Logg inn med Facebook eller Google!

Hotel nær Athen International Airport

Started by Lavendel, 22. Aug 22, 20:47:09

Previous topic - Next topic

Lavendel

Vi kommer sent til Athen før vi skal kjøre bil videre mot Peloponnes. Vurderer å ligge på hotell nær flyplassen for så å få levert leiebil dagen etter. Men ønsker ikke det nærmeste som jo er relativt dyrt. Har noen et tips om et godt sted som ligger smart til for enkelt å komme videre dagen etter? På forhånd takk.

kaka

Har akkurat vært inne og sett etter lignende. Veldig dyrt flyplasshotell! -
Spent på hvilke tips du får. (det jeg fant lå "in the middle of nowhere", iflg uttalelse)
KariK

Frynse

23. Aug 22, 04:54:47 #2 Last Edit: 23. Aug 22, 04:58:38 by Frynse
Vi har pleid å bo på Peris ikke langt fra flyplassen.
De har flyplasstransport inkludert i romprisen, så du kommer deg greit til bilutleien dagen etter.
Hotellet har også (ihvertfall sist vi var der) en ordning med enkelte av restaurantene i Artemida der transport mellom hotell og restaurant er gratis om du spiser på restauranten.
Ellers kan Avra i Rafina være et alternativ som også har flyplasstransport inkludert, og der er det plenty restauranter rett rundt hjørnet.

Lavendel

Tusen takk til Frynse for forslag. Peris ble sjekket ut, men var allerede fullbooket. Det gjenstår å sjekke ut Avra. Men jeg skulle gjerne hatt noen flere innspill hvis dette også viser seg å være fullt.

Svein~B

Jeg tenker at det er like enkelt å ta metroen eller bussen til Athen og bo der. Selv har jeg bodd på Airotel Alexandros og kan anbefale det. Det ligger nær både metroens linje 3, som går til flyplassen og bussruta X95 som går til flyplassen. Og det går også an å leie bil andre steder enn på flyplassen. For eksempel er det noen leiebilfirmaer på Syggro, rett sør for sentrum.

Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Frynse

Quote from: Lavendel on 23. Aug 22, 21:44:30Tusen takk til Frynse for forslag. Peris ble sjekket ut, men var allerede fullbooket. Det gjenstår å sjekke ut Avra. Men jeg skulle gjerne hatt noen flere innspill hvis dette også viser seg å være fullt.
Avra har onlinebooking, så det sjekker du på noen sekunder.

Frynse

Hva falt valget på ?
Kjekt å vite for oss andre også til evt. fremtidig bruk.


Kabi

Elena`s var fint sted i Artemida.Ingen frokost, men tekjøkken.Anbefaler gjerne stedet! Som nevnt nærmere sjøen enn Peri`s. 100m fra stranda med alle kafeene og tavernaene.Hyggelig eier som hentet oss på flyplassen, og ordnet drosje tilbake dit dagen etter.

Kabi

 På jakt etter alternativer til Peri`s hotel fant vi  https://natalieapartments.com/ i samme område.
Et par hundre meter ned til en liten strand i en bukt. Nydelig hageanlegg, fine rom, flott frokost og hyggelig vertsfolk. Vi måtte dra kl 05 til flyplassen ,men det var ikke noe problem.Blid sjåfør kjørte oss opp.
Bestiller der igjen til høsten :)
 

Lavendel

Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fylt av alt annet enn hva vi ønsket bl a sykdom. Men, vi fant et hotell som lå enkelt til (ble hentet av hotellpersonale, max 10 min kjøring).  Hotellet ligger i Markopoulo området, med veldig enkel adkomst til hovedveien vi benytter mot Korinth. Hotellets navn er GK Airport Suites.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...