Logg inn med Facebook eller Google!

Å gjøre i og rundt Parga?

Started by Lars1, 24. Mar 08, 21:34:12

Previous topic - Next topic

Lars1

Hei!

Skal til Parga i Juli sammen med min kjære..
Har scannet nettet for informasjon om destinasjonen, men lurer på om noen har
erfaring med ting å finne på i og rundt Parga (gjerne med leiebil evt. scooter) om man skulle kjede seg etterhvert..

14.dagerstur:)

Bortsett fra det mest obvious`e som soling, dele noen flasker med vin på balkongen, traske rundt i sentrum etc..

Er ikke over meg begeistret for Grotter, Kloster o.l, men del gjerne erfaringer, linker osv:)

På forhånd takk.

Tommy.


Tommy

Va med en tur till Sivota någon mil norr om Parga, där hyr ni en liten motorbåt, tar med pic-nic korgen o far ut till någon mysig strand i den lilla arkipelagen o gosar o myser på egen hand. På vägen hem kan ni stanna till i Anthoussa ovanför Parga, titta på månen kanske o mysa på en taverna där o pussas lite extra mycket :-)



vill du ha mer tips så specificera lite mer vad ni är intresserade av så tipsar jag gärna i den mån jag kan, hela nordvästra fastlandet ligger ju för era fötter, o ikke att förglömma öarna i närheten, så där är mycket att välja på ;-)

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Hellasfrelst

Vi bodde i Parga i 14 dager for noen år siden. Da var vi på båttur ut på de to små herlige øyene Paxi og Antipaxi. Vi var også på båttur nedover langs kysten sør for Parga. Så dro vi til Meteora som ligger midt inne på fastlandet. På turen dit var vi innom byen Ioannina, der vi tok en avstikker ut på øya som ligger ute i innsjøen ved byen. Og på tur tilbake besøkte vi fjellbyen Metsovo. Hele turen var en opplevelse. Et helt annet Hellas enn det du møter på øyene og ved kysten.
Vi tok også båter fra havna til andre strender nord og sør for Parga. Lichnos beach er vel den jeg husker best, 3 km lenger sør.
Hvis en ønsker å besøke flere øyer så går det også båtturer til Korfu.
Og med bil er ikke øya Lefkas langt unna. Dit kommer man over via en flytende \"bro\" som åpnes en gang i havtimen for at båtene skal kunne passere. Og som sagt, hele fastlandet ligger jo der med mange muligheter.
Ha en herlig tur. :sunny:
i zoi ine tora - livet er nå

Lars1

QuoteVa med en tur till Sivota någon mil norr om Parga, där hyr ni en liten motorbåt, tar med pic-nic korgen o far ut till någon mysig strand i den lilla arkipelagen o gosar o myser på egen hand. På vägen hem kan ni stanna till i Anthoussa ovanför Parga, titta på månen kanske o mysa på en taverna där o pussas lite extra mycket Smile

Kjempeidè :compress:

QuoteVi bodde i Parga i 14 dager for noen år siden. Da var vi på båttur ut på de to små herlige øyene Paxi og Antipaxi. Vi var også på båttur nedover langs kysten sør for Parga. Så dro vi til Meteora som ligger midt inne på fastlandet. På turen dit var vi innom byen Ioannina, der vi tok en avstikker ut på øya som ligger ute i innsjøen ved byen. Og på tur tilbake besøkte vi fjellbyen Metsovo. Hele turen var en opplevelse. Et helt annet Hellas enn det du møter på øyene og ved kysten.
Vi tok også båter fra havna til andre strender nord og sør for Parga. Lichnos beach er vel den jeg husker best, 3 km lenger sør.
Hvis en ønsker å besøke flere øyer så går det også båtturer til Korfu.
Og med bil er ikke øya Lefkas langt unna. Dit kommer man over via en flytende \"bro\" som åpnes en gang i havtimen for at båtene skal kunne passere. Og som sagt, hele fastlandet ligger jo der med mange muligheter.

Gode forslag dette òg :alien:
Takk sålangt!


Tommy

Om du inte redan vet det så är där ett pärlband av större och mindre stränder längs kusten ända nerifrån Preveza och hela vägen opp till Sivota, bara det kan ju vara värt lite utflyktande. Lichnos Beach, som nämts tidigare här, är en favorit, dit går badbåt från hamnen i Parga, eller så tar man sig dit på promenadstig genom olivlundar.

Och nedanför Ligia, som jag tror byn heter, söder om Parga ligger det kilometer långa sandstränder, där man kan koppla av så gott som ensamma och ha en slapp strandstund för sig själv. I vart fall under lågsäsong, hur det är i juli-augusti vet jag inte.

http://www.preveza.gr/uk/htm/beaches.asp

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ingrid

Lichnos er nevnt her, du kan gå fra Parga, en nydelig tur gjennom flotte olivenlunder og en herlig strand når du kommer fram  :flower:
Ellers er det en flott strand nord for Parga, den heter Sarakiniko, det går badebåt hit også.
Anbefaler også en dagstur til Acheron-elven. Helt spektakulært her  :bounce:
Husker jeg feil eller har du lagt ut bilder fra denne turen, Tommy?  :flower:

bengalow

Ioannina är en fascinerande stad med en rik historia - Ali Pascha och många andra personligheter...... En busstur ditupp är inte fel i allt solbadande/havsbadande. Och så har Tommy skrivit om Acheron/Styx på \"Fastlandssidorna\". En mäktig flod som kan vara ett ytflyktsmål.
Bakom Parga ligger en yttre bergskedja, och sedan följer en inre, med en dal emellan. Där finns det en otroligt fågelliv, med Europas största storkbestånd - 1000-tals -  pga av våtmarkerna och naturligtvis födotillgången för dessa. Och som tidigare nämnts är det inte \"långt\" till Meteora-klostren på sina bergstoppar, vilket jag betraktar som Greklands största sevärdhet. En gång där, och man glömmer det aldrig...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ingrid

Her har vi gått fra Parga og er på vei ned til Lichos-stranden:


Ingrid

Og et bilde fra Acheron/Styx:


-POE-

Jag länkar väl till mitt gamla resebrev igen ;-)

//PO  :cheese:
//PO

Tommy

Quote from: \"Ingrid\"Lichnos er nevnt her, du kan gå fra Parga, en nydelig tur gjennom flotte olivenlunder og en herlig strand når du kommer fram  :flower:
Ellers er det en flott strand nord for Parga, den heter Sarakiniko, det går badebåt hit også.
Anbefaler også en dagstur til Acheron-elven. Helt spektakulært her  :bounce:
Husker jeg feil eller har du lagt ut bilder fra denne turen, Tommy?  :flower:

Näe, jag tror inte att du minns fel där Ingrid, nånstans har jag lagt ut dom o i nåt sammanhang som har med Parga o göra, fast var ? Det vete tusan  :drunken:

Men här är något annat från den turen.







:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...