Logg inn med Facebook eller Google!

En fin fottur fra Kardamili til Proastio og Petrovouni

Started by Athina, 19. Dec 08, 01:03:06

Previous topic - Next topic

kaka

Jeg er fortsatt med! De overgrodde stiene her er jo vakre!
Det var en del av førsteinntrykket mitt fra området, - og noe av det som tente meg, slik at jeg kom tilbake gang etter gang.  :flower:  
Det ser til og med ut som et lite fikentre har forsøkt å slå rot i en stein også (det blir neppe frukt der)
Men den vaskemaskinen kunne de spart seg! Ganske utrolig å bare \"sleppe den ned\" slik. :angry7:
KariK

Tjorven

Utrolig vakre fargetoner i den siste billedsekvensen din, Athina   :cheers:  og herlige naturfenomener. Dette var vakkert   :flower:
For ikke å snakke om den skjønne pusen som har funnet seg en bolig. Klart den følte seg hjemme der; den har jo samme farger som huset  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Takk for fine kommentarer, kaka og Tjorven :flower:
En stund etter at vi begynte å lure på om vi var fullstendig på villspor, fikk vi øye på den karakteristiske kirken Agia Sofia, i utkanten av landsbyen med samme navn :cheers:
Her er noen av reisefølget sine bilder:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Så kom regnet, og vi søkte ly i et gammelt, ubebodd hus nær kirken, sammen med et eldre engelsk par som også var ute på tur.
Etter en stund begynte vi på stien som går fra Agia Sofia og  ender ved Gamle Kardamili. En fantastisk flott tur som anbefales varmt :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Katherina

:cheers Fryder meg over å følge deg fortsatt og denne gangen på veldig kjente stier. Arig å se bilder fra inne i huset. Gleder meg til å gå turen til Proastio i mai. Har allerede lagt meg i trening. I lengre tid har ejeg ikke vært sprek nok til denne turen, men nå er jeg inne i et treningopplegg og gulrota er nettopp denne turen. Så derfor er bildene dine til helt spesiell inspirasjon.  :cheers:

Athina

Quote from: \"Katherina\":cheers Fryder meg over å følge deg fortsatt og denne gangen på veldig kjente stier. Arig å se bilder fra inne i huset. Gleder meg til å gå turen til Proastio i mai. Har allerede lagt meg i trening. I lengre tid har ejeg ikke vært sprek nok til denne turen, men nå er jeg inne i et treningopplegg og gulrota er nettopp denne turen. Så derfor er bildene dine til helt spesiell inspirasjon.  :cheers:

Tusen takk, Katherina, og lykke til med forberedelsene til Proastio-tur til våren, du har virkelig noe fint i vente! :flower:

Her er noen bilder til fra turen nedover stien fra Agia Sofia. Det har sluttet å regne, og vi kan skue utover den nordlige delen av Kardamili. Snart har vi Gamle Kardamili i sikte, og det er et vakkert syn :flower:
Vi passerer også graven til Dioskouri-tvillingene Kastor og Polydikes.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Du formidler bildene med ekte kjærlighet og glede. Det er nesten som å vandre der sammen med deg, og oppleve den vakre naturen enda en gang. Det meste er kjent og kjært, men den omveien har jeg nok ikke funnet enda.
Takker og bukker for herlige bilder. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Athina

Quote from: \"Magnolia\"Du formidler bildene med ekte kjærlighet og glede. Det er nesten som å vandre der sammen med deg, og oppleve den vakre naturen enda en gang. Det meste er kjent og kjært, men den omveien har jeg nok ikke funnet enda.
Takker og bukker for herlige bilder. :)

Tusen takk, Magnolia! Jeg blir nok aldri lei av å vandre i dette landskapet. Det blir noen \"feilskjær\" av og til, men det er ikke så farlig. Man kommer som regel dit man skal til slutt :icon_smile:
Her er de siste bildene fra turen:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Takk igjen, for turen i disse frodige og vakre omgivelsne, Athina!
Glimtet av kirken, fra stien, var helt spesielt!
KariK

Tjorven

Tusen takk for den herlige turen, Athina (selv om den ble \"inntatt\" foran pc\'n  ;)  )
Nydelig landskap i vakre høstfarger, og spennende detaljer underveis.
Rart at ingen har restaurert det gamle huset dere søkte ly i. Kanskje litt for omfattende arbeid, men hvilken utsikt!!
There are no strangers, only friends we haven't met.

MaFi

Skulle gjerne vært med på denne turen, ja!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...