Logg inn med Facebook eller Google!

Min Karpathosresa

Started by Tommy, 25. Apr 08, 16:14:54

Previous topic - Next topic

Tommy

Sista arbetsdagen innan min semestervecka på Karpathos , på söndag bär det ju av, o det känns skönt o gott att ha det framför sig nu. O jag har så smått börjat checka så jag har det jag behöver inför resan, o har kommit så här långt ;



I morgon blir det lite tvätt av sommarkläder, o packande o sånt, o växla in lite euro får jag väl osså göra.

Vi hörs  :flower:

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

IngerMarit

Gled deg til Karpathos hvis du ikke har vært der før. Fin øy, nest best etter Samos  :bom: God tur.

Johanne

Ha en riktig god resa Tommy  :flower:

Hoppas du får fina upplevelser också på Karpathos, men det gör du garanterat efter alla goda ord som skrivits här på forumet!

Johanne :icon_smile:

Tommy

Quote from: \"IngerMarit\"Gled deg til Karpathos hvis du ikke har vært der før. Fin øy, nest best etter Samos  :bom: God tur.

Tack för det IngerMarit :-) Här går det så sakteliga framåt med plockandet av pinaler jag tar med mig. Visst är det en skön känsla inför en förestående resa, kort eller lång, till känt eller okänt resmål, detta att gå o små pula lite med packande o sånt. Jag drar gärna ut det på tiden lite, det blir liksom en del av semestern det också tycker jag  :bom:

Nu har det tillkommit lite i samlingen här ;

 

Vi hörs  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Du får lägga badbyxorna där på högen också :bom:
Det skall bli så spännande och höra och se vad du tycker om ön :cyclopsani:
Fast det blir svårt och tro att du blir missnöjd. Annars får vi skylla på Mikke att han har varit en dålig guide :wink:

Riitta

IngerMarit

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"IngerMarit\"Gled deg til Karpathos hvis du ikke har vært der før. Fin øy, nest best etter Samos  :bom: God tur.

Tack för det IngerMarit :-) Här går det så sakteliga framåt med plockandet av pinaler jag tar med mig. Visst är det en skön känsla inför en förestående resa, kort eller lång, till känt eller okänt resmål, detta att gå o små pula lite med packande o sånt. Jag drar gärna ut det på tiden lite, det blir liksom en del av semestern det också tycker jag  :bom:

Nu har det tillkommit lite i samlingen här ;

 

Hva i all verden er de \"dyrehodene\" du har med deg ? Ble litt nysgjerrig her nå. :cyclopsani:  Forresten: I havet ved Apella stranden så jeg de mest fargerike fisker jeg har sett i Hellas, turkise, limegrønne,lilla, alt på en og samme fisk :cat:

Vi hörs  :flower:

Tommy

\"Djurhuvena\" IngerMarit är ett par cykeltutor, \"bert, bert\" :D Det var så att Mikke bad mig köpa med ett par baklyktor till cykel, för han cyklar mycket därnere, o jag misstänker att det kan vara praktiskt att jag också hyr en cykel, då jag ska bo på samma etablissemang som han, en bit utanför själva Pigadia. Så för skoj skull köpte jag även ett par tutor till cyklarna, bara för att muntra opp det hele lite mer  :bom: ( tack för tips om snorkling, men vattnet är nokk ännu för kallt för det misstänker
jag, \"bara\" ca 17 grader enligt rapport :-) )

Nu har det ökat på lite på högen här, o som du ser Riitta, så är där ett par läckra ;-) ( bad- ) shorts osså, så nog ska jag pröva mig på ett dopp eller två  :bounce:

 

Vi hörs  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Niaas

God tur til Karpathos!
Jeg lengter allerede tilbake, selvom det bare er noen dager siden jeg var der! Neste tur blir nok i september.. Drar du via Athen eller Rhodos?  Det er en lang reise til Karpathos utenom charter-sesongen.. Ikke lett å komme seg dit på en dag.
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

ouzolina

Rigtig god forårstur... Håber, du får mange gode oplevelser.
Skopelit på deltid

Tommy

Tack ska ni ha för go tur-hälsningar :-)

Det ska bli trevligt att komma sig iväg på lite semester, o bara ta det med ro en vecka. Jag tar mig till Karpathos med flyg Köpenhamn-Athen-Rhodos-övernattning-flyg till Karpathos. Hem lite enklare, flyg till Rhodos o därifrån flygstol med apollo direkt till Köpenhamn samma dag. Det blir lite mer pysslande ju när man reser utanför säsongen, men det ger mycket igen tycker jag, så det är väl mest kärt besvär om man säjer så.

Vi hörs  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Så fint at du fortsatt har barnet i deg, Tommy, disse bert-bertene vil nok slå an, bare synd de hjelmene ikke passet ;) Artig å følge med på pakkingen din også, enig i at forberedelsene er en del av ferien. Vi ønske deg en god tur og fin ferie. Og lov meg at du kjenner på badetempen for meg, dvs et heldykk under vann  :fish:
There are no strangers, only friends we haven't met.

IngerMarit

Jeg bodde også et stykke utenfor Pigadia, ca 1,5 km. Vi gikk inn til byen hver kveld, og refleks var et \"must\". \"Dyrehodene\" var morsomme  :clown:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...