Logg inn med Facebook eller Google!

Fly til Parga?

Started by kidy, 19. May 09, 16:27:29

Previous topic - Next topic

kidy

Hei,
jeg og kjæresten min har lyst til å prøve Parga som reisemål i sommer. Har aldri vært i Hellas før, men har lest mye bra om Parga. Men hvordan kan man komme seg dit dersom man ikke vil velge charter? Vi liker bedre å kunne sette sammen reisen selv, men virker som om det ikke er så lett å finne gode alternativer med fly.. Noen som har noen gode tips? (Bor i Oslo)

Tommy

Hej

Det enklaste är nokk i så fall att flyga till Athen o sen ta inrikesflyg därifrån till Preveza som har den flygplats som ligger närmast Parga, det är också där charterflygen landar för dom som ska till Parga eller Lefkas. Från Preveza blir det sen nån timmes färd med taxi. Några flygplatser med direkt utrikesflyg finns inte om man ska till Parga från skandinavien.
Korfu ligger ju inte heller långt bort, men då blir det klydd med båt därifrån o sen buss från Igoumenitsa på fastlandet en bit norr om Parga.

Alternativt ta buss från Athen...

Har ni kollat möjligheten med flygstol hos apollo ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Heidrun

Nå skal jeg synse litt. Men har ikke Norwegian  flyruter til Corfu, Da er  det enket å ta en båt over til Parga
Yamas til livet og til

Tommy

Quote from: \"Heidrun\"Nå skal jeg synse litt. Men har ikke Norwegian  flyruter til Corfu, Da er  det enket å ta en båt over til Parga

Näe, det är ikke enkelt att ta båt till Parga Heidrun, för det finns ingen reguljär båtförbindelse mellan Korfu o Parga. All reguljär båttrafik från Korfu till fastlandet går till Igoumenitsa.

Men har norwegian flyg till Korfu så går det förståss att ta sig till Parga därifrån, men det blir båt till Igoumenitsa o så buss alternativt taxi därifrån, o det går säkert fint, det är inte så långt från Igoumenitsa.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Hei Kidy, og velkommen til forumet  :)
Det enkleste er nok å fly med Apollo direkte til Preweza. Vet ikke når dere har tenkt å reise, og for hvor lenge, men ser at det er veldig billige reiser til Parga i sommer, både med og uten bosted. Tar dere kun fly og betaler litt ekstra, så har dere jo transport helt fram også, og kan heller ordne bosted selv om dere vil.
Parga er en idyll, og et flott alternativ for en førstegangstur til Hellas. God tur.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Ja flygstol till Preveza är nokk det enklaste alternativet, kolla med apollo. Vad har ni för krav på boende ??? Det går så klart att ordna när ni kommer dit genom att höra efter på plats, i barerna på hamnpromenaden till exempel, men där är inga rumsraggare i Parga. Annars kan ni få lite tips här ifall ni vill. Parga är fint :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kidy

Takker for svar =)

Quote from: \"Tjorven\"Vet ikke når dere har tenkt å reise, og for hvor lenge, men ser at det er veldig billige reiser til Parga i sommer, både med og uten bosted.

Hva menes med veldig billig? Vi skal dra i midten/slutten av juli (er vel kanskje dårlig tidspunkt med tanke på pris..) og charter for 2 uker kommer da på rundt 6000-7000 pr person. Jeg føler egentlig at det er litt dyrt, men det er kanskje ikke det med tanke på tidspunkt?
Ellers blir kun fly via apollo/ving på ca 5000-6000, så da er det i såfall like greit å bestille pakkereise.

Ellers lurer jeg på om dere som har vært der foretrekker basseng på hotellet , eller om man for det meste bruker strendene? Vil jo egentlig helst ha basseng, men det blir jo dyrere, så er kanskje ikke nødvendig..

Tommy

Sedan det är 2 veckor ni ska vara där o prisskillnaden mellan att ta charter eller ordna allt själv är så liten så hade nog jag valt charter, också med tanke på att det är er första resa till Grekland o Parga o ni inte är så bekanta vare sig med landet eller Parga. Näe, köp en charter-resa så kan ni luta er tillbaka o njuta av er semester fullt ut istället för att \"jaga\" runt efter boende. Bassäng kan nog vara skönt fast jag aldrig brytt mig om att bo så. Men till exempel Lemon Tree är ett trevlig ställe med pool o sånt.

ha det bra i Parga :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Juli er nok den dyreste måneden å reise i. Jeg har sett på mai/juni og september for egen del, og da har det vært billigere.
Hvis dere bor nær sentrum er det 3 fine bystrender med sand/småstener, og på andre siden av borgen ligger den store sandstranda Valtos, så her er det mye å velge i. Har aldri følt behov for basseng i Parga.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kidy

Tusen takk for all hjelp!
Nå er 14 dagers ferie til Parga bestillt, og vi har for alvor begynt å glede oss=)

Tommy

Quote from: \"kidy\"Tusen takk for all hjelp!
Nå er 14 dagers ferie til Parga bestillt, og vi har for alvor begynt å glede oss=)

Gläd er åt ett par fina veckor i härliga Parga  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...