Logg inn med Facebook eller Google!

En fin fottur fra Kardamili til Proastio og Petrovouni

Started by Athina, 19. Dec 08, 01:03:06

Previous topic - Next topic

Athina

Det var synd, bengalow, den hadde sikkert vært fin å ha som dekorasjon inne...

Quote from: \"kaka\"Den lille kafe/kramboden har vært mitt stoppested for lesk i Proastio. Har jo skjønt at jeg må utvide \"beitet\", men det har vært moro å sitte ned der!

Kan tenke meg det er moro å sitte der, kaka, det skal jeg også prøve neste gang :iconbiggrin:
Har aldri vært inne der, men har hørt at det er en sånn koselig gammeldags landhandel  som har \"alt\". Stemmer det, kaka?

De har iallefall mange blomsterpotter utenfor, til og med den gule postkassen har fått et par stykker på toppen :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Riitta

Du har tagit härliga bilder på dina promenader Athina :bom:
Nu börjar ju mörkret snart ge sig och man kan börja tänka framåt mote eventuella härliga promenader i Hellas till sommaren :bom:

Riitta

Magnolia

Gjett om jeg koser meg med bildene dine, Athina.
Jeg har selv gått den turen - og deler av den - og kan bare skrive under på at det er en herlig opplevelse. Ikke minst kan et stopp i Proastio by på mange uventede hendelser. Gjestfriheten vi møter der opp er unik.
En gang jeg var inne i den lille butikken du viser, fikk jeg ikke lov å betale det jeg hadde kjøpt. Dama bak disken ble så glad da jeg spurte om å få fotografere henne.
Vi finner fortsatt en del slike kramboder på Mani, der alle tenkelige varer blir solgt. Denne butikken intet unntak. :)

[ol]

Her sitter hun bak disken midt i herligheten. :)
Jeg var så blendet av den sterke sola utenfor at jeg fikk ikke øye på henne med det samme.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Magnolias beskrivelse er svar nok. Jeg kjenner nesten ikke igjen butikken innvendig opplyst av blitz fordi det er såpass mørkt der inne, men bare smil og glede over besøkende Tror ikke de er så vant med at vi turister setter oss der, så det er nok stas når det skjer.
KariK

Athina

Takk, Riitta, Magnolia og kaka for kommentarer og opplysninger :flower:
Koselig bilde, Magnolia :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Så skal vi ta fatt på den siste delen av turen vår.
Det begynte å regne da vi var midtveis mellom Proastio og Petrovouni. Temperaturen var behagelig, så litt regn var bare forfriskende.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Å, for noen bilder! Kjent og veldig kjært, og så vakkert formidlet gjennom ditt kameraøye. Det eneste uvante var paraply i olivenlunden!! Tenk å ta med den på turen! Noen må ha sjekket værmeldingen grundig. Forøvrig: strekket mellom Proastio og Petrovouni er der jeg har rotet meg bort flest ganger (jeg får ikke jobb som stifinner)
KariK

Athina

Quote from: \"kaka\"Å, for noen bilder! Kjent og veldig kjært, og så vakkert formidlet gjennom ditt kameraøye. Det eneste uvante var paraply i olivenlunden!! Tenk å ta med den på turen! Noen må ha sjekket værmeldingen grundig. Forøvrig: strekket mellom Proastio og Petrovouni er der jeg har rotet meg bort flest ganger (jeg får ikke jobb som stifinner)
Takk, kaka, ja den turen er jo bare herlig :cheers:
Jeg synes også det var spesielt å se disse to som satt så fint under paraplyen midt ute i olivenlunden og ventet på resten av turgjengen :iconbiggrin:
Og gjett om jeg har gått meg vill mellom Proastio og Petrovouni mange ganger! Men denne gangen var veien tydelig merket med ny rød og hvit maling, som du kan se på noen av bildene.
Til slutt må jeg bare ta med bildet av et flott gammelt oliventre som ligger ved kalderimien som går fra Petrovouni til Kardamili:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Det minner meg om en gammel kvinne, med fyldig kropp,preget av tidens tann. Veldig vakkert (for det er jo ofte gamle mennesker, på sitt vis) Nydelig med de små blomstene \"foran hennes føtter\".
KariK

Torill

Dette var flotte bilder Athina :cheers:  :cheers: Varmer godt en kald januardag!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Dette var en kjempekoselig tur å \"være med på\", Athina. Flotte bilder som vanlig :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Takk til kaka, Torill og Tjorven :flower:
Denne turen er fin uansett årstid, men aller flottest er det jo på våren. Da er marken overstrødd med blomster i alle regnbuens farger. Har foreløpig bare papirbilder av dårlig scannet kvalitet fra vårturer, men vi ser iallefall hvor grønt og frodig det er i april i forhold til oktober:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...