Logg inn med Facebook eller Google!

Lefkas bilder

Started by Tommy, 10. Feb 08, 09:00:07

Previous topic - Next topic

Tommy

Quote from: \"Riitta\"Tycker allt att du skall besöka Lefkas också :bom: Jag tyckte att landskapet liknade Norsk fjordlandskap där runt Nidri. Man såg inte öppna havet och det kändes konstigt för mig :cyclopsani: Norska fjodrar vill jag se i Norge.Dom är finast där :cheers:
Leif här hemma skulle gärna åka tillbaka dit om jag inte tvingade honom till mina K-öar :bom:

Riitta

Hi hi hi, jag tyckte att Nidri mer påminde om Waxholm i Stockholms skärgård än en norsk fjord, men där ser man så olika man associerar :D

Jag skulle vilja säja så här om Lefkas ; Ostkusten, där bland annat Nidri ligger är mest turistifierad, på västkusten är turistrycket inte lika stort, och visst är det så att den mest omtalade och spektakulära stranden kräver fordon av något slag. Den gamla huvudorten mitt på ön, Karya, lever mer sitt grekiska vardagsliv och ligger väldigt vackert, vet inte om det går att finna boende där, det är möjligt. Men i Agios Nikitas på västkusten är tempot lugnare än i Nidri, där och i dess närhet finns möjlighet att bo, inte långt därifrån ligger den fina stranden Kathishma. Fler andra byar finnes att ta det med ro på. Värd att nämnas är också till exempel Poros på syd-kusten, i vart fall var där relativt lugnt då vi var där, men det är ju några år sen nu, så det kan ju ha ändrat sig.

Men kort sagt, det blir med Lefkas som med andra för oss nordbor lätt-tillgängliga chartermål, vad man gör det till själv, och vilka möjligheter man har till det. Men en ö värd att besöka är det i alla fall, tycker jag :D

 
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Agios Nikitas tyckte jag om :bom: Där skulle jag nog kunna bo några dagar,utan större svårighet :bom: Det fanns faktiskt många fina ställen där. Bara inte fjorden hade varit så instänkt :cyclopsani:

Och det fina lilla vattenfallet bakom Nidri var också fint och ta en promenad dit :bom:

Riitta

filhellener

Takk Riitta og Tommy  :flower:

- det blir nok en tur til Lefkas, kombinert med et gjensyn med Paxi og
k a n s k j e  et besøk på Kefallonia, som jeg er blitt anbefalt av venner som liker seg der.
Kari

Riitta

Hittade några gamla bilder från -93 :bom:
Här ser man det \"Norska landskapet\" :bom:



Och här dom stora stenarna från Agios Nikolaos :bom:
Det fanns plats och bada också :bom:



Riitta

Ole


Tommy

Å här är en till  :cheers:

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

hellasgal

Fantastiske bilder Tommy, fortsett med det !

Tjorven

Her var det mange fine bilder, men en ting er sikkert, til Nidri skal jeg ALDRI tilbake. Var der for mange år siden, og har aldri blitt så skuffa over en plass som der. Det var rett og slett ulekkert i mine øyne, fant ikke noe pent annet enn sjøutsikten. Nidri minna meg om en forfalt westernby fra film, med ei hovedgate og en parallell standvei fullt av hoteller.
Men ikke noe er så galt at det ikke er godt for noe. Pga dette tok jeg mot til meg og leide bil i Hellas for første gang. Jeg kjørte til Parga for å vise venninna mi hvor vakker Hellas KAN være.
Men Meganissi var en idyll etter min smak. Bra vi er forskjellige, sier jeg bare ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Hellasfrelst

Takk for flotte bilder som vekker frem gode minner fra Lefkas. Vi har ikke bodd på øya, men kjørte mange turer den smale fjellveien over fra Paleros hvor vi bodde og over til Lefkas. De beste minnene er nok fra den flotte Kathisma  beach og Porto Katsiki. Og selvsagt landsbyene vi stoppa i og passerte på tur dit. Vi stoppa litt i Nidri en dag, men det frista ikke til gjentagelse. Det er faktisk den eneste stranda vi har vært på i Hellas hvor badevannet hadde (synlig) forurensning. Forresten ganske morsomt med den \"båt-brua\" over til Lefkas, som svingte ut til siden hver halvtime så båtene kunne passere mellom Lefkas og fastlandet.
i zoi ine tora - livet er nå

-POE-

Hittade av en slump lite film av en tornado på Lefkas.




Lite busväder som omväxling.

//PO
-13 dagar tills
Koh Kho Khao
//PO

Handyman

Quote from: \"-POE-\"Hittade av en slump lite film av en tornado på Lefkas.


Lite busväder som omväxling.

//PO
-13 dagar tills
Koh Kho Khao

Fantastisk....!!!!
Man tuller ikke med naturkreftene , så det så.
Selv har jeg stått til rors i orkan(1961) ombord i en 10.000 tonn laste skip(atlanterhavet) , en opplevelse jeg aldri glemmer.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....