Logg inn med Facebook eller Google!

BILLEIE PÅ KRETA

Started by marvolk, 29. May 09, 11:47:14

Previous topic - Next topic

marvolk

Heisann.
Nå bærer det avgårde til Kreta for 2. gang:) Var der i fjor også og er blitt helfrelst av denne flotta øya. Ønsker å se mere av Kreta denne gangen og ønsker å leie bil et par dager . Vi har to barn på 9 og 5 år også. Noen som kan anbefale noen firma i nærheten av Agia Marina der vi skal bo (på Aleksandria Beach for de som vet om dette stedet???)
Og hva er prisen for to dagers leie. Via ving sine sider koster det ca. 800 KR, Noen tips??

Heidrun

Hei Marvolk.
Når reiser du avgårde til denne herlige øy
Yamas til livet og til

marvolk

Quote from: \"Heidrun\"Hei Marvolk.
Når reiser du avgårde til denne herlige øy

Vi reiser 11. juni:) Kun 13 dager igjen.

Sjøløve

Vi leier som regel alltid bil på øyene, har leid flere ganger på Kreta.
Umiddelbart synes jeg det høres dyrt ut med 800 kr for 2 dagers leie gjennom Ving, de beregner seg nok en provisjon selv for å arrangere utleie.
Vi tar som regel en runde til flere utleiefirmaer og forhører oss om pris, og har betalt mellom € 25 og € 30 pr døgn for en liten bil av type Peugeot 206,
Citroen C3, Opel Corsa e.l.
Vi leide en gang av et utleiefirma i nærheten av Alexandra Beach.  Husker ikke hva firmaet het, men det lå på motsatt side av veien for Alexandra Beach
mot Chania.  Stor parkeringsplass utenfor hvor vi kunne parkere bilen om natta, da det var vanskelig å få parkert der vi bodde (hadde bilen flere dager).

God tur til herlige Kreta  :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

marvolk

Quote from: \"Sjøløve\"Vi leier som regel alltid bil på øyene, har leid flere ganger på Kreta.
Umiddelbart synes jeg det høres dyrt ut med 800 kr for 2 dagers leie gjennom Ving, de beregner seg nok en provisjon selv for å arrangere utleie.
Vi tar som regel en runde til flere utleiefirmaer og forhører oss om pris, og har betalt mellom € 25 og € 30 pr døgn for en liten bil av type Peugeot 206,
Citroen C3, Opel Corsa e.l.
Vi leide en gang av et utleiefirma i nærheten av Alexandra Beach.  Husker ikke hva firmaet het, men det lå på motsatt side av veien for Alexandra Beach
mot Chania.  Stor parkeringsplass utenfor hvor vi kunne parkere bilen om natta, da det var vanskelig å få parkert der vi bodde (hadde bilen flere dager).
Takk skal du ha for hjelpen, kan se der ja, om det er billigere.
Vet du noe om hotellet vi skal bo på og strøket rundt der, er det noen bra resturanter/Tavernaer som du vil anbefale??

God tur til herlige Kreta  :flower:

Heidrun

Quote from: \"marvolk\"
Quote from: \"Heidrun\"Hei Marvolk.
Når reiser du avgårde til denne herlige øy

Vi reiser 11. juni:) Kun 13 dager igjen.
Da kommer du 2 dager etter meg. Leve Kreta og Yamas :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:
Yamas til livet og til

Epicuristen

Lei lokalt!

Vi gikk i samme \"fella\" da vi var nedover første turen og leide bil. På Apollos infomøte ble vi sterkt oppfordret til å leie bil hos Hertz, \"for dem hadde alle forsikringer i orden\". Vel, det har dem alle sammen! Dem har ikke lov til å leie ut biler om ikke alt av forsikringer er på plass (Det eneste er vel dekk og understell som det ikke er lovpålagt å forsikring på!) Og prisen var da selvsagt minst 50% dyrere med Hertz enn alle de lokale. De senere årene har vi holdt oss til AutoForce og MEGET gode erfaringer med dem! Vet at det er mange seriøse aktører der nede, blandt dem; Inter-City og Green-Ways. Auto Force kan nok bli litt prolematiske for dere ettesom de har sine kontorer i Rethymno.

Tips; Ikke ta den første og beste du snubler over, men finn en du liker å leie bil av. For etter hverty som blir \"stamkunde\" skal man ikke bli overrasket om det drysser uannonserte rabatterte priser.

God tur! :)
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Frost

Vi brukte Voyager da vi var på Kreta. Var veldig fornøyd med dem.
Det kom ikke ekstraforsikringer i tillegg, når bilen ble levert til oss. Som vi har erfart tidligere med et annet firma.

Lykke

Hei!  :flower:
Jeg er ny her på forumet. Har vært fast leser en god stund. I sommer skal jeg og samboeren min til Rethymnon, der har jeg aldri vært før. Vi har planer om å låne bil, og i den forbindelse lurte jeg på om noen vet om et firma der som er å anbefale? Eller er det kanskje ganske lik standar på leigefirmaene?

Epicuristen

Tror de fleste er greie å leie bil av, men personlig fortrekker vi å leie av AutoForce. De har kontorer en liten bit ut langs med stranden.

Leier dere der får dere hilse til Irini fra Trond da! Vi leier bil av dem nå i August igjen.

Hjemmesiden deres finner dere på; www.autoforce.gr men den er litt utdatert når det gjelder utvalget biler virker det som. Dvs: Dem har flere typer biler enn det som står på siden her.
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Lykke

Tusen takk! :compress:

snoknud

Selv om Marvolk er dratt, er det vel andre som ønsker tips på billeie.  Jeg pleier å si det uansett lønner seg med lokale firmaer, som en over her skrev leier også jeg av www.voyagerincrete.gr/, som jeg har gjort de siste 5 år, ca 7 uker i året, og det har aldri vært noen problemer, hverken med bilene eller vilkåra eller levering.
snorre

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...