveis. Kan ikke dere bare holde kjeft og gå og mumle et annet sted?

Det har nesten blitt en religion for meg. Jeg tror- er nesten hellig overbevist om- at verden hadde vært et bedre sted hvis alle mumlende menn fant sin egen lille krok å mumle i og var fornøyd med det. Hvorfor skal de på død og liv gjøre min flytur- mitt liv- min tilværelse- mer lidelsesfull enn den trenger å være? Jeg har da aldri gjort noen mumlende menn noe"¦

Eller?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...