Logg inn med Facebook eller Google!

Greske mænd og andre mennesker - Lone Spanheimer

Started by Mixelite, 25. Mar 07, 21:23:11

Previous topic - Next topic

Liv

Quote from: \"Mixelite\"Veldig enig med deg Anemone. Klyper med salt er alltid kjent å ha med seg når man leser.

Det med lån visste jeg. Jappetiden har kommet til Hellas, høres det ut til! Og mye falt på plass da jeg leste om frimureriet. Det forklarte en del del. Forøvrig en flott ordning, synes jeg.

!

Det er i hvertfall morsomt å se mennene i aksjon på denne måten,særlig hvordan de dukker opp overalt...\"tilfeldig\"...og ikke minst hvordan de roser hverandre opp i skyene ...etc....selv om de dagen før var bitre uvenner.....alt for at fyren skal få sjangs hos den som han har sett seg ut.  zqr2eeeeeeff

Mixelite

Jeg tenkte vel mest på hvordan Lone Spanheimer ble \"reddet\" da gjestene hennes ikke kunne få transport fra havnen. Den typen ting. Akkurat sjekkedelen av det har jeg ikke sett noe til. :)

Liv

Quote from: \"Mixelite\"Jeg tenkte vel mest på hvordan Lone Spanheimer ble \"reddet\" da gjestene hennes ikke kunne få transport fra havnen. Den typen ting. Akkurat sjekkedelen av det har jeg ikke sett noe til. :)

Ja, den type ordning brukes  til å hjelpe/ordne opp for hverandre,men da for begge kjønn.
Da jeg skreiv om menns \"frimureri\" som Lone S. kaller det,så var jo det om menn,derfor mitt eksempel da.
Det går ikke bare på sjekking heller,men å støtte,rose,\"skryte av\" den det gjelder, som skal gjøre noe/oppnå noe.Man ser dette hele tiden.Oppbacking av hverandre for at den det gjelder skal få til det.(Sagt på en klønete måte).
Grekerne ordner opp i mye med mimikk,fakter, en slags stilletiende forståelse ved å bare se på hverandre.Man vet også hva som skal gjøes/hvordan,\"opptre\" ut i fra hvem/hvilke folk den andre grekeren har med seg,noe som kan være vanskelig å se/forstå før man er blitt oppmerksom på det.

Liv

Da er boka ferdig lest... tusen takk til Xristina for lånet.

Sender den til deg Kari på mandag.
(Er på jobb nå,får den derfor ikke i posten i dag.)

Boka er vel verdt å lese! Mye syns jeg ut i fra mitt \"ståsted\" at hun har \"tatt på kornet.\" Noe er jeg  litt undrende til...har i hvertfall aldri sett/hørt om det.

xristina

Jeg har fått tilbake boka fra Kari, og den er klar til å ta en ny tur ut i verden dersom noen andre vil låne den.

(Jeg er litt fornærmet over at Winther ikke hadde skrevet en liten hilsen, men...) ;-)

Barbro

Hjelpe og trøste,det glemte jeg helt! :oops:
Var superstressa i den tia,om det kan være unnskyldning god nok ztwyrrrrrrr ?
Ta den med på forumtreffet i høst,så skal du få min gyldne signatur og noen gode ord zxzaxxxxxxxxxx !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

gesse

Kanskje det er min tur snart? zxcccc

Bare si fra hvis det er en ledig bok et sted. Jeg kan kanskje overta den på Forumtreffet, dersom det passer best sånn.

Mixelite

Altså, vi har jo 3 bøker som kan sirkulere og såvidt  jeg kan se er det tre stykker som venter? Dvs. jeg vet ikke helt hvor _min_ bok er i verden! Sist jeg sjekket, var det Camillchen, SveinB og Gesse som stod for tur? Eller har noen av dere min bok? Margrethe skulle sende den, men jeg vet ikke helt hvor.. Jeg har visst ryddet litt for aktivt i innboksen min :-s

gallerytouri

Quote from: \"Mixelite\"Altså, vi har jo 3 bøker som kan sirkulere og såvidt  jeg kan se er det tre stykker som venter? Dvs. jeg vet ikke helt hvor _min_ bok er i verden! Sist jeg sjekket, var det Camillchen, SveinB og Gesse som stod for tur? Eller har noen av dere min bok? Margrethe skulle sende den, men jeg vet ikke helt hvor.. Jeg har visst ryddet litt for aktivt i innboksen min :-s

Mix, når kommer denne boken til Chios, da...? zxzaxxxxxxxxxx

Har dere forresten lest Klokken i Makedonia av Knud H. Thomsen? Min mor har akkurat humret seg gjennom den. En bok som etter min mening er LITT treg i begynnelse og aldri tar HELT av. Men, man humrer det meste av tiden!

Den er så helgresk at det er utrolig at det er en danske som har skrevet den. Anbefales!
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

brit

Med det samme vi snakker om å ta på kornet....har noen lest \"Paradiso\" skrevet av Tove Cecilie Fasting som er medlem her hos oss?

Den humret jeg meg igjennom. erwwrewwrrwrrr

Mixelite

Quote from: \"gallerytouri\"Mix, når kommer denne boken til Chios, da...? zxzaxxxxxxxxxx

Tja, jeg vet jo ikke hvor den er en gang!  zqr2eeeeeeff men da består lista av Camillchen, SveinB, Gesse og GalleryTouri.

QuoteHar dere forresten lest Klokken i Makedonia av Knud H. Thomsen?

Nei. Er det en sånn bok man kan sitte på balkongen(i bakgården) og lese når man er mutters alene på tur?

gallerytouri

Quote from: \"brit\"Med det samme vi snakker om å ta på kornet....har noen lest \"Paradiso\" skrevet av Tove Cecilie Fasting som er medlem her hos oss?

Den humret jeg meg igjennom. erwwrewwrrwrrr

Den SKRATTLO jeg meg gjennom! Den beste boken om livet i Hellas skrevet av en nordboer, det er nå min mening.
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...