Logg inn med Facebook eller Google!

Svindlere i Chania (en advarsel)

Started by Ole, 10. Oct 09, 16:21:19

Previous topic - Next topic

Ole

I et år har jeg hatt planer om å lage en tråd om taverna Enplo i Chania. Imidlertid har jeg ventet, da dette ikke er noe hyggelig innlegg. I dag var jeg innom svenskenes Hellas-forum, og der kom jeg over en tråd om denne tavernaen som tar opp akkurat det jeg har hatt planer om å ta opp. Dermed er jeg sikker på at jeg vil advare alle mot å gå på Enplo!

Taverna Enplo driver med systematisk svindling av turister! Vi var der i 2005 og spiste middag. Jeg husker ikke om middagen var bra eller dårlig, men jeg husker regningen og oppførselen til kelneren. Det er ikke alltid jeg ser så veldig godt over regningene, men denne gangen gjorde jeg det. Alt stemte, bortsett fra noe som sto nederst. Det var et lite beløp på 5 euro, som egentlig ikke betydde noe, men likevel spurte jeg hva det var betaling for. \"Taxes\", sa kelneren. OK, tenkte jeg, men skatt for hva? Jeg spurte hva slags skatt det var, og kelneren hisset seg opp og var på grensen til truende. Vi fant ut at det var best å bare betale og komme seg vekk derfra så fort som mulig. Det var tross alt bare 5 euro.

I fjor var vi på Kreta igjen, og der ble vi kjent med de som bodde på naborommet. En kveld kom de hjem og fortalte om middagen de hadde spist på Enplo. De hadde måttet betale 50 euro ekstra, og regningen for to voksne kom på 120 euro! Kelneren hadde sagt at 50 euro var til kokken. De hadde betalt og gått. De var ikke interessert i noen diskusjon om penger.

Ta dette som en advarsel! Søk på nettet, for det er tydligvis flere som er blitt svindlet på denne tavernaen.

Enplo ligger rett ovenfor Ela, i et kryss.

Er det andre som har positive eller negative erfaringer med Enplo?

Her ser vi litt av tavernaen.

Sjøløve

Dette kan jeg bare gi mitt bifall til.
For 3 år siden var vi 7 jenter på ferie på Kreta - og var dumme nok til å la oss sjarmere i senk av kelnerne på denne tavernaen og innta kveldens middag der.
Vi lot oss overtale til å bestille \"dagens rett\" - lammekjøtt kokt både lenge og vel i ovnen med diverse velsmakende grønnsaker etc etc som tilbehør.
Kjøttet vi fikk servert var både trevlete og seigt - retten svarte overhodet ikke til forventningene.  
Da regningen kom fikk vi nærmest bakoversveis, det desidert dyreste måltidet vi spiste i løpet av ferien på Kreta.  Sammenlignet med det vi spiste de andre kveldene tror jeg nesten vi betalte dobbelt så mye på Enplo for hovedrett og vin til maten.
Vi skulle nok ha reagert der og da på regningen - men vi var kanskje litt \"godtroende\" og tenkte som så at det kostet vel litt mer her da.
I ettertid har jeg på svenskenes forum lest om flere som har negative erfaringer herfra - og nå blir altså det samme tatt opp her.
Litt rart igrunnen at denne tavernaen klarer å holde det gående med så mye negativ omtale.  
Skulle jo tro at folk skygget unna etterhvert som kritikken brer om seg.  
Men Chania har jo tusenvis av turister hvert år - innkasterne klarer nok med sin \"sjarmerende\" oppførsel å hanke inn stadig nye \"ofre\".
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Thera

Fysj! At et sted har fortjent dårlig omtale er det dessverre ikke alle som får med seg.. Bra at det lages tråd om dette!

Det er en restaurant på Santorini som ikke er helt bra også. Vurderte å lage en tråd om det for en stund siden.. Men det eneste negative er sjefen der. :angry1:  Alt annet er så godt som perfekt! Samtidig som jeg gjerne vil at folk skal vite hvordan denne \"sjarmøren\" egentlig er, så vil jeg ikke nevne noe navn på restauranten når det er èn enkelt person som er problemet..  :dontknow:  
..Don`t dream your life, live your dreams..

Mariell

Nå ble jeg jammen forskrekket, for ja vi var også på denne tavernaen for et par år siden , og fikk også bakoversveis av regninga som var mye mer enn hva vi vanligvis betalte for en familie på fem. Studerte ikke kvitteringa, men skjønner nå at vi også nok ble lurt ja.

Heidrun

Har også vonde følelser overfor denne restauranten. Skulle bare ta 1 øl. Og når jeg skulle betale så ble det presantert en regning på 15 euro. Dette nekta jeg å betale. Da kom det en politimann som hørte krangelen vår og lurte på hva dette var for noe. Jeg sa det som det var at 15 euro for en øl betaler jeg ikke. Politimannen så da på regningen og ringte stasjonen sin. Da fikk jeg beskjed av denne politimannen om å legge igjen 3,5 euro og drikke opp i fred og ro. Etterhvert kom det en høytstående politimann til dette stedet. Det viste seg at de hadde hatt dette stedet under oppsikt på grunn av klager og takket meg for at jeg krangla med denne restauranten. Da fikk de tatt dem på fersk gjerning. dagen etter var denne restauranten stengt. Men hva som skjedde senere vet ikke jeg.
Dette var i juni i år
Yamas til livet og til

Morten

Har gått forbi denne resturangen flere ganger (år), men innkasteren har ikke akkurat gjort det så interesangt å stoppe der. Resturangen ligger jo også i en \"nedoverbakke\" noe som ikke er så atraktivt.

Nå i Påska bestemte jeg og sønnen at vi skulle teste ut resturangen, ikke bry oss så mye om den litt \"innpåslitne\" innkasteren.
Det var en ok opplevelse sånn matmessig synes jeg , prisene lå kanskje litt høyrere enn de andre stedene, ikke mye.

Men det jeg bet meg mest merke til var \"innkasteren\" og hans oppførsel. Det var ikke noe rart det var lite gjester slik han pratet til \"mulige gjester\".
Han hadde også en personlig feide med de som jobbet på Ela. Høylytt kjefting og dritkasting, det gjør det ikke så trivelig.

Passerte forbi der igjen i Juni/Juli da var resturangen åpen igjen ja Heidrun.

- Ser også på Kalimera.nu at det er noe endringer. At eieren av Ela har kjøpt huset som Enplo disponerer og at det vil bli endringer.... Et annet sted står det at eieren av Enplo har kjøpt Ela  :?

- Men jeg skal ikke dit igjen ihvertfall. Det er altfor mange andre trivelige spisesteder i Chania som skal besøkes. Det er synd det skal være slik. Ikke nå spesielt for Chania og Kreta antar jeg.
Κρήτη στην καρδιά μου.

kalives

hei , hei.

 Denne spiseplassen er det flere som har dårlig erfaring med,dårlig mat svært dyrt.
 Vi   ( 2 familier ) ble som magen andre  \" sjarmert \" av mannen som gikk å fikk folk til å sette seg.
  Maten var ikke noe å skryte av, regninga var heller til å gråte av...

 Men det er et sted like i nærheten, en plass som jeg ikke husker navnet på men det ligger i\\en gate som fører rett opp til dette stedet, ett sted uten tak, bare noen meter ifra...
 Anbefales.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...